PDA

Ver la versión completa : El meu primer HDR ...



XecGomila
02/02/2010, 19:13
Amb els anims aconseguits aquí .... al fòrum, * * *. poso aquesta foto per comentar-la amb vosaltres.

... més que rés per saber alguna cosa més d'aquesta tècnica.


És el meu primer HDR, esta tractada amb Photomatix, i montada amb tres fotografies, JPG. * compensació d'exposició: de 0, -1, i +1, *suposo que hauria pogut 'jugar' alguna cosa més amb els nivells, però la vaig donar per finalitzada així.


* * * * * * * * * * * * https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7797& g2_serialNumber=2




Modelo camara: * * * * * * *Nikon D90
Lente : * * * * * * * * * * * * * Nikkor 18-200mm AF-VR
Punto F: * * * * * * * * * * * * f/8
Tiempo de Exposicion: * *1/125s
Velocidad ISO: * * * * * * * ISO-200
Comp. de Exposicion: * * 0 paso
Distancia Focal: * * * * * * *20 mm
Modo de Medicion: * * * * *Diseño
Modo de Flash: * * * * * * **No Flash * * * * *

XaviMarques
02/02/2010, 20:05
Estic content que es final tagi anat be!

bonu segueix practicant i dispara sempre amb RAW ;)

imported_admin
03/02/2010, 13:34
Per començar está molt bé.
Interessant foto i tècnica. Celebro quye t'hagis iniciat amb la tècnica HDR.
Veig aquesta foto empastada (amb poca definició), o seré jo que encara duc lleganyes als ulls?.
Ara que t'hi has posat, val la pena que matxaquis el tema. Esperem més temes HDR, Xec

CarlosSilvestre
03/02/2010, 16:45
Buena prueba. Como verás hay una marcada tendencia a que salgan halos y a que algunas zonas queden, como dice Jaume, "enmohecidas". Es aconsejable darle un postprocesado con curvas y/o niveles a la foto en PS. También puedes probar a fusionar la HDR con una de las originales. Otra opción es la última versión de Photomatix que permite mucho mayor control de los resultados.
Vengo observando que los HDR quedan mejor cuando hay objetos metálicos o reflectantes. Por ejemplo, los coches quedan de maravilla.
Esto del HDR es una cuestión de ir probando cosas y del gusto de cada cual. Los resultados son siempre originales aunque a menudo raros. En general me gustan este tipo de imágenes. ¡Animo y a por ello!
Eso sí, mejor partir de imágenes RAW con tres o cinco exposiciones. diferentes

PepePenafiel
03/02/2010, 17:18
Felicidades por haberte decidido Xec. Es cierto que se ven zonas planas ( me recuerda a una foto que hice hace varias semanas con dos exposiciones y la fusione según Mellado y me quedó muy plana en algunas zonas). A ti no te ha quedado tan plana como a mi
Es una buena manera de empezar Xec. a por la segunda .Por lo que he leido por ahí insisten en disparar RAW y , al menos , tres tomas.

VLafebre
03/02/2010, 21:18
Xec, et parla un total desconeixedor de la tecnica del HDR (no n'hi fet mai cap), pero la foto en si m'agrada. Si es cert pero, que al meu gust li falta una mica de "ganxo", potser s'hauria de corregir lleugerament amb corbes. Sento no poder ajudar-te mes.

XecGomila
03/02/2010, 22:16
.. gracies a tots... ... ara pujo aquesta retocada amb 'mascara de enfoque',,,
.. suposo que li he tret l'empastament'..


https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7808& g2_serialNumber=2



segons instruccions de Toni Cladera al redimensionar: ... *
-- segur que ___Apunta:
Quan redueixis una foto per publicar per web(independentment de si has enfocat o no..és irrelevant) li convé una petita màscara d'enfocament ja que al redimensionar ens carregam mooooolts de píxels dels contorn i en retrat això afecta a varies parts com les pipelles, el nas, orelles.......

És una tècnica mínimament agressiva i només s'ha d'emplear amb imatges ja redimensionades.... p exple a 800x600px 1024x768 totes a 72ppp que vulguem donar-lis "vida a la pantalla......

Apuntau:
(apunt tota la ruta pels qui no ho sapin)

"Filtro/enfocar/máscara de enfoque"

CANTIDAD: 128 %
RADIO: 0,3 píxels
UMBRAL: 0 nivells

Explicació dels ítems:

QUANTITAT: La més clara el % d'enfoc quie li aplicam com més porcentatge més enfoc...

RADIO: el radio, controla la distància (a partir d'un píxel) sobre la que s'aplica la màscara. Com més alt el radio, més gruixut és l'efecte als contorns.

UMBRAL: L'umbral controla el nivell mínim de diferència que hi ha d'haver entre dos píxels contigus per a que que se li apliqui la màscara d'enfoc. Aquest paràmetre és clau per a que no s'accetúi la renou o el gra de la imatge.

XecGomila
04/02/2010, 05:59
Ara avuy mati que la torno a mirar.... ¿..me pasat de mascara... ¡

.. ¿. que os sembla a voltros... ....

imported_admin
04/02/2010, 08:18
Ara la veig molt millor , Xec.
Jo no diria que t'hagis passat de màscara.

Repeteixo, ara que has començat, fes-ne més. Val la pena.

CarlosSilvestre
04/02/2010, 14:25
Está con un buen enfoque ahora. No te has pasado.

AntoniCladera
04/02/2010, 14:42
Bona prova i inici, Xec....
Veig que està feta i porcessada amb l'opció de "potenciador de detalls" (Details enhanced). Aquesta opció, de les dues que tenim al photomatix, és la que menys s'acosta a la nostra realitat visual, però a la vegada és la més agradable a la vista per la seva capacitat, com ja diu el seu nom, a potenciar els detalls, és a dir: a descobrir els detalls de les ombres deixant la imatge gaire bé sense zones fosques ni ombres, coses que jo valor molt i que trob que són elementals a un treball fotogràfic. Aquesta tècnica s'empra molt per deixar a la imatge un sentit artístic....

En canvi si emprau l'altra opció, "Compresor de to" (Tone compressor) el que fa el programa és precisament el contrari, preservar les zones amb ombres, donant a la imatge un to més de realitat i acostant el resultat a una obra tradicional. Al principi quan les comparam, els nostres ull se'n van sempre a triar el "Details enhancer" però una bona i curada manipulació del compresor de to, farà de la fotografia HDR una obra que en serà difícil distinguir el límit del HDSR i el fotograma únic....

Vos anim idò a manipular més l'eina "compresor de to", però tenint en compta que és imprescindible partir de tres fotogrames....o més! ja que, al conservar les sombres, li costarà menys fer regalar-mos renou si no feim unes esposicions acurades.....

Si voleu més rotllos sobre els comandaments de cada tipus de mapaeig de to(és així com es diu cada tipus de tècnica a aplicar) vos ho puc explicar encantat.... Ordre, *consells.....jo que sé.....

salut!! ;)

Perdó pel rotllo......

PepePenafiel
04/02/2010, 20:21
Xec, la imagen ha cambiado para bien, a mi entender. Me gusta mas. La cosa promete, sigue por ahí que ya me estoy animando yo.
Toni eres un capullo ( ;D ;D ;D ;D ;D), entre la lata que me ha dado Carlos , ver la de Xec y lo que has puesto me acabo de bajar el photomatix de las narices. ¡¡lo que me hacia falta no me aclaro con el PHP y ahora me bajo el photomatix. :o :o :o
Si me da un "jamacuco" será culpa vuestra.

XecGomila
04/02/2010, 21:35
Gracies companys per treurem de dubtes, mes que res a vegades segons amb quin monitor es veu, pot ser diferent.
.
.. com sempra. ... farem cas als consells den Toni, ara en el maneix del Photomatix.... si de cas ja solicitare mes ' rotllos sobre els comandaments'... com diu ell.... jjeejee..

.. ale Pepe... anímo tambien tú....

.. gracieees....

elianaderrico
05/02/2010, 21:41
....muy linda la foto Xec....

Ely ;)