PDA

Ver la versión completa : Més volei

joangomila
17/01/2013, 09:58
Com que en Lluis ens "matxaca" amb fotos de basquet ;D ;D ;D, quan tenc ocasió d'anar a n'es partits del Valeriano Menorca Volei (que són poques ses vegades que puc) també aprofit per a fer algunes fotos.
Vos deix aquesta foto del passat dissabte. En vaig fer moltes però sa veritat és que s'em fa molt difícil aconseguir bones durant es partits per sa velocitat d'es joc.
Aquesta és sa que més m'agrada de tota se serie per que capta just es moment en que la col.locadora na Danira Costa deixa anar la pilota mentre que l'atacant Lana Sorokina inicia el recorregut que la portarà a rematar sa pilota damunt sa xarxa.
La foto tan sols està processada de manera molt elemental en ACR i redimensionada en PS.

Objectiu 35mm, ISO 1600, f/3,2, 1/200, comopensació d'exposició +2.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/394780_524383594250220_910506216_n.jpg

CarlosSilvestre
17/01/2013, 10:44
Lo que más me gusta es la distribución de las jugadoras en la foto que crean una composición que dirige la mirada al foco de acción principal. Para equilibrarla más posiblemente recortaría lo que queda de la jugadora de la derecha.

joangomila
17/01/2013, 11:13
Tienes toda la razón Carlos, de hecho es algo en lo que ya había reparado pero no la recorté por pereza :(

LluisSurralles
17/01/2013, 12:46
Efectivament, Joan: Sobra espai pel darrera de la nª 15. De totes formes es una bona foto. Si pots, insisteix amb les fotos de volei. Es un esport molt plàstic i també poden sortir molt bones fotos. Un altre cosa: procura aproparte mes a l´acció (expresions de cara, força a les mans, etc.)

joangomila
17/01/2013, 14:30
Gràcies pels teus consells, LLuis, en aquesta foto m'havia quedat sense piles al flaix i vaig haver de montar el 35 mm que és el més lluminós que tenc (1.8) per poder tirar sense flaix, per tant no em podia apropar més però és bó tenir-ho en compte per les properes vegades.

beptaltavull
17/01/2013, 21:45
Molt bé Joan, vas agafant experiència en esports, prest faras la competència a alguns que jo sé ::) ::) ::)

Compositivament també hauria retallat per darrera del peu de la jugadora que està en primer pla.

Bon dinamisme i llàstima de velocitat [smiley=tekst-toppie.gif]

joangomila
18/01/2013, 22:01
Tens raó, Bep, que està massa justa de velocitat, però no vaig voler forçar més sa ISO per que sa meua D5000 no és cap maravella amb ISO elevats. Tot i açò, he de dir que no li he aplicat cap filtre per llevar renou, vull dir que en aquest cas no em decepciona com va quedar tot i els 1600 ISO.
En fotografia esportiva no crec que en cap moment pugui fer ombra a n'ets experts del fòrum, però gràcies Bep, ja veig que sa propera ronda em toca pagar-la a jo. :D

beptaltavull
18/01/2013, 23:27
Una cosa que et volia comentar i no hi havia pensat, en quant a l'ISO 1600... encara que tenguis la millor càmera del món,
si no exposes be, es notarà molt més la renou, vull dir que, a pesar de no tenir una càmera que "teòricament" suporti bé les ISO's altes,
el fet d'exposar correctament fa que es minimitzi, i molt, l'efecte de la renou. Jo tenc la D700 i si exposo malament també em fa renou, i es nota molt.
Per tant Joan, crec que aquest es el camí. Bona feina* ;) ;) ;)

VLafebre
19/01/2013, 20:10
Ufff!!!!, arribo molt, però que molt tard a comentar aquesta foto. D'acord amb els comentaris dels companys respecte a retallar per la dreta. Malgrat això, la foto m'agrada força. Una cosa que jo provaria és donar-li una mica més de contrast perquè guanyi més força.

Bona foto d'esports, Joan.

joangomila
19/01/2013, 21:55
M'apunt el tema del retall i del contrast, en poder ho modific i vos mostraré el resultat. Gràcies.

PepePenafiel
20/01/2013, 13:02
perdón por el retraso. Joan es muy buena esta foto tiene un dinamismo realmente destacable.
Seguro con lo que dices vas a rectificar gana todavia más.
Muy buena

joangomila
20/01/2013, 17:47
Tenia pendent de mostrar-vos sa foto amb ses rectificacions que m'heu proposat. Potser m'he passat una mica amb es contrast però la don per bona. Crec que ha millorat a partir dels vostres consells. Aquí la teniu:

https://farm9.staticflickr.com/8225/8398039179_24086781c1_b.jpg

VLafebre
20/01/2013, 17:54
Ha millorat, i molt.

A l'incrementar el contrast s'ha incrementat també la saturació. Si vols, la pots baixar una mica, que encara li fará més bé.

joangomila
20/01/2013, 18:01
És el que em temia, que m'hagués passat una mica de contrast.... >:(

beptaltavull
20/01/2013, 18:14
Molt millor, però si que veig algo extrany a la cara de la colocadora... :-[ :-[ :-[

joangomila
20/01/2013, 18:36
Molt millor, però si que veig algo extrany a la cara de la colocadora... :-[ :-[ :-[

Just en el mateix lloc on ho veig jo

imported_admin
20/01/2013, 19:19
Joan A, tu segurament no voldràs clonar aquestes ratlletes entre la cara de la esportista i la pilota... jo sí ho faria.
Que hi dius?

joangomila
20/01/2013, 19:48
Joan A, tu segurament no voldràs clonar aquestes ratlletes entre la cara de la esportista i la pilota... jo sí ho faria.
Que hi dius?

Et refereixes a les retxes blanques i vermelles de la varilla que surt de la xarxa i que serveix per a marcar l'espai per on ha de passar la pilota per tal de que no sigui fora?
No hi tenc inconvenient en fer-ho, bona apreciació per part teua.
Ja tenc dues feines més: clonar i equilibrar la saturació general de la foto. >:( ;D ;D ;D

imported_admin
22/01/2013, 12:00
Sí, sempre i quan les varetes limitadores siguin un referent indispensable en el moment de la foto...