PDA

Ver la versión completa : Gàbia i tomàtigues



AntoniCladera
14/11/2012, 17:00
Bones tardes FF,
una vegada acabada l'organització del taller i en Jose B. ja a Alacant... és hora de penjar qualque coseta pel foro.
Amb els alumnes de 3r vam anar de visita fotogràfica a un lloc de Ferreries i ja quan estavem a punt de partir, vaig veure per un finestró una tomàtigues de ferro que penjàven juntament amb una gàbia de perdius.
La paret del darrera era d'un gris molt lleig (estava encimentada) però la llum que li venia del finestró de l'esquerra era de categotia...així que em vaig seure damunt un bidó de pintura de 25kg a contemplar l'escena... i les altres perdius que hi havia encarcelades a aquella cel·la.
Al cap d'uns cinc minuts vaig treure de dins la motxilla, com si d'un truc de màgia es tractàs, el reflector or/plata que sempre sol dur "por si las moscas"... aquell dia va ser..."por si los tomates".
Vaig començar a jugar amb la llum reflexada i la incident, sense pensar en cap moment amb el fons. Ja tenia decidit que faria un sandwich, una fusió de capes per textura- (el primer que l'ha vista és el meu amic en Bosco Mercadal, gran fotògraf de bodegons amb aquesta tècnica)

Un cop a casa i aplicada la textura deix que la gàbia es fongui lentament dins la textura sense arribar a desobrir-se del tot. No faig el mateix amb les tomàtigues, a les que vull donar el protagonisme de l'escena.

El bodegó no és tal, ja que no ha estat preparat, l'he trobat, vist i executat sense res més que llevar uns taulons que molestaven al fons...

Aquesta imatge ha sortit cap al concurs internacional de Villajoyosa..... ara veurem!!!

Una abraçada i perdó per la trepanada decervell que vos he fotut!!
;)

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12104 5&g2_serialNumber=1

raulsintes
14/11/2012, 17:28
Aquest bodegó és una obra mestre d'un mestre, llàstima que vagis deixar sa porta de sa gàbia oberta i et va fugir sa perdiu!!
Que tenguis molta sort i que es premi sigui pel millor.

CarlosSilvestre
14/11/2012, 18:29
A veeeer... si recuerdo las reglas compositivas que nos enseñó Benito pues el eje está claro. El formato vertical apropiado y la iluminación lateral resalta la textura de la madera del fondo. Por decir algo ¿es posible que los tomates estén demasiado cerca del margen derecho? Digamos que si mantuvieran la misma distancia que el borde de la canasta posiblemente habría más equilibrio. ¿Qué piensas Toni?

AntoniCladera
14/11/2012, 18:38
Que no tenia más espacio !!!!!!
I no lo quiero crear....
La dejo asi :-(

joangomila
14/11/2012, 20:06
Primer de tot: Fotassa!!! Imagin que sa tècnica utilitzada es similar a la que va emprar en Carlos a sa foto que penjar al fil titolat "Texturas". Sa veritat és que ses fotos que sol fer en Bosco sempre m'han atret moltissim i el que desconeixia del tot és el tipus de processat que es feia. Ara ho començ a entendre.
En segon lloc: Carlos, como se nota que la asistencia al curso os ha hecho valorar las cosas con unos comentarios algo diferentes a los que solíais hacer, puesto que, imagino que ahora, tenéis en cuenta las consideraciones que os enseñó el ponente.

imported_admin
15/11/2012, 00:05
Chapeau, Toni!
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6028& g2_serialNumber=2

VLafebre
15/11/2012, 17:28
¿Que t'haig de dir que no t'hagin ja dit els altres companys, Toni?.

Aplaudiments!!!!!!

PepePenafiel
15/11/2012, 17:33
Si bien es cierro el detalle del equilibrio que apunta Carlos la deliciosa luz que trasmite hace que el "momento" supere ese otro aspecto.
Preciosa.
Suerte
Por cierto.
¿porque nos hiciste tan poco caso?

:D :D :D :D :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D

beptaltavull
15/11/2012, 18:44
M'agrada la imatge Toni, aquesta composició i la calidesa general, aquest tipus de tractament
no el conec, però no m'acaba de fer veure la gàbia que s'enfonsa dins la textura, qüestió de gustos ::) ::)

LluisSurralles
15/11/2012, 23:55
Bravo, maestro. Quizas un poco quemailla la parte izquierda de los tomates de abajo, pero muy poco.
De todas maneras, una grandisima foto.