PDA

Ver la versión completa : Sortida Naveta

Bep Taltavull
11/07/2014, 18:10
Vos demano disculpes per estar tant de temps sense participar, darrerament he estat molt liat i no he tingut massa temps per donar-vos canya...jajajaja

Ara que tenim la Via Làctia molt bé jo també vos porto la de la sortida de la Naveta que vaig fer com a record d'aquella nit...

Es un sol dispar amb els següents paràmetres: ISO 1600 f/4 25segons focal 20mm temperatura 3200K iluminada amb CTO

1855

Lluis Surralles
11/07/2014, 22:06
Bona foto nocturna. No faré massa comentari perque no m´agrada opinar del que no hi entenc. En tot cas em sobren les persones de las dreta. Crec que li treuen l´encant de la imatge. Ara que m´ha tornat a agafar la dèria vull provar a fer alguna nocturna. Veig que al FF tinc bons mestres

Bep Taltavull
12/07/2014, 12:09
Gràcies Lluís, potser l'hauria d'haver posada a un altra apartat del foro, ja que es més una foto de record del grup que no artística.

Jaume, si trobes que l'has de moure feu...

Jaume Franch
12/07/2014, 12:42
Gràcies Lluís, potser l'hauria d'haver posada a un altra apartat del foro, ja que es més una foto de record del grup que no artística.

Jaume, si trobes que l'has de moure feu...
Moure-la?. Ca!
No la pots pujar sense el grup "d'il.luminats"? Sense ells em sembla molt, molt bona.
Sé que per a tu i ells, aquesta foto té un valor afegit, però per nosaltres ens pot semblar un pessebre sense caganer. Amb perdó. Pots?

Dues preguntes tècniques :
1. Has fet reducció de soroll de màquina o amb CR?
2. En què consisteix la il.luminació CTO? Carburo Torch OfCourse? :rolleyes:

Bep Taltavull
12/07/2014, 14:06
Hola Jaume, sempre tenc la reducció de soroll en càmera desactivat, ja que, com ja va dir en Joan A. tarda el mateix temps en processar-la que en fer la foto i la diferència pràcticament no es nota.

La il·luminació amb CTO (“Color temperature orange”) consisteix en il·luminar amb una font de llum freda, ja sigui un flash o be una llanterna i posar-li un filtre taronja per compensar la temperatura en càmera.

A la foto que he penjat la temperatura era 3200K, d'aquesta manera tot, tot, tot, agafa un to blau, fins i tot la contaminació lumínica, i si no vull alguns planos blaus lis passo la llanterna amb filtre taronja.

També es pot fer a l'inversa amb filtre blau CTB ("Color temperature blue")

Bep Taltavull
12/07/2014, 14:54
A petició d'en Jaume...

1858

Jaume Franch
12/07/2014, 16:11
Ooooh!
magnífica!!!.
(No m'atreveixo a demanar-te que treguis també els cables...:rolleyes:)

Lafebre
12/07/2014, 17:14
Tal com vaig comentar a la foto d'en Joan A., ja no sé que dir-vos en les vostres fotos nocturnes. Senzillament molt bones.

Respecte les dues fotos que has pujat, són dues preses diferente, oi?. La tonalitat de la naveta, m'agrada més la de la segona foto.

Bep Taltavull
12/07/2014, 17:57
Ooooh!
magnífica!!!.
(No m'atreveixo a demanar-te que treguis també els cables...:rolleyes:)

Jaumeeee... son dues preses diferents com diu en Vicenç, una amb gent i l'altre sense. Degut a que està il·luminada amb llanterna aquesta es diferent a cadascuna...els cables... son allà... :rolleyes:

Carlos Silvestre
12/07/2014, 19:24
Buenísima Bep. Un lujo ver tus fotos. Un aspecto técnico. Yo suelo hacer en ACR la modificación de la temperatura para cielo y tierra pues no domino cómo tu las iluminaciones in situ. La próxima salida nos avisas y tomamos apuntes a tu lado.

Bep Taltavull
12/07/2014, 23:53
Gracias Carlos, la temperatura de color de los elementos se puede corregir en edición o in situ, particularmente prefiero hacerlo en el momento

de la toma ya que creo que cogen un tono irrepetible y de paso evito los halos... aunque a veces después lo modifique ligeramente...

Cuando quieras quedamos para compartir una sesión. :very_drunk:

Jaume Franch
13/07/2014, 00:05
Me apunto

Raul Sintes
13/07/2014, 12:09
Hem de reconèixer que la Naveta és molt fotogènica. Esteis pujant unes imatges espectacular d'aquest indret.