PDA

Ver la versión completa : Torrentera Ses Salines de Fornells



Cisco Dura
14/07/2013, 16:19
Aquesta foto va esser unes de les primeres que vaig fer amb la maquina (gener 2011) i dels primers retocs de fotos en raw amb el photoshop. L’efecte pintura i de colors de tardor em van agradar. Això fa que li tingui un cert “carinyo”. Encara que m’agradaria saber la vostra opinió tant del tractament com de la fotografia.

248

Dades:
1/80seg en F29
Dinstancia focal 64 mm
iso 100
Objectiu Tamrom 55-200

Lafebre
14/07/2013, 17:16
Em sap greu Cisco, però la mida de la foto no permet opinar massa acuradament. En Jaume t'acaba de deixar una explicació al teu altre post de com fer per pujar-la gran. Pel que he pogut veure (i preveure) la foto està força bé, tot i que aquest diafragma de (f/29????) pot causar una difracció important.

Jaume Franch
14/07/2013, 17:22
Em sap greu Cisco, però la mida de la foto no permet opinar massa acuradament. En Jaume t'acaba de deixar una explicació al teu altre post de com fer per pujar-la gran. Pel que he pogut veure (i preveure) la foto està força bé, tot i que aquest diafragma de (f/29????) pot causar una difracció important.

Vicenç i els demés: Mentres anem aprenent a pujar les imatges en la mida adequada, si fem clic damunt la miniatura, la foto s'edita gròssa. Després, fent clic a "Cerrar" o fora el marc de la foto editada, tornarem al post d'on venim.

Cisco, la foto la veig força be, tret de dos detalls:
1. Em sembla com si haguessis forçat la màscara d'enfocament.
2. Em dona la sensació que cau a l'esquerra ( mira les linies horitzontaloides del riu).

Lafebre
14/07/2013, 17:31
Sí, sí, Jaume, gràcies, ja ho havia detectat això que dius. Però em penso que si s'edita la foto "gran", es veu amb molt més detall que clicant sobre la miniatura.

Jaume Franch
14/07/2013, 17:58
Sí, sí, Jaume, gràcies, ja ho havia detectat això que dius. Però em penso que si s'edita la foto "gran", es veu amb molt més detall que clicant sobre la miniatura.

Gràcies Vicenç, no havia reparat en aquesta diferència.

Joan A. Gomila
14/07/2013, 20:10
A jo també em sembla que està una mica caiguda cap a l'esquerra. Per quin motiu es va emprar un diafragma tan tancat?

Bep Taltavull
14/07/2013, 20:49
Una imatge que m'agradaria molt si la pogués veure amb detall i nitidesa... llàstima

Jaume Franch
14/07/2013, 22:53
Una imatge que m'agradaria molt si la pogués veure amb detall i nitidesa... llàstima

Sí Bep, probablement sigui un altre cas a revisar.

Juan Cuadros
15/07/2013, 18:19
Me uno a lo comentado por los compañeros.

Lafebre
15/07/2013, 19:51
Cisco, em va xocar això de f/29. És realment així o és un error a l'hora de picar al teclat?

Antoni Cladera
15/07/2013, 20:00
Tot i els errors de processat i captura, la comp em pareix molt encertada.
Cisco, aquí estam per solucionar aquest problemet.
En quant a l'F/29, Vicenç, crec més que és un error d'aplicar correctement la Profunditat de camp.
En volem veure més!

Carlos Silvestre
16/07/2013, 07:42
Me quedo con el aspecto pictórico de la foto.

Pepe Peñafiel
20/07/2013, 08:06
Llego tarde al post. Estoy de acuerdo con los compañeros.
Por supuesto el tema pictórico y la composición son destacables y el tema del f/29 un tema que se ha tratado en este foro y que ha quedado claro no importa para conseguir mas profundidad de campo.

Cisco Dura
20/07/2013, 18:01
Ja ser pujar la foto amb una mida més grossa, les lliçons d’en Jaume sí me valen.
Estic d’acord que així com vaig fer la foto, l’aigua de la torrentera sembla que cau. He provat de adreçar-la i m’ha quedat bé.
El processat, com vaig dir al principi, va esser unes de les primeres fotografies que vaig revelar amb raw. He observat que tal vegada em vaig passar amb la “máscara de enfoque”
Aplicar el f 29, ve de quan vaig començar amb analògic (ja fa bastants anys i la teoria era “paisatges un diafragma f22, f29 ... tot queda enfocat” ). Probablement no vaig comprendre prou bé la profunditat de camp , i crec que he après més últimament sobre aquest tema. Ara ja sé que està relacionat amb la distància focal, el diafragma i la distancia de l’objecte. Probablement la por i el no sabren més va esser el motiu.
327

Jaume Franch
21/07/2013, 09:04
Molt be, Cisco.

- El tema de la profunditat de camp (PDC) t'hauria de dur al concepte d' Hiperfocal. Saps de que va, no?

- Hauriem de revisar la qualitat de la imatge. L'original deu tenir més definició, no?. La imatge pesa 164Kb, quin pes te la que vas pujar?

- Has corregit la horitzontal i em sembla que t'has passat un pel (no més d'un grau).


Puja més fotos, que hem de veure si hem de solucionar el pressumpte defecte esmentat.