PDA

Ver la versión completa : Pregonda



Cisco Dura
13/01/2014, 19:11
La foto que avui exposo té un motiu molt concret. Hem van fer l’encàrrec de fer unes fotos de Pregonda, aquesta que penjo és una d’elles. Fins aquí tot normal, però és qui me les va encarregar, sabent que m’agrada penjar fotos al fotofinde, me va proposar posar-la per saber les vostres opinions.. Diré que li molestava que les pedres i les roques estiguessin molt negres, la tonalitat...

1191

Per tant m’agradaria que poguéssiu fer-nos (amb plural perquè en aquest cas és per dos encara que per diferents motius) comentaris per poder-la millorar.

Les dades son: Diafragma f/20 Velocitat 3,2 seg Distancia Focal 55 mm Iso 100 Pes 298 Kb

Carlos Silvestre
13/01/2014, 19:35
No sé el propósito del encargo. Si es en plan "promoción turística" creo que debería hecho con más luz, en plan "postal". Si hablamos de aspectos artísticos el cielo queda demasiado recortado y el tercio superior es cierto que parece algo falto de luminosidad. La composición deja mucho espacio vacío y hay desequilibrio. Seguro que tendrás otras tomadas desde la arena que creo resultarán más atractivas.

Lafebre
13/01/2014, 20:40
A més del que et comenta en Carlos, té una forta dominant vermella.

Joan A. Gomila
14/01/2014, 08:54
Estic d'acord amb el que comenta en Carlos.

Per quin motiu vas diafragmar tant?

Des de la distància a que et trobaves de les roques em sembla que amb el diafragma més obert hauries aconseguit la mateixa profunditat de camp. A més a més, tot i que no se quin model de càmera tens, si fos una de format APS-C com sa meua, amb un f/20 i una focal de 55 mm tens sa distància hiperfocal a poc més de 7,50 metres de distància i per sa foto que has fet em fa s'efecte que aquests 7,50 metres estan fora de s'enquadrament.

Aquesta dominant vermella que comenta en Vicenç pot ser producte de sa difracció de sa llum degut a aquest diafragma tan tancat?

Jaume Franch
14/01/2014, 10:30
Ciscu, tots els comentaris fets pels companys aporten observacions que comparteixo.
Hi ha un detall que comentes i que crec que té molta importància: el perfil de la majoria de les roques té una transició dura, una llum poc homogènia, que pels qui revelem amb PS/ACR sabem que és un defecte que ens incomoda força.
Hauria de veure l'original per seguir fent comentaris i aportar alternatives que evitin aquests artefactes del revelat.

Antoni Cladera
14/01/2014, 12:41
Bon dia Cisco,
Per la meva part, el que destac més, en negatiu, és el poc aire que dones a la part superior del fotograma... ofegues l'enquadrament. (sempre en opinió molt personal meva. A part d'això, les linies estan ben cercades igualment que els altres elememnts compositius...

En quant a la part purament tècnica, com diu en Joan Antoni, no importava diafragmar tant, a no ser que cercassis velocitats baixes..... Amb un f/ et sobra per fer una marina sense primer pla.


Aquesta dominant vermella que comenta en Vicenç pot ser producte de sa difracció de sa llum degut a aquest diafragma tan tancat?
En aquest cas, Joan Antoni, dubt molt en que la difracció alteri tant el color... me decant més per la falta de definició global de la imatge...

salut

Pepe Peñafiel
16/01/2014, 20:15
No puedo aportar nada nuevo.
Pero ese encajonamiento del cielo no favorece nada a la imagen.Quizá es lo que más me ha llamado la atención personalmente

Bep Taltavull
16/01/2014, 22:48
Estic d'acord amb els companys sobre la manca de presència del cel, les roques... sembla que les hagis aclarides amb PS,

perque sembla que seria quasi un contrallum... i em dona l'impressió de que vas emprar cartulina a la part de dalt.

Cisco Dura
19/01/2014, 17:57
Varies coses:
Primer: vagi per davant que m’encanta participar d’aquest foro, no sé si arribaré aprendre a fer fotos, però no serà per manca dels vostres comentaris.
Carlos, tienes un ojo increíble, la fotografía en concreto me la pidieron para poder regalar a una persona que este verano pasado estuvo en Menorca, y la playa que más le gusto fue Pregonda, por tanto si es una “promoción turística” Es verdad que la mañana que fui amaneció nublada y estuvo lloviznando, realice varias fotografías más pero el comentario que me hicieron es que tal vez le fuese difícil saber si realmente era Pregonda.
1210
1211
1212

La màquina que tinc és amb sensor APS-C (canon eos 550d), i estic totalment d’acord en quant al diafragma, encara que cercava que la mar agafés un to sedós i cercava una velocitat lenta.
També és ve que vaig provar de posar una cartolina davant l’objectiu
En quant “El cel massa retallat”, si us dic la veritat la primera idea era aconseguir que l’arena de la platja sortís del racó dret de la fotografia, i el objectiu que emprava no va donar-me més, açò me va obligar a despreciar part del cel, i és veritat que tal vegada tindria que haver-me desplaçat per corregir aquest defecte. Una vegada la vaig processar vaig comprovar que entre el racó de mà dreta i les roques de la mar hi havia molt d’espai i que si l’arena de la platja sortia de la meitat de la fotografia no perdia aquesta línia compositiva, però el cel era el que era.
En quant al to magenta no sé el motiu exacta però suposo que és amb el processat, provaré de retocar-la i després la penjaré si es veu millor.

Carlos Silvestre
19/01/2014, 18:29
Jooooder, pero si has colgado la peor de la serie. Las tres miniaturas son estupendas.

Bep Taltavull
20/01/2014, 16:03
En Carlos te tota la raó, la vertical m'encanta com t'ha quedat, només em molesta la dominant verda de la mitad inferior.

Molt bones.

Antoni Cladera
05/02/2014, 16:56
Cisco....vigila amb la brutícia en el sensor.....

les tres miniatures molt bé, llevat que entreveig un processat molt agressiu....

Cisco Dura
06/02/2014, 21:13
Divendres passat en Bep me va fer net es sensor i de pas em va fer una classe pràctica de com fer-ho.
En quant al processat, a les dues primeres pot ser vaig abusar de la màscara d'enfoque i vaig jugar amb el contrast per zones. Si la tercera miniatura ès probablement la que té un processat més agressiu al voler potenciar els nuvols, vaig forçar massa l'enfoque a les roques del primer terme ...

Bep Taltavull
06/02/2014, 21:47
Divendres passat en Bep me va fer net es sensor i de pas em va fer una classe pràctica de com fer-ho.
En quant al processat, a les dues primeres pot ser vaig abusar de la màscara d'enfoque i vaig jugar amb el contrast per zones. Si la tercera miniatura ès probablement la que té un processat més agressiu al voler potenciar els nuvols, vaig forçar massa l'enfoque a les roques del primer terme ...

Al seu dia va ser en Toni qui m'ho va mostrar a jo... gràcies Toni. :very_drunk:

Cisco Dura
07/02/2014, 14:02
Per tant gracies als dos, cada un per la part que li toca.