PDA

Ver la versión completa : Lithica



AntoniCladera
21/11/2009, 16:13
Avui, mentres feia una classe pràctica de fotografia a les pedres de S'Hostal (Lithica), dues de les meves alumnes, na Raquel i na Marta, es disposaven a fer-se retrats a l'improvisada cadira de marès que hi ha a la part baixa d'aquesta catedral natural.
A les meves classes sempre intent aplicar el coneixement del medi natural per davant de tot, no tant sols de la natura si no de noltros mateixos.... valor molt l'important que és mirar, observar abans de pitjar el maleït botonet.... La fotografia s'ha de fer dins noltros, l'hem de percebre.. ja ho sé que hi ha disciplines que això no pot ser, però si abans no has passat per aquestes pautes... el procés fotogràfic es fa més complicat... Avui els alumnes abans de fer fotos, miraven, visualitzaven i els hi ha estat més fàcil trobar un tema a fotografiar... Si haguésin começat darrera el visor....malement començaríem......


Bé, menys rotllos!! el que vos deis, que aquestes dues monades s'han despenjat del grup i sense que es donassin compta m'ha donat temps a fer-lis una foto, justeta d'enfocament per la gran obertura, però crec que com a fotografia té elements comunicatius que fan que pugui connectar amb l'espectador....
sper que vos agradi!!!

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6006& g2_serialNumber=1

D700
70-200mm F2'8
1/1000"
f/2,8
+1ev
iso 200
Treballada amb CS4. Passada a blanc i negre amb tècnica mixta(emprant tres tècniques mesclades...un Pseudo B/n Toni Cladera ; ;D ...



salut!!!! ;) ;)

imported_admin
21/11/2009, 17:29
Com és que la part superior de la paret sembla quedar més enfocada que la central?

XaviMarques
21/11/2009, 17:32
si es ver Jaume per enmitx de sa pared esta desenfocat i dalt no es raro
como no dugues un filtro raro posat ,...

imported_admin
21/11/2009, 17:37
si es ver Jaume per enmitx de sa pared esta desenfocat i dalt no es raro
como no dugues un filtro raro posat ,...

Segur, Xavi. Aquest Toni fa coses tant rares, oi? ;D

AntoniCladera
21/11/2009, 18:08
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:pDBTKaFhqaH-2M:http://www.cuentocuentos.net/images/colorear/dibujos/Olivia-riendo-Popeye.gif http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:pDBTKaFhqaH-2M:http://www.cuentocuentos.net/images/colorear/dibujos/Olivia-riendo-Popeye.gif

JAJAJAJAJAJAJAJ
ja puc dir i contar històries que el que vos pica no és el que conta la foto si no la part de dalt del fotograma que està més enfocada que el demés...... JA vos val!!!!
He posat que la foto estava tractada amb CS4, i el tractament era un efecte flow intencionat a la part mitja de la foto, deixant la part de dalt intacta per donar força a la composició....

Però per jo és molt més important la part baixa amb aquestes preciositats de models, no...ja podríiu jutjar la foto com a foto i no com a tecnicitat...va vos agrada o no????
jajajajaj

CarlosSilvestre
22/11/2009, 10:48
Pues como es costumbre en Toni, una foto impecable desde todos los puntos de vista formales. En cuanto a los informales (el desenfoque de la pared) me ha obligado a limpiar dos veces las lentillas pensando que las llevaba sucias. A mi juicio no aporta nada bueno a la foto.

imported_admin
22/11/2009, 12:09
A elles segur que els hi agrada molt.

BielPons
22/11/2009, 17:06
El momento captado, la composición y el blanco y negro, todo muy bien, el desenfoque selectivo, regular, por cierto Toni, disparando a f2,8 y 150 mm ¿el desenfoque no de debería ser un poco más acentuado?

AntoniCladera
22/11/2009, 17:23
No té per a què.... dependrà de la distància que estiguis del subjecte...
1er.- dist`ncia focal: A més DF, menys Profunditat de camp
2on.- Diafragma: Més obert, menys Prof. camp.
i 3er.-( que a vegades oblidam).- Com més aprop estam del subjecte, i aquest més enfora del fons, més desenfoc conseguim del fons... per la distància d'enfocament, Biel...
En aqust cas jo estava a uns 25 metres de les al·lotes i per tant, poc podia desenfocar el fons...

El criteri de desenfocar de manera selElectiva ha estat experimental... ami m'agrada però m'ha agradat posar-la al foro i sebre la vostra opinió...que per cert.... :-[ :-[ :-[

salut!!!! ;) ;) ;) ;) ;)

imported_admin
22/11/2009, 18:00
El criteri de desenfocar de manera selElectiva ha estat experimental... ami m'agrada però m'ha agradat posar-la al foro i sebre la vostra opinió...que per cert.... :-[ :-[ :-[

Si t'ha sorprès que no ens convencés el desenfoc central crec que és perque incomoda visualment, supòso.
Perquè no pujes la mateixa foto sense aquest desenfoc forçat? A veure què opinem...

AntoniCladera
22/11/2009, 18:15
El criteri de desenfocar de manera selElectiva ha estat experimental... ami m'agrada però m'ha agradat posar-la al foro i sebre la vostra opinió...que per cert.... desconcertado desconcertado desconcertado


Si t'ha sorprès que no ens convencés el desenfoc central crec que és perque incomoda visualment, supòso.
Perquè no pujes la mateixa foto sense aquest desenfoc forçat? A veure què opinem...

D'acord...

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6032& g2_serialNumber=2

imported_admin
22/11/2009, 18:52
Ara queda un pel sobreexposada aquesta zona de paret, però sembla que -respecte el desenfoc- millor. Difícil precisar.

BielPons
22/11/2009, 18:56
No té per a què.... dependrà de la distància que estiguis del subjecte...
1er.- dist`ncia focal: A més DF, menys Profunditat de camp
2on.- Diafragma: Més obert, menys Prof. camp.
i 3er.-( que a vegades oblidam).- Com més aprop estam del subjecte, i aquest més enfora del fons, més desenfoc conseguim del fons... per la distància d'enfocament, Biel...
En aqust cas jo estava a uns 25 metres de les al·lotes i per tant, poc podia desenfocar el fons...

El criteri de desenfocar de manera selElectiva ha estat experimental... ami m'agrada però m'ha agradat posar-la al foro i sebre la vostra opinió...que per cert.... :-[ :-[ :-[

salut!!!! ;) ;) ;) ;) ;)

Ja Toni, ja ho sé, simplement era una apreciació subjectiva, en canvi ara que as pujat s´original ho veig mes com m´esperava, M´imagin que es desenfoc artificial lleva protagonisme a es natural.

PepePenafiel
22/11/2009, 19:20
Yo no se que decirte de esta foto , Toni. la he mirado muchas veces. Al ver el original estoy convencido que veo raro ese desenfoque , como que no me cuadra.
Pero , no sé. Por lo demás me encanta, realmente es una fotografía bonita en su conjunto.

XecGomila
23/11/2009, 20:35
.. a jo m'agrade molt mes la primera... el blanc-negre li diu molt amb aquest ambient, suposo que la part alta de la foto es per donar sensació del lloc que era...

JoanCardona
24/11/2009, 21:46
A jo no me molesta es desenfoc; de fet, m'agrada molt més sa primera versió. Crec que li dóna un 'aire' especial. Tant mateix, el que és important, el primer pla amb les models, queda magnificat.