PDA

Ver la versión completa : Santa Teresa de nit



joangomila
15/05/2012, 21:49
Vos deixo la darrera nocturna de ses que vaig fer a la zona d'es plà verd pels voltants d'es lloc de Santa Teresa.
Tot i que en aquest cas ses cases estaven més properes a jo també em va fugir el fet de que la façana està massa sobreexposada i no vaig valorar sa posibilitat de fer una tercera foto per tal d'evitar aquest inconvenient. Ja veus, Bep, que jo també vaig caure en el mateix parany.* >:(
També consider que la composició general no és gaire bona pel fet d'haver volgut col.locar ses cases del lloc al mig de ses cantonades.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11632 8&g2_serialNumber=1

beptaltavull
16/05/2012, 15:00
Bona foto Joan, les cases, encara que estan sobreexposades... no tant com les meves, no les veig malament.
El que menys m'agrada es la composició, massa atapeida d'elements al mateix terç.

XaviMarques
17/05/2012, 20:04
Fantastica Joan!!!!! veix que tas apuntat al mon de nocturnes!!! segueix axi!!! per tema critica nomes una que tampoc es res, pero un detall que auria fet, es agafar la linterna i ilimunar el nom "Santa Teresa"

joangomila
18/05/2012, 07:50
Primer de tot és un gust que hagis tornat a dir alguna cosa per aquí, a veure si vas trobant alguna estona per entrar de tan en tan tot i que sé que estàs molt ocupat.
El detall que comentes del nóm és un bon apunt, tan sols comentar-te que, com acostum a fer a gairebé totes ses nocturnes, hi vaig aplicar un degradat lleuger i per açò va quedar més fosc del que realment estava a la foto original tot cercant un efecte on es noti que era de nit, però potser en aquest cas hauria d'haver processat sa imatge d'una altra manera per tal de que es pogués llegir millor es nom d'es lloc.

imported_admin
18/05/2012, 09:20
Joan, proba a posar-li :
Brillo: 35
Contrast: 100
I em dius què et sembla.
També hi han altres punts interessants a valorar.

VLafebre
18/05/2012, 16:53
Composició a banda, no m'acaba d'agradar la llum i el contrast en general. Suposo que el comentari/consell d'en Jaume va per aquest camí.

joangomila
18/05/2012, 17:33
A provar-ho s'ha dit!!!

joangomila
18/05/2012, 17:39
Joan, proba a posar-li :
Brillo: 35
Contrast: 100
I em dius què et sembla.
També hi han altres punts interessants a valorar.

Escolta, Jaume, si em dones aquests paràmetres supòs que és per que ho has provat i t'ha anat bé. Però jo ho intento i sa foto queda reventada de per tots es costats :(

joangomila
18/05/2012, 17:59
Vos deixo aquesta altra on el que li he fet ha estat afegir-hi una capa d'ajustament Brillo/Contrast amb valors de Brillo +15 i Contrast +30. Personalment m'agrada més així.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11641 5&g2_serialNumber=1

beptaltavull
18/05/2012, 20:48
Crec que està millor ;) ;) ;)

imported_admin
18/05/2012, 21:32
Joan, proba a posar-li :
Brillo: 35
Contrast: 100
I em dius què et sembla.
També hi han altres punts interessants a valorar.

Escolta, Jaume, si em dones aquests paràmetres supòs que és per que ho has provat i t'ha anat bé. Però jo ho intento i sa foto queda reventada de per tots es costats* :(
Tal vegada m'he passat, però millora molt l'empastament que hi veia.
El 35/100 que t'he donat és la primera prova que he fet i, sí,* * segur que es un pel excessiu.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11641 4&g2_serialNumber=2

PepePenafiel
19/05/2012, 06:31
Una nocturna más y se va notando atrevimiento, se van desarrollando los trabajos.
Supongo que había una importante presencia de nuestra querida amiga la luna.
La combinación de esta y esas paredes blancas quiza haya sido en parte responsable de la exposición general de la imagen.
Una vez más ratifica la dificultad de las nocturnas.
Jaume, como dices mejora de una manera importante la imagen con tus consejos.

joangomila
19/05/2012, 09:10
Jaume, et assegurar que en el meu pc donar-li els paràmetres que tu em dius fa que la imatge difereixi molt del resultat que has obtingut. Potser hi ha algún paràmetre de configuració de PS que el tenc diferent a tu, no ho sé... Però bé, dono per bona la observació que m'has fet i també dono per bona la segona versió que he pujat.

Pepe: Desde mi experiencia, te puedo asegurar que en cada salida nocturna tienes que afrontar alguna situación nueva que hace que este tipo de fotografía no se pueda hacer a partir de un procedimiento standard debido a que las condiciones de luz son distintas cada noche (% de iluminación de la luna, existencia o no de nubes, contaminación lumínica, etc.).

PepePenafiel
19/05/2012, 09:53
Jaume, et assegurar que en el meu pc donar-li els paràmetres que tu em dius fa que la imatge difereixi molt del resultat que has obtingut. Potser hi ha algún paràmetre de configuració de PS que el tenc diferent a tu, no ho sé... Però bé, dono per bona la observació que m'has fet i també dono per bona la segona versió que he pujat.

Pepe: Desde mi experiencia, te puedo asegurar que en cada salida nocturna tienes que afrontar alguna situación nueva que hace que este tipo de fotografía no se pueda hacer a partir de un procedimiento standard debido a que las condiciones de luz son distintas cada noche (% de iluminación de la luna, existencia o no de nubes, contaminación lumínica, etc.).
Totalmente de acuerdo contigo, sabes que es una disciplina queme encanta y aunque no prodigo mis salidas tanto como vuestro "comando nocturno" si que las hago cuando reuno las condiciones para hacerlo.
Yo diría , al hilo de lo que apuntas, que es una fotografía "al dente". Tienes que probarla, improvisar pero siguiendo unos cánones y volver a probarla antes de servirla y muchas veces te sorprende un "incidente" con esa sobre exposición puntual como os ha ocurrido a Bep y a ti en las últimas. Da la impresión que es casi imposible preveerlo sobre el terreno porque en le visor muchas veces no puedes hilar tan fino como para saber si esa alerta de altas luces podrá ser recuperada en postproceso o no.
De todas maneras mi más sincera felicitación por tu trabajo en este tipo de fotografía.
Para cocinar "al dente" tienes que tener oficio y tú lo estás demostrando cada día.
Un saludo.

joangomila
19/05/2012, 10:04
Gracias por tus halagos, Pepe. Creo que todos intentamos progresar en esto de la fotografía y cada uno se "especializa" más o menos en un campo determinado y en esa evolución tiene un papel destacado los comentarios de los miembros de este foro.

AntoniCladera
01/06/2012, 09:22
Bona nocturna, joan....
El nom, a s'original, millor....
Composició ok...
Sobreexposició? no passa res... "El blanco también existe" jejej
Ben tractada