PDA

Ver la versión completa : Grafitti



Raul Sintes
04/07/2013, 18:05
Em va fer gràcia aquest grafitti dinsd'un antic quarter en runes al terme d'Alaior.

170

Jaume Franch
04/07/2013, 18:14
Buf! Curiositat gràfica i social apart, aquesta foto l'hauriem de fer tots com exercici de tècnica d'alt contrast , no?
A veure companys:
Com resoldriau el repte que presenta aquesta escena?.

Joan A. Gomila
04/07/2013, 18:29
Realment és el primer que he pensat, que es tracta d'una escena d'alt contrast. La zona fosca de la dreta sembla que te poques posibilitats de recuperar-ne res amb el processat sense haver de patir un fort augment del gra. En el moment de fer la foto, es podria provar d'haver utilitzat (si la càmera disposa d'aquesta opció) el D-lighting, a veure si soluciona una mica el problema.
Una volta feta la foto, jo provaria de donar-li amb ACR, llum de replè i augmentant una mica els negres, el contrast, baixant una mica l'exposició i donant-li una mica d'enfocament, la part central de la paret que queda dins l'ombra pot millorar bastant. Es tracta d'anar provant.

Jaume Franch
04/07/2013, 19:32
Realment és el primer que he pensat, que es tracta d'una escena d'alt contrast. La zona fosca de la dreta sembla que te poques posibilitats de recuperar-ne res amb el processat sense haver de patir un fort augment del gra. En el moment de fer la foto, es podria provar d'haver utilitzat (si la càmera disposa d'aquesta opció) el D-lighting, a veure si soluciona una mica el problema.
Una volta feta la foto, jo provaria de donar-li amb ACR, llum de replè i augmentant una mica els negres, el contrast, baixant una mica l'exposició i donant-li una mica d'enfocament, la part central de la paret que queda dins l'ombra pot millorar bastant. Es tracta d'anar provant.
D'acord Joan, però jo volia dir que "com haguessiu fet aquesta foto veient el problema d'alt contrast" :
- Bracketing
-Dues fotos : una per altes llums i l'altre per baixa llum?
-

Lafebre
05/07/2013, 12:07
Jaume, normalment, si no es va ja preparat per fer fotos en "bracketing", fer dues fotos, etc. (és a dir, dur un tres-peus), aquestes opcions no les trobo gaire recomenables. En aquest cas, i si hagués dut a sobre només la càmera "pelada":

1) hagués mesurat la llum a la zona de les altes llums
2) després ho hagués compensat amb aprox. +2 EV
3) hagués fet una foto de prova i verificat l'histograma (màxim a la dreta, a ser posible sense deixar cap zona cremada)
4) correcció de llum, si cal, i disparo final.

Per cert, Raül, molt bon ull. M'agrada la visió de les diagonals, els detalls de color i la textura de la paret. Al meu parer, si la retalles una mica per la part superior, pots arreglar les parts cremades i realces amb una mica de llum i contrast la paret, et pot quedar una foto magnífica.

Raul Sintes
05/07/2013, 16:09
La foto la vaig fer sense adonar-me delresultat final, crec que hi tornaré amb un trespeus i miraré de feruna doble exposició tal i cóm suggeriu. No obstant, la part cremadade la foto no té cap interès especial ja que no hi ha detall damuntde la pared blanca, així com tampoc la zona empastada.
He provat de retallar una mica a daltperò perd els texts escrits i no m'ha agradat, no obstant he fet unaaltre processat que a mi particularment m'agrada més. Què en pensauvosaltres?

198

Joan A. Gomila
05/07/2013, 16:20
Aquesta segona m'agrada més, la zona d'ombra de la paret té més detall i amb una exposició més adequada. La diagonal de les varilles de ferro amb la rascada que hi ha a la paret m'agrada molt, tal com ja ha comentat en Vicenç.

Lafebre
05/07/2013, 16:28
Raül, les zones fosques han guanyat, sí; però l'enquadrament m'agradava més el primer. En aquest segon hi has afegit una zona a l'esquerra que no hi aporta res, a la foto. En canvi, el petit retall de la part superior crec que li va bé, ja que redueix la zona blanca sense textura. El tros afegit per sota tampoc em fa mal a la vista.

Bep Taltavull
05/07/2013, 17:35
Bona composició Raúl, m'agrada més la segona versió... més equilibrada...

Com a resposta a la pregunta d'en Jaume, pens que jo hauria emprat un ND degradat o... cartulina :cool:

Carlos Silvestre
05/07/2013, 18:26
A bote pronto lo ideal sería exponer para luces y luego subir eV, según lo que salga habrá que recurrir a una doble exposición lo que implica currele posterior en PS. En plan más sencillo ajustar lo máximo la exposición para que no se quemen blancos y hacer los ajustes precisos en RAW.
Es interesante el motivo que has reflejado en la foto y la composición.

Pepe Peñafiel
06/07/2013, 07:00
Sin duda hubiese hecho lo que apunta Vicenç
En este tipo de imágenes con alto rango dinámico, para mi , es lo más efectivo y correcto. Luego ya el trabajo en la edición es donde se prepara y termina de cocinar el plato y ahí es donde radicará las diferencias en la presentación aunque la técnica haya sido similar.
Por lo que respecta a la imagen, Raúl, tiene muchas posibilidades, te entiendo cuando dices de volver con trípode. Es una muy buena localización.

Raul Sintes
06/07/2013, 16:01
Moltes gràcies companys pels vostrescomentaris, em són de molta d'ajuda per anar millorant.