PDA

Ver la versión completa : Cadena

joangomila
20/01/2013, 11:59
Em sap greu, Jaume, però darrerament m'estira més sa fotografia b/n que en color. ;)
Aquesta foto feia temps que la tenia feta i no l'havia processada per manca de temps, així que he aprofitat avui que s'ha anulat sa sortida a ses pedreres de Santa Ponça per a posar-m'hi.
Sa veritat és que m'ha duit una bona estona de feina per que primer l'he tractada per zones i després l'he convertida a b/n. Per cert, que volia demanar als experts si creieu que és millor convertir-la primer a b/n i després editar-la o al revés? Particularment ho he fet així per que no tenia gens clar si havia de ser en color o en b/n, però una volta passada a b/n no n'he tingut cap dubte per que d'aquesta manera sa cadena te més protagonisme.

Cámara Nikon D5000
Exposición 0,006 sec (1/160)
Aperture f/9.0
Lente 90 mm
Velocidad ISO 200
Tendencia de exposición 0 EV
Flash No Flash

https://farm9.staticflickr.com/8511/8398132368_8a21feb7bf_b.jpg

imported_admin
20/01/2013, 13:05
Per alusions:
Faltaria més, Joan A.
La foto és xula. Tal vegada em sobra el 1/3 dret de la foto... o la meitat.

PepePenafiel
20/01/2013, 13:05
Joan me parece una imagen interesante, el B/N me gusta pero la parte de la derecha de la pared creo no aporta mucho,¿ y si pruebas a recortarla y dejarla en formato vertical?
Quizá nos deje mas centrado el verdadero interés de la imagen.

PepePenafiel
20/01/2013, 13:06
;D ;D ;D ;D
El Boss me ha ganado por segundos, estábamos contestando a la vez.

imported_admin
20/01/2013, 13:10
Cherto, Marchelo. ;D

joangomila
20/01/2013, 13:23
Aquí quien no corre vuela...

Seguramente tenéis razón con lo del recorte, aunque la verdad es que en el momento de hacer la foto lo que buscaba era que la pared fuera cogiendo foco desde la derecha a la izquierda hasta llegar a la zona de la cadena y el candado, pero vistos los comentarios será cuestión de recortarla a ver que tal resulta.

VLafebre
20/01/2013, 13:47
Sí, jo també la retallaria una mica per la dreta i... una mica més de "canya", potser?.

Joan, jo sempre "acabo" la foto en color primer i, sense esborrar els passos anteriors, llavors la converteixo a BN. Un cop convertida, pots creure que hi ha una zona d'un color determinat que no t'acaba de convèncer. Cap problema. Llavors tornes a activar el pas del "revelat" de color que li afecta i l'ajustes al gust que t'agradi de com quedi a la versió monocroma.

joangomila
20/01/2013, 17:38
Entenc el que vols dir, Vicenç, jo en aquest cas ho he fet així per que no tenia gaire clar si sa foto m'agradaria més en color o en b/n. Però em dona sa impresió de que quan és una foto que ja l'has visualitzada en b/n des de un principi, ha de ser millor convertir-la i després fer els tractaments zonals que creguis necessaris. Tot i açò m'agradaria tenir l'opinió d'altres membres del fòrum per veure quina de les dues opcions té més adeptes.

beptaltavull
20/01/2013, 17:45
M'agrada la foto Joan, en quan al primer pla entenc que vols dir que volies emprar l'enfoc com a fil conductor per arribar al motiu principal... em sembla bé.
Després de llegir els comentaris dels companys potser si que li vindria be un retall... no sé...
El tractament el veig encertat, jo si crec que he de passar una imatge a B/N ho faig abans de iniciar el processat... suposo que son costums...

VLafebre
20/01/2013, 17:47
Entenc el que vols dir, Vicenç, jo en aquest cas ho he fet així per que no tenia gaire clar si sa foto m'agradaria més en color o en b/n. Però em dona sa impresió de que quan és una foto que ja l'has visualitzada en b/n des de un principi, ha de ser millor convertir-la i després fer els tractaments zonals que creguis necessaris. Tot i açò m'agradaria tenir l'opinió d'altres membres del fòrum per veure quina de les dues opcions té més adeptes.
Jo també t'entenc el que vols dir, Joan, però em van explicar (i demostrar), que és millor que la conversió a BN sigui l'últim pas.

Però estic d'acord, a veure si "es mullen" els altres i que també diguin la seva. Sempre es poden aprendre coses noves :)

joangomila
20/01/2013, 17:53
Una volta he processat la imatge ha estat que m'he adonat que la cadena potser demana major protagonisme dins la foto i segurament un retall és més que aconsellable. Com que soc molt reaci a retallar i/o clonar (són accions que em costa de fer per concepte). En tenir un moment intentaré retallar-la per tal de modificar l'enquadrament i ja vos la mostraré.

joangomila
20/01/2013, 20:22
Si que dona de si un dia de pluja com avui, vaja activitat que hi ha hagut al fòrum durant tot el dia. A jo encara m'ha donat temps a retallar la foto i a augmentar-hi el contrast per tal d'enfatitzar les textures. Aquí en teniu el resultat:

https://farm9.staticflickr.com/8226/8399627946_cc79146f56_b.jpg

imported_admin
20/01/2013, 23:23
A mi m'agrada molt més.
Tal vegada al contrastar més, li ha baixat un pel la llum?.

joangomila
21/01/2013, 14:26
Jo no hi veig gaire diferència de llum, el que si és cert és que augmentant el contrast les zones fosques són més fosques i les clares més clares, però de llum les veig bastant iguals. M'he fixat sobretot, en la zona de la paret i la veig gairebé igual. Tot i que ara estic al portatil i mai m'en refio prou d'aquesta pantalla.

imported_admin
22/01/2013, 12:03
Men havia oblidat: Diguem tiquis-miquis, però ara sembla que , pel meu gust, has retallat en excés la part dreta.

joangomila
22/01/2013, 15:20
Tiquismiquis, idò. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

VLafebre
22/01/2013, 20:09
No hi ha color (i no ho dic perquè la foto sigui en BN ;)). Jo la trobo molt millor així.