PDA

Ver la versión completa : Punyetera renou!



Jaume Franch
22/07/2014, 21:28
Els darrers comentaris de'n Bep m'ha acabat d'empenya a pujar-vos aquest tema
Tres versions d'una mateixa foto (vertorama) amb renou.

1902 1903 1904
Amb renou
Amb reducció de renou amb PS
Amb reducció selectiva de renou, amb PS
ISO 2500 f/3,5 - 25seg. - 6 fotos amb eix vertical unides amb PanoramaMaker
Llàstima que no les podem veure a mida grossa juntes, però si feu clic per ampliar-les i a "Prev" o "Prox" per editar l'anterior o la següent.

Francisco Aviles
22/07/2014, 22:09
Para mi la tercera,mejor Jaume

Bep Taltavull
23/07/2014, 16:11
Bueno Jaume... no ens dius a que es deguda la renou que ens ensenyes... suposo que a l'ISO alta... quina quantitat??? no es el mateix ISO 800 que ISO 6400.

També ens hauries de dir si ens estas ensenyant un original o si ja està manipulada...

Veig millor la tercera, ja que amb la segona t'has passat tres pobles...jajaja... i la primera... tampoc es exagerada la renou...

Carlos Silvestre
23/07/2014, 16:18
Sigo prefiriendo la reducción de ruido en ACR (aplicado al cielo especialmente)

Joan A. Gomila
23/07/2014, 17:06
Apart dels paràmetres hauriem de saber quin procediment has seguit de processat en cada una de les imatges.

Carlos, estaria bien si pudieras explicar que proceso sigues en ACR para reducir el ruido.

Jaume Franch
23/07/2014, 19:26
Tens tota la raó, Bep. Un detall prou important com per podeu opinar.

ISO 2500 f/3,5 - 25seg. - 6 fotos amb eix vertical unides amb PanoramaMaker

Per cert, en Toni em va fer notar que els estels no estaven ben alineats, que hi han errors del mapa estelar i, per tant, no es pot admetre aquesta imatge des de el punt de vista astronòmic. I hi estic totalment d'acord, no ho havia vist.
De tota manera, l'exemple que pujo continúa siguent valid per tocar el tema de la renou en nocturnes i el seu tractament.

Cisco Dura
27/07/2014, 18:31
Ja estaria bé que alguns ens expliquessin com reduir el tema del renou amb aquestes fotos de llarga exposició i Isos altes.

Jaume Franch
27/07/2014, 18:36
Ja estaria bé que alguns ens expliquessin com reduir el tema del renou amb aquestes fotos de llarga exposició i Isos altes.
Ben dit, Cisco.
M'ajudes a estirar les orelles als experts de FotoFinde?. A veure si s'animen a donar-nos 4 consells.

Bep Taltavull
28/07/2014, 22:06
Desde el meu punt de vista fotogràfic vos diré que en l'època analògica havia disparat alguns carrets de 1000ASA... allò si que era gra, gra no... PEDRES, però tenia el seu encant...

Avui per avui som tots massa massoquistes, fem una foto a ISO 2000 i... sembla que hi ha renou... ampliam un 20% i... pues si que hi ha renou...

ampliam un 50% i... cooooony cuanta renouuu... ampliam un 100% i... ooossst___aaaa tenc la pitjor càmera del mercaaaat... ;) ;) ;)

Ja sabem que algunes càmeres agunten més ISO que d'altres, però jo segueixo pensant que surten fotografies molt dignes encara que si aprecii algo de renou.

Las tres que presenta en Jaume, llevat de la segona, tant la primera com la tercera son ben dignes en quant a renou, la primera en te però tampoc no tanta i després del tractament, la tercera està força be.

Jo solec aplicar-li antirrenou sempre en ACR... poc, per no perdre massa detall i després si es el cas en PS selectivament, però poques vegades.

En general li dono poca importància si no es moooolt desaastrós :very_drunk:

Lafebre
29/07/2014, 15:52
No puc estar més d'acord amb el comentari/reflexió/ironia/sentit de l'humor d'en Bep.

És cert que hi ha càmeres que el seu comportament a altes ISO és millor que d'altres. I millor que encara serà en un futur no gaire llunyà. Però això no ens ha de fer tornar bojos i hem de saber gaudir del que cadascú té disponible a les seves mans en cada moment. Quan tingueu l'oportunitat -o necesitat- d'haver d'ampliar en paper a una mida raonable una de les fotos que a la pantalla veieu amb gra després d'ampliar-la al 50%, i després us la mireu a una distància "normal", penjada en una paret, us adonareu que el que menys veureu és el gra. En canvi, hi haurà altres aspectes com si hi ha zones cremades, com si l'horitzó no està anivellat, com el contrast, com la composició, com la qualitat de la llum, com l'equilibri... com moltes altres coses que vosaltres mateixos, sense adonar-vos, les hi donareu molta més importància.

I no cal parlar que, de tant en tant, això va a modes. Recordo l'època -en fotografia química- on si una foto no tenia gra, ja "no era bona", i mentre els industrials se les havien empescat per fer cada vegada millors productes per tal de donar un gran fi, els fotògrafs aficionats anaven -anàvem- darrera de com aconseguir un "bon gra". Esclar que "l'estètica" d'aquell gra era molt més agradable que la del soroll alectrònic d'ara, però manca de definició, al cap i a la fi.

Doncs això, que bones fotos!

Pepe Peñafiel
02/08/2014, 07:18
Toda la razón del mundo con Bep.
Jaume no te quejes que tiene NIKON.
Me quedo con la tercera.
Y yo suelo usar la reducción de ruido en ACR también
Los fabricantes llevan años dedicándose a construir sensores descomunales y a guardarse la mejora de ruido. Y es algo que tienen, parece ser, bastante mejor resuelto de lo que sacan al mercado