PDA

Ver la versión completa : Centaura

Raul Sintes
24/06/2013, 19:47
137Aquesta és una petita flor que es diu Centaurium erythraea. La foto la vaig fer al camp decantant tan sols les petites rames que molestaven al davant.
Voldria la vostra opinió arran del tractament de la fotografia, l'ha feta reforçant els colors originals i donant-li una mica de contrast.

Jaume Franch
24/06/2013, 21:47
Foto maca, Raul.
M'agrada l'enquadrament i el tractament.
Crec que hi manca nitidèsa.

Carlos Silvestre
25/06/2013, 07:37
De acuerdo con Jaume. la flor superior sin abrir me gusta algo desenfocada pero las otras dooosss....

Jaume Franch
25/06/2013, 07:41
Yo creo que no es desenfoque, sino falta de nitidez.
Creo recordar que me he reiterado en que convendria revisar un posible defecto de revelado o, como ocurrió hace tiempo, un Espacio de Color inadecuado.

Joan A. Gomila
25/06/2013, 13:33
Estic d'acord amb el que apuntau en quan a la manca de nitidesa de les flors obertes. La flor tancada de la part superior esquerra m'agrada molt com ha quedat, seria un bon complement si ses flors obertes estassin perfectament nítides.

Carlos Silvestre
25/06/2013, 15:11
Creo recordar que me he reiterado en que convendria revisar un posible defecto de revelado o, como ocurrió hace tiempo, un Espacio de Color inadecuado.

¿Qué diferencia hay entre "falta de nitidez y de enfoque"?:confused:

Raul Sintes
25/06/2013, 15:59
Aquesta foto està feta a f/6,3, ISO 200 vel. 1/6 i flash per congelar la imatge. Ara be, és veritat que feia vent i les flors no paraven de bellugar. Hauria pogut augmentar la iso per donar-li més velocitat, però la meva Sony a isos molt alts fa molta renou; de totes maneres, haig de dir que jo pretenia una sola flor enfocada, encara que no ho he assolit del tot.
Pot ser hauria d'haver obert més el diafragma?

Raul Sintes
25/06/2013, 16:05

Les fotos les faig en RAW i l'espai de color que utilitzo per processar la foto és Prophoto RGB; no més la reconvertesc a sRGB quan l'haig de penjar al foro i la passo de 240 a 72 ppp., pot ser no ho hauria de fer?

Bep Taltavull
25/06/2013, 17:23
M'agrada la composició, però crec que apart del revelat, tenint en compte que feia vent, no podies disparar a una velocitat de 1/6.

No sé si seria correcte o no revelar en Prophoto, però el que no faria mai es baixar la resolució a 72ppp.

Crec que milloraria.

Joan A. Gomila
25/06/2013, 19:40
Jo mai les baixo de resolució, encara que siguin per penjar a sa web.

Lafebre
26/06/2013, 11:35
La composició m'agrada molt, Raül. Llàstima dels problemets ja comentats abans pels altres companys.

Jaume Franch
29/06/2013, 22:59
Les fotos les faig en RAW i l'espai de color que utilitzo per processar la foto és Prophoto RGB; no més la reconvertesc a sRGB quan l'haig de penjar al foro i la passo de 240 a 72 ppp., pot ser no ho hauria de fer?

Insisteixo (em faré pesat, em sap greu) en que el problema ha de ser el emprar l'espai de color Prophoto en una càmera com la teva que no ho admet. El fet que després de revelada la passis a sRGB no implica que desfacis el possible error al que em refereixo. A veure si algú més entés ens aclara el tema.
Seria important que fesis un altre revelat del mateix RAW en sRGB (fent una copia del original), evitant l'espai de color Prophoto. Recorda que abans has de desfer tots els ajustaments i deixar net el negatiu (RAW).

Pepe Peñafiel
30/06/2013, 08:11
DE acuerdo en la falta de nitidez.
Por mi parte solo decir que estoy de acuerdo con Jaume. Raúl con tu equipo ( con el mío o la mayoría de nosotros) el espacio PROFOTO es como ponerle el carburante de un Ferrari a nuestros vehículos familiares. Lo siento administrador de coches no está prohibido hablar ( aunque donde esten las motoooooos...)

Raul Sintes
30/06/2013, 17:29
He tornat a fer a revelat amb l'espaide color sRGB des de l'inici i no hi veig gran diferència, saveritat, ni tampoc amb sa pixelació, aquesta la he deixada a 300ppp.
La primera que vaig pujar el revelatestà fet amb Prophoto i convertida a l'espai sRGB i baixant elspíxels a 72 ppp.

Jo pens que en Bep és el que vaencertat amb el seu comentari quant diu que no hauria d'haverdisparat mai amb la velocitat que ho vaig fer, malgrat disparar ambflash per congelar el moviment.

La malifeta està en el desenfocamentde la primera flor, ja que generalment quant utilitzo el macro, obromolt el diafragma per desenfocar el fons i sempre intent enfocar unade les flor que apareixen a l'objectiu, sense importar-me gaire laresta.

Tampoc vull polemitzar amb el tema delrevelat ja que en Toni Cladera fa tems va donar sa seva opinió enaquest fòrum; el meu professor en Rafael Fèlix també en va donarsa seva i no difereix gaire d'en Cladera.

Crec que totes son bones per obtenir unbon resultat si sa foto és bona, i en es meu cas, no ho és, encaraque no em molesta penjar-la per que sempre en trec conclusions quem'ajuden a millorar.

Moltes gràcies.

158

Juan Cuadros
03/07/2013, 21:46
Hola Raúl: Es una pena la falta de nitidez, pues la composición es buena y las flores preciosas. El viento en Menorca es el enemigo Nº 1 del fotógrafo de flora. Pocos son los días que se pude disfrutar de esta bella especialidad sin el dichoso "amigo". Un saludo.

Carlos Silvestre
04/07/2013, 15:07
Hola Raúl: Es una pena la falta de nitidez, pues la composición es buena y las flores preciosas. El viento en Menorca es el enemigo Nº 1 del fotógrafo de flora. Pocos son los días que se pude disfrutar de esta bella especialidad sin el dichoso "amigo". Un saludo.

Yo lo soluciono tijera en mano: corte del tallo y al estudio casero. Eso sí, sólo con especies no protegidas (!!!!!!!)