Resultados 1 al 4 de 4

Tema: Taller con Txema Lacunza

  1. #1

    Taller con Txema Lacunza

    Després d'assistir a aquest taller organitzat per RevelArt impartit per Txema Lacunza i amb l'assistència d'alguns

    fotofinderos convidats, potser ara veig les meves fotografies d'una altra manera.

    Com vos podeu imaginar, els que em coneixeu, aquest no es el meu estil, però he volgut fer l'exercici d'analitzar la fotografia

    en mès profunditat, per veure que s'hi pot fer per millorar l'impacte visual i corregir alguns aspectes per transmetre millor l'escena.

    Es tan sols un exercici, vos poso primer el RAW sense revelar, després el revelat que vaig fer com de costum i l'última a l'estil del Txema

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Juegos.jpg 
Visitas: 35 
Tamaño: 307.7 KB 
ID: 14313 Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Juegos-.jpg 
Visitas: 42 
Tamaño: 437.7 KB 
ID: 14314 Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Juegos 1.jpg 
Visitas: 45 
Tamaño: 646.6 KB 
ID: 14315

    Última edición por Bep Taltavull; 01/05/2024 a las 21:16
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,218
    Blog Entries
    1
    Amic Bep, sabent que ets defensor i amant del ONLY RAW, es a dir, fer una exposició ben meditada per evitar en lo possible el retoc amb PS, durant el taller, vaig establir aquesta comparació entre el teu tarannà procesal i el d'en Txema Lacunza: no sé si dir dos extrems. És més, recordes el que va dir de la seva manera de fer fotos artístiques? : "Faig la foto, i allò que no em queda clar o em sobra ja ho retocaré en el processat". Ahí lo dejo.

    Ens poses tres maneres de processar aquesta imatge.
    Sens dubte, em quedo amb el processat a l'estil Txema.
    Segons el meu parer, aquest "atreviment" teu d'aclarir la "v" i contrastar la foto, inpensable del teu estil, li dóna un potència visual que no ténen les altres versions.
    El teu mèrit ha estat voler fer proves amb un mètode i enginy aliens al teu estil de feina. Chapeau!.

    Aprofito per comentar que en Carlos Silvestre, des de fa temps, ens ha fet una bona mostra d'aquests tractaments artístics que fa en Txema. Si en Carlos ens fés un taller sobre aquesta temàtica, més d'un s'enduría una sorpresa agradable. I no ha estat l'únic que ho ha intentat en el nostre grup.

    En Txema ens va mostrar, bàsicament, tres coses:
    1. el maneig simplificat del PS.
    2. a fer muntatge fotogràfic amb enorme dosi d'imaginació, bon gust i pulcritut. (Els seus ocres, però, no em van agradar).
    3. Ens va redefinir i fer entendre, al menys a mí, la fotografia artística com una modalitat que allibera el nostre potencial fotogràfic, carregat de prejudicis.

    En Txema té un altre qualitat: Un bon mestre ha de saber del que parla, i ha de saber parlar del que sap.
    I ell és un bon mestre, i generós.

    Gràcies Bep per compartir la teva experiència.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Gràcies Jaume, apart del fluxe de treball del Txema, jo em quedo amb tres qüestions que em van fer pensar: analitzar en més profunditat diferents aspectes de la fotografia,
    com puc millorar l'impacte visual i com transmetre millor l'història, el camí m'es indiferent, en aquest exercici he fet servir només ACR
    a base de pinzells i degradats, deixant de bande les capes i modes de fusió.

    Sé que en Carlos Silvestre fa molt temps que fa servir els modes de fusió, les fotografies estil "Fine Art" i la noctunització dels paisatges.

    Potser si així funciona millor una fotografia ho faré servir però, en tot cas serà esporàdic.

    Recordes aquell video d'en Salgado al xat de whatsap?? entens ara que ell es consideri més fotògraf que no artista?? m'hi va fer pensar
    Última edición por Bep Taltavull; 06/05/2024 a las 21:28
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  4. #4
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,218
    Blog Entries
    1
    Cita Iniciado por Bep Taltavull Ver mensaje
    Gràcies Jaume, apart del fluxe de treball del Txema, jo em quedo amb tres qüestions que em van fer pensar: analitzar en més profunditat diferents aspectes de la fotografia,
    com puc millorar l'impacte visual i com transmetre millor l'història, el camí m'es indiferent, en aquest exercici he fet servir només ACR
    a base de pinzells i degradats, deixant de bande les capes i modes de fusió.

    Sé que en Carlos Silvestre fa molt temps que fa servir els modes de fusió, les fotografies estil "Fine Art" i la noctunització dels paisatges.

    Potser si així funciona millor una fotografia ho faré servir però, en tot cas serà esporàdic.

    Recordes aquell video d'en Salgado al xat de whatsap?? entens ara que ell es consideri més fotògraf que no artista?? m'hi va fer pensar
    Estic gairebé d'acord amb tú.
    M'agrada aquest joc !

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •