PDA

Ver la versión completa : A Cala Rotja de Fornells



Raul Sintes
16/06/2013, 19:15
ISO 200, f/13, 1/30
76 Aquest matí amb un altre company hem anat a fer unes fotos al port de Fornells, sabíem que el dia no era el mes adequat ja que la mancança de núvols desllueix els cels plans, però, així hi tot hem fet algunes fotografies que transmeten la serenor d'aquest indret a les 7 del matí.

Jaume Franch
16/06/2013, 19:52
Això funciona, Raül.!
Anem per feina :
- L'enquadrament em sembla perfecte.
- Hi ha una taca del sensor a la zona del cel
- Hi ha manca de definició.... o de focus : 1/30 ...
- Molt poc, però, La foto cau cap la dreta??

Raul Sintes
17/06/2013, 12:28
La torno a penjar, he redreçat un poc la imatge, li he donat una mica més de contrast, però som incapaç de veure la taca del sensor al cel.
Com la veus ara?

79

Jaume Franch
17/06/2013, 14:04
La veig massa contrastada.
la taca hi és.
La foto la vas fer a pols, sense tres peus, oi?

Raul Sintes
17/06/2013, 15:49
No soc capaç de veure la ditxosa taca. Pot ser que li hagi donat massa contrast ara. La foto la vaig fer amb els trespeus i em temporitzador, soposo que és un problema d'enfocament.

Jaume Franch
17/06/2013, 16:19
81
He descobert un altre taca ( quasi imperceptible)
He anivellat l'horitzó i sembla que esta rotada uns 0,8º en sentit horari i la pujo anivellada.
Si ho vas fer amb trespeus vol dir que la manca de nitidèsa pot ser deguda al postprocessat (redimensionat?). Caldria revisar el tema.

Carlos Silvestre
17/06/2013, 16:24
Bueno ya te ha hecho las correcciones oportunas el jefazo. La impresión general es de falta de enfoque. A mi me ha pasado a veces que obsesionado con la composición, la luz, la apertura, el filtro y no sé cuantas cosas más...se me olvida enfocar correctamente.

Jaume Franch
17/06/2013, 16:31
Bueno ya te ha hecho las correcciones oportunas el jefazo. La impresión general es de falta de enfoque. A mi me ha pasado a veces que obsesionado con la composición, la luz, la apertura, el filtro y no sé cuantas cosas más...se me olvida enfocar correctamente.

Pues... es posible que sea el enfoque. No me habia atrevido a pensar en ese detalle tan trivial. :rolleyes:

Joan A. Gomila
17/06/2013, 20:23
A jo també em sembla que es tracta d'una manca d'enfocament.

Raul Sintes
18/06/2013, 16:11
Ara que m'has indicat on son les taques les he vistes, però ampliant un 200% la imatge. Sa veritat és que m'havies alarmat, pensava que tindria que anar a fer una revisió a l'oftalmòleg (que igual hi tindria d'anar, sabeu?)
He revisat el RAW i segurament la manca d'enfocament és degut a que moltes vegades, quant vull fer una fotografia tenc sa costum d'enfocar es primer pla i poso l'enfocament manual, desprès re-enquadro la imatge i faig la foto. Suposo en aquest cas, devia tenir l'enfocament manual i no me'n vaig adonar de la situació.
En tot cas, moltes gràcies companys per les vostres opinions.