Resultados 1 al 7 de 7

Tema: Espigues

  1. #1

    Espigues

    Aquesta foto esta feta amb una càmera Sony ja fa un anys, era gaire be una posta de sol. La vaig disparar amb un objectiu macro de 50 mm. a Iso 400; f/10 vel. 1/80. no vos sabria dir perquè vaig emprar aquests paràmetres.




    Nombre:  Navetes de Biniach_040513_3739 Contrallum-1024.jpg
Visitas: 776
Tamaño: 118.5 KB

  2. #2
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    19 abr, 15
    Ubicación
    Ciutadella / Mahó
    Mensajes
    851
    ..i sa suposa que a 'pols'..? .. bona Raul... nitidesa / definició espectacular..

  3. #3
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    La foto m'agrada molt, Raül. Fotofindera
    Tècnicament no tinc rès a dir, tret de que potser una mica més de contrast talvegada no li faría cap mal. Però és un detallet sense importància.

    El que sí vull destacar és el concepte de contrallum aplicat a aquesta foto, seguint el debat iniciat a propòsit de la foto de'n Raül "l'home de la pandereta".
    No és que qüestioni que aquesta foto pugui o no pertanya al tema del mes, sino que tal com arriva la llum a les espigues, esbiaixàda, no de darrera, genera algun dubte.

    Què en penseu?.
    M'agrada aquest joc !

  4. #4
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    19 abr, 15
    Ubicación
    Ciutadella / Mahó
    Mensajes
    851
    .. tenim un bon tema aquet mes,..- tal com comenta en Jaume, aquet cas jó si el considero contrallum....encara que sa llum li vengi de costat.--

    .. Jaume,.. amb aquesta apreciacio / pregunta ?, te refereixes a que el fondo tindria de ser 'clar'..?

    ..((per cert Jaume,.. sa foto "l'home de la pandereta" es den Raul i no pas den LLuis...) fent referencia al teu comentari anterior..
    Última edición por Xec Gomila; 10/01/2017 a las 10:19

  5. #5
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Cita Iniciado por Xec Gomila Ver mensaje
    .. tenim un bon tema aquet mes,..- tal com comenta en Jaume, aquet cas jó si el considero contrallum....encara que sa llum li vengi de costat.--

    .. Jaume,.. amb aquesta apreciacio / pregunta ?, te refereixes a que el fondo tindria de ser 'clar'..?

    ..((per cert Jaume,.. sa foto "l'home de la pandereta" es den Raul i no pas den LLuis...) fent referencia al teu comentari anterior..
    1. Sí Xec, em refereixo a que el fons tingui molta llum. Si analitzem la paraula, diu : Contra-llum. Però , segons el meu criteri ( que el vaig adquirint a mida que parlem del tema), no cal que sigui un contrallum estricte perque la foto sigui acceptada en aquesta modalitat fotogràfica. La teva, la de'n Bep, són contrallums estrictes. Les espigues de'n Raul (aquesta) i les meves espigues, no tant.

    He trobat un article on descriu aquest concepte: https://fotografiaurv.wordpress.com/...09/contrallum/
    Diu que h ha TRES tipus de contrallum:
    Contrallum Total
    Contrallum parcial
    Contrallum de relleu

    A quin tipus de Contrallum pertany aquesta bona foto de'n Raül?


    2. Cert, m'he confós d'autor. Ho he rectificat. Gràcies.
    M'agrada aquest joc !

  6. #6
    Bona, Raül. M'agrada!

  7. #7
    Esta es la que más me gusta de las que has colgado en la sección del mes. Un contraluz bien chulo.

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •