Ver la versión completa : Raconada a sa Tramuntana
Cisco Dura
22/07/2013, 21:39
En primer lloc vull fer un comentari a les darreres fotografies que heu penjat . Se me fa difícil poder fer algun comentari al respecte com diu Raul Sintes “davant imatges com aquestes, no m'atrevesc ni a dir si m'agrada per no fer-me repetitiu, ja que quedo esbadellat, meravellat”
Jaume, en quant al pes de la imatge de la torrentera era de 490kb i no de 164kb
La foto que exposo està feta el mes de gener de 2011. Un matí d’excursió amb els amics pel camí de Cavalls.
Dades:
f 11 , velocitat 1/250 seg
Distància focal 55 mm
Iso 100
Tamron 55-200
El pes de la imatge és 746 kb
342
Carlos Silvestre
23/07/2013, 07:48
Es una interesante marina que tiene algunas cosas mejorables según mi modo de ver. Te comento dos que me parecen importantes.
1. El cielo se beneficiaría de un mayor contraste. Un método sencillo de logralo es hacer una selección y ajustar niveles.
2. En el horizonte se ve un halo que lo afea, fruto de una selección imprecisa que parece afectar también a la parte superior de las rocas. Este tema ha sido caballo de batalla durante mucho tiempo en las fotos que hemos colgado en el foro y a base de "darnos palos" creo que todos los "apaleados" tenemos ya un cuidado exquisito a la hora de evitar los dichosos halos.
¡La letra con sangre entra! je, je... Animo y a intentar mejorar esas selecciones (te aconsejo que compres algún libro de Mellado que maneja y explica muy bien este tema). Saludos.
Coincideixo totalment amb els precisos comentaris d'en Carlos. Cisco, fes-li cas, a en Carlos, que en això és tot un mestre.
Joan A. Gomila
23/07/2013, 14:39
Si, jo també m'hi apunt al que han comentat ells. Apart d'açò si ses roques no estassin tan a la zona central de la foto crec que guanyaria en composició.
Jaume Franch
23/07/2013, 17:38
Cisco, recorda: hem de pujar les imatges amb un pes inferior a 500Kb i , en aquests dos casos teus, al sobrepassar aquesta mida, el programa del fòrum ho ha comprimit, perdent qualitat.
En quant als comentaris sobre aquesta preciosa marina, veig que els companys ja t'han dit moltes coses.
Segueix pujant fotos, segueix.
Cisco Dura
28/07/2013, 14:51
Torn a penjar la foto “Cala Moraga”
En quant a: “El cielo se beneficiaría de un mayor contraste”. Ho he intentat millorar.
Al que fa referència: “En el horizonte se ve un halo que lo afea, fruto de una selección imprecisa que parece afectar también a la parte superior de las rocas.” Me sembla que està un poc millor, però segueix veient sobre tot damunt les roques aquest “halo”. Penso seguir treballant aquest aspecte.
“Ses roques no estassin tant a la zona central de la foto crec que guanyaria en composició”, això si té una mala solució, tan sols tornar-hi, i així i tot.
382
Carlos Silvestre
29/07/2013, 14:58
Esto está mejor en cuanto a luminosidad,,,¡pero ha aumentado el halo del horizonte! Sí, ya sé que somos unos plastas con lo del halo pero hay que intentar evitarlo Cisco.