Ver la versión completa : ?
joangomila
16/09/2012, 21:13
Avui hem anat a fer es dia a Cala Galdana. Jo duia montat a sa càmera sa recent adquisició: es Tamron 90 per tal d'anar fent fotos i acostumar-me a l'ús d'aquesta focal.
Després de 5 intents que han fallat, he aconseguit fer aquesta foto. Sort que sa meua filla petita s'ho ha pres com un joc i no ha fet falta que fes es posat de mala gana.
Degut a que s'espai m'ha quedat molt just a banda i banda de sa foto, no he volgut comprovar si s'horitzó es troba caigut o no i ho he donat directament per bò.
El tractament només s'ha fet amb ACR i el PS només l'he utilitzat per a redimensionar sa imatge i tornar-la a enfocar.
Dades de la foto:
Cámara Nikon D5000
Exposición 0,001 sec (1/800)
Aperture f/4.5
Lente 90 mm
Velocidad ISO 200
Tendencia de exposición 0 EV
Flash No Flash
https://farm9.staticflickr.com/8180/7993221618_d9937edffd_b.jpg
CarlosSilvestre
17/09/2012, 08:24
Una foto clásica de esas que apetece reproducir. has conseguido sobradamente el efecto deseado. ¡Bien hecha!
VLafebre
17/09/2012, 08:58
En aquests casos Joan, si l'horitzó es troba anivellat o no és el de menys. Coincideixo amb en Carlos, típica foto que has resolt molt, però que molt bé. El títol, encertadíssim. Molt bé, Joan.
AntoniCladera
17/09/2012, 09:08
I ara ve el toca......:
Massa encasillada...... necesito respirar!!! Aire!!!!
Bona foto
;)
PepePenafiel
17/09/2012, 16:44
Te ha quedado muy bien. Si señor. Menos mañls que la modelo no tiene nuestras cervicales ;D
joangomila
17/09/2012, 19:54
Gracias a todos por vuestros halagos, celebro que os guste.
Toni: respira que si no n'Assumpta t'haurà de fer es boca a boca.
Ara jo seré una mica més crític del que ha estat en Toni...
Primer de tot ja ho vaig veure que sa foto no tenia aire pels costats i per açò ja vaig comentar que no vaig voler nivellar s'horitzó ja que havia aconseguit treure tot el recorregut de s'aigua.
També per aquest motiu, no vaig voler repetir sa foto per que em va semblar que potser en faria 20 més i no aconseguiria tornar a treure tot el recorregut (o potser si :().
Per altra banda si hagués donat dues passes més cap enrera, hauria trobat aquest aire que em falta i na Teresa hauria sortit sencera a la foto (estava de genolls dins l'aigua) per que el retall de les cames per on l'he fet no es correcte segons ens va explicar en Toni a n'es curs de retrat que vam fer al fotoclub.
Finalment, potser hauria d'haver clonat sa boia groga de l'esquerra però em va semblar una mica complicat per que just per damunt hi ha un munt de gotes d'aigua i ho vaig deixar així, fiant que amb el desenfoc que te sa boia no es notés gaire.
Com veis, abans de penjar sa foto ja duia una mica sa meua pròpia crítica preparada.
Joan, no te autocritiques tanto, pues ceñidos al efecto conseguido este es completo y precioso.
imported_admin
18/09/2012, 11:00
Fotofindera, clar.
Tret de l'aire que li manca pels costats, poca cosa més es pot criticar d'aquesta foto.
Una vegada dit que la foto m'agrada i, com diu un company, aconsegueix l'objectiu, quan jo ho torni a provar, intentaré utilitzar aquests mateixos paràmetres (que ajuden a tenir boqueh), però intentaré congelar una mica més la imatge ( aigua i cabells) obturant més ràpid.
joangomila
18/09/2012, 13:08
Gràcies, Jaume, el tema de la velocitat d'obturació ho havia comentat de paraula amb en Bep i ell opinava que d'aquesta manera sa foto era més dinàmica i es notava el moviment del cabell. Vaig pensar que més que una qüestió tècnica també influeix el gust de l'autor i de l'observador per aquest motiu no vaig comentar res quan vaig fer l'autocrítica i també per que ningú ho havia comentat abans. Però a tu no t'en fuig cap, eh? ;)
imported_admin
18/09/2012, 13:52
No, si és questió de gustos, clar. https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11965 5&g2_serialNumber=1
beptaltavull
18/09/2012, 14:36
Joan, em sap greu, l'haviem comentada de paraula i no t'havia posat cap comentari al post... :-? :-? :-?
M'agrada en general la foto, potser si que una mica encaixonada, però l'efecte aconseguit és molt bo.
Com ja t'havia comentat, el que els cabells quedin algo moguts per jo és una prova més del dinamisme del moment. [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif]