Ver la versión completa : Roca enmig de la mar
Joan A. Gomila
06/08/2013, 00:16
Hola, aquesta tarda, en Manel, en Bep i jo em partit cap a la zona de Cavalleria a fer una altra sessió de fotos. En aquest cas, sa model escollida ha estat una roca que sobresortia de la mar.
En el meu cas, es tractava de posar a prova el Sigma DC 10-20 mm i tot i que en arribar a casa tenia varies coses a fer, no m'he pogut estar de processar aquesta imatge per a compartir-la amb tots voltros.
Dades Exif:
Cámara
Nikon D5000 (http://www.flickr.com/cameras/nikon/d5000/)
Exposición
30
Aperture
f/11.0
Lente
11.5 mm
Velocidad ISO
100
Tendencia de exposición
0 EV
Flash
No Flash
433
Antoni Cladera
06/08/2013, 07:02
Bon dia,
aquesta roca sempre le anomenada "Sa Fita" ja que és una de des roques més fotogèniques i poc vistes de la nostra tramuntana.
A primera vista és una foto agradable i amb un fons (La Mola) senzill i ben cercat(composat).
El primer pla, però, li lleva tota la importancia a la roca protagonista... , que, centrada, perd una part important del pes visual.
Això fa que la imatge, bella en si, estigui desequilibrada....
El Sigma 10-20mm mai mha convençut, de fet ha estat un objectiu que no ha aguntat gaire a la bossa d'un fotògraf exigent(tu, que ho ets... Ja me diras) Prova d'això és el vinyeteig que dóna( a la imatge es veu a la part superior. (Has provat els miracles del ACR).
En definitiva, agradable foto, supos que inmillorable companyia i disfrutada assegurada....
Salut!
Joan A. Gomila
06/08/2013, 14:33
Hola, Toni, moltes gràcies per comentar sa foto.
Aquesta roca jo no l'havia vista mai fins que vam anar a Cavalleria amb els companys de FF i em vaig quedar amb ses ganes de fer-li alguna foto.
Degut a que jo anava decidit a provar es 10-20, no em vaig plantejar fer un altre tipus de foto, com sa que ha penjat en Bep on amb una focal més llarga li ha donat tot es protagonisme a sa roca. Jo en canvi, anava ben decidit (tot i no coneixer gaire aquest indret) de colocar-me ben a prop de sa vorera i enfocar un primer plà de roques on la roca gran tan sols m'acaba d'equilibar sa composició de sa foto.
El tema del vinyeteig no l'he tractat de corregir amb ACR, de fet no sé si seré capaç de fer-ho sense sa teva ajuda o sa d'algú altre que hi entengui més que jo amb aquest apartat.
Per altra banda, el tema del 10-20 és degut a que m'he adonat que la major part de fotografies que faig son de paissatge i moltes vegades amb el 17-70 em quedo curt ja que montat damunt la D5000 es converteix amb un 25-105.
De moment, sa part que m'ha agradat és la nitidesa i també la poca deformació que té l'horitzó, que supòs que és deguda a que en aquesta foto es troba molt centrat i m'imagin que en composicions on l'horitzó estigui a nivell d'un terç la deformació es notarà més i serà quan hauré de treballar-hi per a corregir-la.
Finalment, com intueixes, sa companyia de dalt de tot i fins i tot vam tenir temps de "pescar" sa tapa frontal de s'objectiu d'en Manel, apart d'una petita sessió d'escalada lliure per arribar fins a la vora de la mar.
Antoni Cladera
06/08/2013, 15:02
No hagués descartat el Tokina 11-16 2,8 excelent objectiu DX, o bonissim en nocturnes!!
.....
Joan A. Gomila
06/08/2013, 15:42
No hagués descartat el Tokina 11-16 2,8 excelent objectiu DX, o bonissim en nocturnes!!
.....
També és una opció que vaig valorar al igual que el Tokina 12-24 f/4 però després de valorar diferents aspectes em vaig decidir pel 10-20. Ja veurem si em satisfà prou o no...el temps ho dirà.
M'en acab d'adonar que aquest és es meu missatge nº 2000 a aquest fòrum, que em toca cap premi, Jaume? :rolleyes:
Em sembla que ja us ho heu dit tot entre vosaltres dos...
Joan A. Gomila
06/08/2013, 21:36
Em sap greu...
Bep Taltavull
06/08/2013, 22:30
M'agrada bastant la composició general, has volgut donar el protagonisme al primer pla com a fil conductor per arribar fins a l'escull i equilibrant el fotograma amb la part terrestre de la dreta.
El processat el veig molt natural, tan sols, per millorar encara la compo, segons la meva visió, retallaria de dalt fins al núvol llarg que hi ha per sobre l'escull. :very_drunk:
Joan A. Gomila
06/08/2013, 22:52
Així, Bep?
A jo m'agrada més amb aquesta proposta per que les roques i s'escull es veuen un poc més grans i s'aprecia millor ses textures, apart de que millora notablement sa composició. Gràcies!!!
481
Com que m'ho havies de paraula, ja la tenia preparada, jajajajajaja.
Bep Taltavull
06/08/2013, 23:12
Personalment m'agrada més així... i si a tú també... :very_drunk:
Carlos Silvestre
07/08/2013, 15:46
Pues a mi me gusta la composición que has hecho, con la roca en el hueco que deja la del primer plano y la costa del fondo que equilibra la imagen.
Em sap greu...
Crec que hi ha hagut un malentès, aquí. El meu comentari era en el sentit que semblava que la vostra "discusió" anava més de cara les òptiques que no pas de la foto. Per això no hi entrava.
De la foto et diré que m'agrada sobremanera les tonalitats que has aconseguit tant del cel com de l'aigua. L'enquadrament de la segona (versió Bep?) m'agrada més que no pas la primera, tot i que el vinyetejat que encara li queda trobo que li fa una mica de nosa.
Joan A. Gomila
07/08/2013, 19:00
Gràcies a tots pels vostres comentaris.
Vicenç, la foto l'havia pujada per a que la poguessim comentar com a tal, el que passa que com que estava feta amb el 10-20 també em va bé que els entesos amb el tema diguin la seva d'aquesta òptica.
Pepe Peñafiel
08/08/2013, 06:16
También a mi me gusta esta imagen. Estoy con la recomendación de Bep en cuanto al recorte de la parte superior del cielo. Encuentro el primer plano un poco justo de espacio pero tanto el color como la línea de tierra del horizonte son magníficos.