Resultados 1 al 7 de 7

Tema: Es bressolar de L´herba.

  1. #1

    Es bressolar de L´herba.

    Avui porto una foto que està tal qual, no ha pasat per cap app de edició Jaume. Avure que us sembla.

    Nombre:  VIC_1392.jpg
Visitas: 859
Tamaño: 246.5 KB


    Nikon D7200, Nikkor 18-200 a 80 mm. Auto.
    Saludos cordiales.

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Molt be, Victor.
    Una fotografia molt correcte i amb intenció (ho supòsu) d'enfocament en un plà.

    Tot el que ara et diré, forma part d'unes petites correccions que es poden fer, però que no són imprescindibles. Motiu per el que la foto es pot considerar "correcte"
    Però com que soc un tiquis-miquis i tens ganes d'aprendre em permeto fer-te aquests comentaris:

    1. Mida de la foto : has posat el màxim d'alçada (1024) del costat vertical (alçada). Sempre us recomano un màxim de 850-900 pixells d'aquest costat vertical perque es pugui veure sencera la foto en pantalla, sense tenir que fer scroll.
    2. Molt bé per posar les dades EXIF però, com la darrera que et vaig comentar, et falta dir-nos el diafragma emprat i el temps d'exposició.
    3. Si t'hi ficses, només tens enfocada l'espiga central-esquerra i les demés, discreta o totalment, desenfocades. Tancant una mica més el diafragma haguessis aconseguit un plano de profunditat de camp una mica més ampli i, així, incloure en l'enfocament a les altres espigues, però deixant la resta desenfocat (bokeh). Com a exercici d'aprenentatge, aniría be tornar "l'escenari del crim" (si encara hi és), posar mode d'Apertura (A, en Nikon), seleccionar un parell de passos de diafragma més tancat que el d'aquesta foto, i repetir la foto. L'automatisme de la càmera s'encarregarà de donar la velocitat d'obturació pertinent, que amb aquesta llum de sol i una ISO normal (100-200) no has de preocuparte dels altres paràmetres.
    4. Estèticament, s'agrairía que en aquestos tipus de fotos amb certa homogeneitat, hi destaqués un "element discordant": una floreta solitària que contrasti amb la resta, un ocellet, una papallona, etc. Però això ja no depèn, en part, del fotògraf , sino de la casualitat o la paciència.
    4. He revisat si li feia falta un processat i he vist un histograma quasi perfecte, qui em diu que haguessis tingut que jugar amb els paràmetres per aconseguir fer córrer l'histograma cap les llums, cap la dreta ( li manca una mica de llum , pero molt poc).
    5. L'enquadrament el veig molt correcte. Tot i que les regles es poden trencar voluntariament, no has situat l'horitzó del camp de blat a la meitat de la foto sino més amunt, el que li dóna un toc visual més agradable i estètic.

    Pots fer dues coses:
    1. Passar d'aquest comentaris i gaudir d'una foto qualificada amb bona nota (i sense processar!).
    2. Estudiar punt per punt el que et comento.
    3. Esperar que disposis de l'equip informàtic que et permeti processar les teves fotos amb criteri.

    Com sempre, vull comentar-te que amb els meus comentaris només pretenc ajudar. Al cap i a la fí, per això està creat aquest apartat de Principiants. Obviament, hi han fotofinderos que en saben més que jo però, de moment, jo en se més que tu i és el que t'ofereixo.

    Buf!. Quina parrafada!.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Faltaría més Jaume, un plaer rebre les teves critiques constructives sempre, la intenció és aprendre.
    Bé, em quedo amb tot al que em comentes, així de clar.
    Es puesto en qüestió el tinc davant de s´Estació, no tinc mes que creua sa carretera, de manera que aniré així que la llum estigui d´acord a la circunstància de fotogràfia que pretenia.
    Per arribar a aquesta foto vaig tirar quize més i, finalment vaig decidí pujar aquesta.
    Respecte als tres últims punts, descarto del tot el primer...Faré el que dius en el segon i desitjo amb impaciència que es produeixi el tercer.
    Gràcies Jaume, ja crec que tindré en consideració tot el que em dius.
    Salutacions cordials.

  4. #4
    Comparteixo el comentari d'en Jaume des del "Molt bé", Victor, de l'inici fins el "Buf!. Quina parrafada!" del final. Segueix, seguix, Victor, que això va per bon camí!

  5. #5
    Me agrada ese contraste con el fondo oscuro.

  6. #6
    Gràcies companys, moltes gràcies.
    Salutacions cordials.

  7. #7
    Bona imatge!, que crec que fent cas al comentari d'en Jaume, milloraria i jo hi afegiria, augmentar la temperatura de color també la faria més atractiva, baix el meu criteri.
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •