PDA

Ver la versión completa : Abordatge a l'illa de l'aire



Antonia Sanchez
01/12/2013, 20:52
Probablement amb moltes "pegues" tècniques, però el moment captat em va semblar molt bonic.

Ja em direu com es podria haver millorat! Salut!

1044

Jaume Franch
01/12/2013, 22:24
Tela.:)
Abans de res, he esborrat la miniatura que t'havia quedat i he ampliat la imatge que també havies deixat petita. Si no ho vols així, m'ho dius, val?

Aquesta foto és ideal per repassar molts conceptes, però intentaré no atabalar-te amb massa informació.
Has jugat amb un contrallum i amb contrastos. No sé si has tingut en compte a l'hora de preparar la foto, agafar la mesura de llum a la zona de llums altes (medició puntual). Ho deixem per una propera ocasió.
Partint d'aquesta imatge ( que considerem que és la original), cal:
- Enfosquir el cel ( si haguessin més núvols diríem que ho hauriem de dramatitzar). No és facil perque si fas una selecció del cel amb la vareta màgica, queden espais petits entre les veles que dónen molta feina. Però es pot fer.
- Una vegada aconseguit enfosquir el cel, crec que encara es pot contrastar una mica la resta.
Jo ho he provat i puc pujar-te el resultat.

Abans d´acabar, vull felicitar-te per pujar aquesta bona foto i espero que t'animis a seguir-ho fent.
Espero que les meves observacions / suggeriments no t'hagin enredat més.

Bep Taltavull
03/12/2013, 20:13
Una imatge que m'agrada molt, i es que vaig anar a buscar-la el dia de les regates de la Panerai sense aconseguir-ho, ja que els vaixells passaren per darrera del far...:( :(

Llàstima que el cel no acompanyàs.

Pots posar els EXIF's??

Antonia Sanchez
04/12/2013, 14:01
Primer intentaré respondre en Jaume:
- Només tinc com a programa per retocar les fotos el photoshop 7.0, que no es profesional; algunes opcions de les que tenen el C5, etc. no las tinc, crec que el de la vareta sí, però no l'he fet servir mai. Miraré d'anar fent proves. I per acabar, sí, m'agradaria que pujesis el teu resultat, així podria veure tot el que es pot fr amb el photoshop i també amb paciència, es clar. Gràcies.
- D'altra banda he estat incapaç de pujar la foto amb aquesta mida, sempre em sortia la miniatura, i no he trobat les explicacions de com pujar les fotos amb el nou foro.

Gràcies per tot.

Antonia Sanchez
04/12/2013, 14:11
Hola Bep,
Això va ser fruit de la casualitat ja que estava passejant pel camí de cavalls Punta Prima-Alcaufar i el vaixell va apareixer sense més, amb sort de que vaig puguer fer-lo "casar" amb el far.
Les llums del dia eren molt raretes, la veritat, tot i que segur que es podia arranjar, pero no vaig saber més, tot i que la vaig retocar amb el photoshop 7.0
Et paso els EXIF's:

f/8
1/400s
ISO-80
compensacio exposicio +1 paso
dist focal: 52 mm
apertura 3
sin flash
longitud focal de 35 mm 293
programa máquina: prioritat apertura
balanç blancs: automàtic
No sé si necessites rés més, a excepció de dir-vos que jo no tinc una rèflex, sino una híbrida barateta, la Lumix FZ38 de Panasonic.

Gràcies pels comentaris !!!! ;)

Jaume Franch
04/12/2013, 15:28
Primer intentaré respondre en Jaume:
- Només tinc com a programa per retocar les fotos el photoshop 7.0, que no es profesional; algunes opcions de les que tenen el C5, etc. no las tinc, crec que el de la vareta sí, però no l'he fet servir mai. Miraré d'anar fent proves. I per acabar, sí, m'agradaria que pujesis el teu resultat, així podria veure tot el que es pot fr amb el photoshop i també amb paciència, es clar. Gràcies.
- D'altra banda he estat incapaç de pujar la foto amb aquesta mida, sempre em sortia la miniatura, i no he trobat les explicacions de com pujar les fotos amb el nou foro.
Gràcies per tot.
1051
Els canvis que he introduït tal vegada no són exactament els que faria, sino que els he forçat un pel per que quedi més evident el que es pot fer.
Després cal fer-ho a gust del autor.
- Posats a fer, el far i la part fosca de l'illa es podrien aclarir un pel i encara guanyaria més.
A veure què et sembla.

Respecte al PS ( Photoshop) valdria la pena que en parlessim.
també t'hauria d'instruïr per poder pujar correctament les fotos al fòrum. Ja quedarem.

Antonia Sanchez
05/12/2013, 20:10
Ostres Jaume, hi ha un bon canvi en elcolor del cel, la veritat, ... sí, trobo que ha guanyat bastant, gràcies per l'aportació. I podem quedar quan et vagi be. Salutacions.

Joan A. Gomila
13/12/2013, 15:35
Molt bé Antònia per pujar la foto. Crec que la composició milloraria si retallassis una part de l'aigua que no aporta gran cosa a la foto. La llum no era gaire bona i, evidentment, amb un programa d'edició pot millorar sa imatge. Però m'agrada que vagis pujant fotos. A poc a poc aniràs millorant si fas cas dels consells dels entesos del fòrum.