Página 2 de 3 PrimerPrimer 123 ÚltimoÚltimo
Resultados 11 al 20 de 26

Tema: Punta Nati

  1. #11
    Si, la posterització que jo veig és a la zona blava del cel, com diu en Vicenç.

    Evidentment no ho he comentat per a llevar cap mèrit a la foto, tot al contrari (ja l'hauria volguda fer jo a aquesta foto!!!). Més que res ho vaig comentar per que la posterització pot sorgir per diferents motius, entre d'altres pel processat i si fos durant el processat s'hauria de revisar aquest processat per a corregir o minimitzar aquest efecte. També ho vaig comentar per que no fos cas que jo tingués un problema de visualització del meu monitor.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #12
    De entrada me parece una pasada, con un buen procesado del cielo y edificio-rocas. La discreta posterización seguro que ha aparecido al redimensionar. Jugarretas técnicas. Ya que has comentado lo del filtro inverso, me parece atisbar (puestos a ser picajosos en una foto que merece la pena redondear) una tenue línea en el horizonte que no sé si es también por la compresión o si es debida a la colocación del filtro inverso.

  3. #13
    Que si! Que si! Que vull que me digueu totes aquestes coses que jo possiblement no veuria. Quan arribi a casa em tornaré a mirar la foto inicial, sense redimensionar....estic pràcticament segura que no hi són, els arcs concèntrics, però ara en tenc dubtes.
    Vicenç, en el cas que hi fossin, com es podrien corregir?
    Carlos, me pillas con lo de la línea en el horizonte (más clara?) y que también compruebo antes de la redimensión.

    Ja us dic coses.....

  4. #14
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Cita Iniciado por Marga Pons Ver mensaje
    Moltes gràcies per comentar companys! És sempre una satisfacció molt gran que les meves fotos us agradin.

    Bet, has de pensar que estic emprant un filtre invers, que te la zona més fosca just damunt de l’horitzó i que va degradant desde aquesta linea cap amunt. D’aquesta manera la llum del sol no m’arriba amb tanta intensitat i me permet obtenir una foto sense zones cremades, però la llum hi és i quan el sol comença a guaitar, les roques agafen aquest to dorat (no només a la dreta, si ens moguessim també apreciariem els dorats a la cara esquerra) i que es fa especialment brillant a les zones on hi pugui haver humitats de la nit passada. Crec que aquesta pot ser l’explicació.
    Marga:gràcies per l'explicació.
    El món dels filtres (més enllà d'un simple polaritzador) m'és ben desconegut. Així que de veritat t'agreixo el que expliques.
    De fet tinc fora curiositat pels filtres ND però he decidit deixar-ho córrer fins atenir més per la mà la nova càmara i el PS. Ara que quan vaig veure el tema de la última tertúlia...casi agafo un avió per venir a escoltar-vos! :-)

  5. #15
    M'agrada molt aquesta imatge, em transmet molta serenor, encara que, per ser un contrallum, veig massa poc marcades les ombres. No tenc gaire sensació de contrallum...

    Pel que fa a la observació d'en Joan A., també hi veig algo extrany, però el meu monitor és molt dolent i no sabria dir que és.
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  6. #16
    Cita Iniciado por Marga Pons Ver mensaje
    ... Vicenç, en el cas que hi fossin, com es podrien corregir?

    Ja us dic coses.....
    Marga, si no ho pots corregir durant el "revelat" jo faria (he fet) el següent:

    Partint de la foto final ---> duplicar capa ---> filtro ---> desenfocament gaussià, r=60, ok
    Crear màscara de capa ---> Ctrl + i (per invertir la màscara i convertir-la en opaca) ---> amb pinzell blanc suau anar descobrint amb cura les parts adectades. Millor no anar amb opatitat del 100 % al pinzell i anar fent diferents passades per tenir més control.

    Pot ser que a la foto original, per dimensions, et convingui aplicar un valor diferent de r=60.

    Ja diràs si et serveix.

  7. #17
    Cita Iniciado por Lafebre Ver mensaje
    Marga, si no ho pots corregir durant el "revelat" jo faria (he fet) el següent:

    Partint de la foto final ---> duplicar capa ---> filtro ---> desenfocament gaussià, r=60, ok
    Crear màscara de capa ---> Ctrl + i (per invertir la màscara i convertir-la en opaca) ---> amb pinzell blanc suau anar descobrint amb cura les parts adectades. Millor no anar amb opatitat del 100 % al pinzell i anar fent diferents passades per tenir més control.

    Pot ser que a la foto original, per dimensions, et convingui aplicar un valor diferent de r=60.

    Ja diràs si et serveix.
    Moltissimes gràcies Vicenç! Ahir vespre a casa vaig mirar l’original i, de forma bastant inapreciable, però hi són.....i va arribar un moment que ho vaig haver de deixar estar, perquè com més m’ho mirava pitjor ho veia ;-)

    Provaré el que me dius, que segur que m’ajuda!

  8. #18
    Si a la foto original ja hi ha aquesta posterització potser sigui degut als filtres (no ho puc assegurar però és el primer que m'ha vingut al cap).
    Ja que ha sortit el tema, comparteixo aquest enllaç on es parla de l'aparició d'aquest efecte durant el processat que, tot i que és un article de fa 10 anys, em sembla prou interessant: https://caiser.wordpress.com/2007/11/21/posterizacion/ i a on es recomana per reduir aquest efecte afegir renou de manera molt suau a les zones afectades (m'ha semblat una solució ben curiosa que no se m'hagués ocurregut mai).
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  9. #19
    Cita Iniciado por Joan A. Gomila Ver mensaje
    Si a la foto original ja hi ha aquesta posterització potser sigui degut als filtres (no ho puc assegurar però és el primer que m'ha vingut al cap).
    Ja que ha sortit el tema, comparteixo aquest enllaç on es parla de l'aparició d'aquest efecte durant el processat que, tot i que és un article de fa 10 anys, em sembla prou interessant: https://caiser.wordpress.com/2007/11/21/posterizacion/ i a on es recomana per reduir aquest efecte afegir renou de manera molt suau a les zones afectades (m'ha semblat una solució ben curiosa que no se m'hagués ocurregut mai).
    Moltes gràcies Joan! En el meu cas ha estat en algun punt del procesat que la vaig pifiar, perque el raw inicial no els te (no li puc donar culpa als filtres), qui si els te és la foto editada sense redimensionar. Ahir vaig provar de començar de nou desde el principi i vaig aconseguir una foto sense aquesta posterització, però aquesta segona versió no m’agrada tant com la primera i no vaig ser capaç de fer una edició idèntica a la primera que vaig fer....així que provaré de corregir la que m’agrada amb els consells que m’heu donat, a veure que surt ;-)

  10. #20
    A jo també em passa moltes vegades que quan intent refer el processat des del raw m'és impossible arribar al mateix resultat d'abans.
    Si guardes l'arxiu psd o tiff també es pot anar fent correccions de damunt les capes per intentar reduir aquest inconvenient i si vas clicant a l'ull de cada capa pots identificar en quin pas és que t'ha sortit aquesta posterització.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

Página 2 de 3 PrimerPrimer 123 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •