PDA

Ver la versión completa : Toc de llum. Instant efímer



AntoniCladera
18/06/2012, 09:47
Dia des Be. Ciutadella.
Preludi de ses Festes de Sant Joan.
Després des primer toc de fabiol es Be i sa comitiva de caixers visita s'Ajuntament i tot seguit arriben al palau episcopal (Ca'l Bisbe).
Són les 09:15. El carrer és ombrívol. La gernació omple tot el carrer esperant poder tocar l'apreciada llana del be, imatge de Sant Joan, el protagonista d'avui, juntament amb el seu portador.
Jo som dalt la catedral de Menorca, al primer pis. Des d'allà he pogut captar el primer toc. Emocionant!
Mestres esper que la comitiva torni de l'ajuntament, observ que es de la porta oberta del pati de Ca'l Bisbe es filtra una llum d'una força i qualitat insuperables, il·luminant la llana de l'animal i les cares i robes del caixer i del company policia. És hora de pensar... Càlculs d'exposicions m'inunden el cap... És una presa molt complicada...
Prenc una delicada sol·lució:
Llev el mode manual.
Pos el mode de Prioritat a l'abertura (AV)
Diafragma a f/2.8
Subexpòs 2/3 de pas
i final ment me decant per fer com fa vint anys feia: realtiz una forquilla de tres passos (Bracketing-Horquillado).
Elegesc sa millor (per jo....)
Crec que é una bona foto...diferent... com diria el bon fotògraf i crític americà Szarkowski, la posició avetajada ajuda en el resultat final...
Esper que vos agradi.
Una abraçada
;)

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11738 6&g2_serialNumber=1

joansotil
18/06/2012, 11:02
toni sense comentaris... :-X..o si espectacular

CarlosSilvestre
18/06/2012, 19:04
La idea es estupenda y la realización también en lo que se refiere al centro de atención de la imagen. No obstante veo demasiada zona tenebrosa en la imagen...y con dominante azul (toma ya!)

VLafebre
19/06/2012, 16:19
A veure si em sé explicar: la foto la trobo bona tant en la concepció com en la realització. Evidentment no és gens fàcil treballar amb aquestes condicions de llum i, en aquest aspecte, la foto t'ha quedat magistral. La transició de la llum des del blanc del be fins les ombres del fons la trobo impecable. A diferència d'en Carlos, jo no trobo pas que hi hagi dominant blava.
Ara bé.... m'algrat tot lo anterior, no trobo que sigui una foto d'aquelles que diguem "impactant". Normalment, les fotos d'aquest tipus d'esdeveniment ténen una component d'emoció més marcada per aquelles persones que coneixen la tradició i la cultura que l'embolcalla que no pas per l'espectador fred que observa la imatge només com a imatge.

AntoniCladera
19/06/2012, 16:26
Totalment d'acord amb tu, Vicenç
;)

PepePenafiel
19/06/2012, 17:13
Semejante rango dinámico es dificil de lidiar y lo hiciste parea llevarte las orejas y el rabo ( ya que he empezado en plan taurino...).
Es curioso pero pensé lo mismo que Vicenç, se nota que es un tema muy arragaido en ti y , es cierto, en estas situaciones es dificil arrastrar al terreno pasional a los espectadores.
Me encanta técnicamente pero me sorprende tanta zona de oscuridad, no me llego a contagiar de la fiesta. No es una imagen que me guste especialmente.

beptaltavull
19/06/2012, 21:02
M'agrada la foto Toni.
Crec que mesurar aquesta llum tan ràpidament i en tant poc temps, només ho poden fer uns pocs... [smiley=2vrolijk_08.gif] [smiley=2vrolijk_08.gif] [smiley=2vrolijk_08.gif]
Potser si que la zona fosca sigui una mica massa fosca, però és natural.
Està clar que el sentiments també hi juguen una part important,
prova d'açò es que, els que millor la valoram, som ciutadellencs

LluisSurralles
19/06/2012, 22:21
Una foto dificil de resoldre. No penso que hi hagi massa zona fosca. El que crec es que hi ha massa zona amb persones. Si el motiu de la foto es aquesta zona amb aquesta llum tant bona, s´hagués pogut eliminar una gran part de públic donant mes importancia al motiu principal, deixant, aixó si, una part de la zona fosca

joangomila
29/06/2012, 16:06
Apart del que ja s'ha comentat només vull destacar el fet de saber "veure" i aprofitar aquesta llum que sortia per la porta del pati de Ca'l Bisbe per a obtenir una foto diferent a les que estam acostumats a veure d'es Dia d'es Bè.