PDA

Ver la versión completa : Vida a -60m



joanmorro
08/10/2012, 22:03
Després de molt temps sense posar res, vos deixo una foto d'aquest estiu a un 60m de profunditat. Com podreu veure, la part il·luminada pel flash conserva tots els colors, però la part a "ombra" només conté colors blaus, únic color dominant a aquesta profunditat.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12045 5&g2_serialNumber=1

Dades EXIF:


Fabricant


NIKON CORPORATION


Model


NIKON D70




Valor d'Apertura


f/2,8


Espai de Color


Uncalibrated




Valor d'Exposició Bias


0 EV


Programa d'Exposició


Aperture Priority




Flash


Flash, Auto-Mode, Return light not detected


Longitud Focal


28 mm




ISO


800


Mode de Comptador


Center Weighted Average




Velocitat d'Obturador


1/120 sec


Data/Hora


ds 18 ago 2012 11:09:51 CEST




Distància al Subjecte


0,3

imported_admin
09/10/2012, 09:16
Fantàstica imatge, Joan.
Si, a més, li afegeixes el context, la foto adquireix una importancia especial.
Ja sé que la resposta sembla obvia però, TU vas baixar a 60m. ?!.

És fotofindera, però m'incomoda - a aquests efectes- el logo. Preferiria que només constés el nom de l'autor. Com ho veus?

VLafebre
09/10/2012, 11:23
Pels que, comparats amb tu, sóm de "secà", trobo que és una imatge fantàstica, Joan. Gràcies a tots vosaltres, podem entendre i admirar aquest món "diferent" que hi ha allà sota. Felicitats. Espero que en pugis moltes més.

beptaltavull
09/10/2012, 15:17
M'agrada la imatge Joan, estic d'acord amb en Jaume en que es fotofindera... amb una mica de processat milloraria bastant.
Molt be [smiley=tekst-toppie.gif] [smiley=tekst-toppie.gif]

raulsintes
09/10/2012, 16:14
Si més no, aquesta foto és sorprenent. Una estrella de mar enorme damunt d'un falcat de voga-marins i jo en demano, qui nodreix a qui?

joanmorro
09/10/2012, 18:23
Moltes gràcies a tots!

Jaume, et faré arribar una sense logo, mateixa resoluciò? La veritat és q algunes també les poso al facebook i poso el logo de l'empresa per evitar (o al menys dificultar) q les utilitzin sense permis i ja aprofito el fitxer d'un per l'altra. Si vos incomoda el logo aqui al foro, faré una pel foro sense logo i l'altra pel facebook.

I efectivament, vaig baixar fins allà baix (realment eren 57 o 58m), un parell de cops l'any m'agrada fer aquestes inmersions profundes. Són diferents a la resta, és com tirar-se en paracaigudes (això diuen). Et tires dins una taca blava q no veus on vas, excepte el cap de l'ancora q et guia i de cop en pocs segons apareix el fons (al cap d'un temps de baixar, en aquest cas me sembla q van ser casi dos minuts de descens).

Lafebre, intentaré anar triant les que millor m'han quedat i a veure si ara vaig posant alguna coseta més.

Bep, quin processat hi faries? Perquè ja he tocat temperatura de color, balanç de blanc, contrast, etc. Si voleu puc posar la versió original sense retocar, per comparar.

Raul, el més habitual és que l'estrella es menja els vogues-marins....

imported_admin
09/10/2012, 20:44
Lo del logo només és un inconvenient de cara a publicar-la en una de les Edicions de FotoFinde. Òbviament, en lloc del logo aniria be que anés signada.

joanmorro
09/10/2012, 20:49
Ok. Miro de fer-te arribar per mail una copia signada

beptaltavull
09/10/2012, 21:30
Ja sé que el processat es moooolt personal, però jo intentaria baixar aquesta dominant cian/blava tan intensa
i pujar taronges i grocs per resaltar l'estrella... però si a tú t'agrada així "chapeau"* http://smilies-gifs.com/disimulo/2disimulo.gif

joanmorro
09/10/2012, 21:44
Bep, sa veritat és que es blau de fons em molesta un poc, però el problema q me trob és que hi ha dos fonts de llum; una, direm general, casi monocroma blava (a 60m només arriba pràcticament es blau) i una segona, blanca provinent des flash que il·lumina es primer pla.

Ses fotos que no tenen flash es poden arribar a treure es colors normals forçat al màxim la temperatura de color i la dominant, encara q a 60m no ho he provat mai.

Quan aconsegueixo treure la dominant blava del fons, la part principal te una dominant magenta q fa por...

joangomila
11/10/2012, 23:21
Arrib una mica tard però m'afegeixo als comentaris fets pels companys. Fotofindera!!!

raulsintes
12/10/2012, 10:45
Idò, aquesta segur que no patirà fam :D :D :D

CarlosSilvestre
16/10/2012, 08:06
¡Lástima la amputación no traumática de las patas!

joanmorro
23/10/2012, 22:40
Si, és una llàstima... però les condicions no donavem per més...

Hi havia una mica de mal temps i l'àncora de la barca corria molt, tant que vam fer la inmersió casi agafats a la corda. Per fer les fotos, t'amollaves un moment, feies un parell de fotos com podies i tornaves corrents a agafar-te a la corda abans que marxés molt lluny* *:o

A veure si hi tornem un altre dia i puc fer fotos amb més tranquilitat