PDA

Ver la versión completa : Un enquadre diferent



Joan A. Gomila
16/08/2014, 16:54
Hola a tots, ahir capvespre vaig anar a sa Cala de Sa Farola, una petita platja devora Sa Farola d'es port de Ciutadella.

Volia intentar un enquadrament on no hi sortís cap dels xalets que hi ha a aquella zona, ni cap de les boies que delimiten la zona de bany de la cala.

Potser sa foto en si no sigui gaire cosa però crec que sa idea principal de duia la vaig aconseguir.

Nikon D300 amb Sigma 10-20 a 20 mm, f/7.1, ISO 200 i velocitat 1/320.

2033

Bep Taltavull
16/08/2014, 22:00
T'havies plantejat un repte molt difícil d'aconseguir i ho has fet... enquadrar d'aquesta manera sense xalets, boies... es molt dificil pels que coneixem l'entorn.

Un punt de vista diferent i atractiu de la farola del port. :very_drunk:

Pepe Peñafiel
17/08/2014, 11:32
Pues felicidades porque parece que la tarea es de todo menos fácil y si no lo cuentas los que no conocemos el sitio no sabríamos de estas circunstancias.

Lafebre
17/08/2014, 11:41
A diferència d'en Bep, jo no conec l'indret, però m'és igual. Trobo que és una foto atractiva, molt ben composada. El joc de rames i fulles del primer terme a l'esquerra ajuden moltíssim i creen una línia visual del cel entre elles i les copes dels pins que junt amb les diagonals de la part superior de les roques (és una barana?), i la de les roques a tocar d'aigua, dirigeixen la mirada cap la farola. Molt bé, Joan A. :very_drunk:

Jaume Franch
17/08/2014, 11:42
Mol lograda, Joan A.
La primera impressió que m'ha donat és que hi ha una molt discreta dominant vermellosa o magentosa.
He analitzat la foto al PS i al posar "Color Automatico" en el apartat de "Ajustes", hi ha un canvi en aquest sentit.
M'agradaria que ho provessis.

Joan A. Gomila
20/08/2014, 16:47
Bones tardes, Jaume, fins ara no he pogut analitzar bé sa foto.
En es meu descàrreg he de dir que ara estic a s'oficina veient sa foto des de sa pantalla de l'ordinador de sobretaula i al mateix temps he duit es portàtil (amb es que sempre procés ses imatges) i al portatil no s'aprecia gens aquesta dominant o tonalitat vermellosa....
En el de sobretaula si que li veig una certa tonalitat vermellosa a la zona de les roques que en el portatil no s'aprecia gens ni mica.
Per altra banda...fent el que em dius amb el portatil, em queda una dominant blavosa a tota la foto, que no la consider correcta, tot i que sa pantalla d'es portàtil no és gens de fiar, és l'única eina que disposo a l'hora de processar les imatges. Aquesta tonalitat blavosa em fa pensar més en que potser es tracta no tan d'una dominant si no d'un tema de temperatura, però donat que no puc donar per bò la visió que tenc en el monitor del portatil, ho deixaré tal com està.

Lafebre
20/08/2014, 19:20
Joan A., en el meu primer comentari a aquesta magnífica foto em vaig descuidar de comentar-te el tema de la dominant. La vaig veure deseguida, la dominant, però em vaig deixar endur per comentar primer tots els punts forts de la foto (com solc fer sempre), que en té molts, que després ja em vaig despistar. Sí, Joan, hi ha una certa dominant vermella i em sap greu haver-me'n oblidat de comentar-t'ho abans, però "nobleza obliga" i t'he volgut fer saber el meu parer ara. :very_drunk:

Antonia Sanchez
21/08/2014, 17:11
Un dels indrets que m'agraden per mostrar Menorca. M'agrada la recerca de mirades diferents dels llocs.

Joan A. Gomila
21/08/2014, 18:31
Gracies pelos vostres comentaris, companys.

Joan A. Gomila
22/08/2014, 16:22
Açò de fer vacances no és gaire bona idea per que amb tan de temps lliure un es posa a donar-li voltes a ses idees per es cap i de vegades acaba fent alguna locura.
M'explicaré: Degut a que estic treballant amb el portatil em trob en que moltes vegades les fotos que pujo al FFF no es veuen igual a com les veig jo al portatil, i per tant de que em serveix fer tota la feinada de processar-les si després el resultat no s'ajusta al que jo realment veig al meu ordinador? Així que avui he agafat i m'he comprat una pantalla fixa de 23".
El primer que he fet ha estat agafar l'arxiu PSD d'aquesta foto i tornar-la a processar amb el monitor nou. Val a dir que li he demanat a en Jaume que dilluns em dugui a Ciutadella el calibrador, però m'agradaria que tot i no haver calibrat encara el monitor, em digueu com veis ara sa foto, sobretot si hi veis dominants de qualque tipus.

2049

Manel Almar
22/08/2014, 17:02
M'agrada aquesta segona versió com t´ha quedat. Bon encuandre i bona foto Joan Antoni.:cool:

Jaume Franch
22/08/2014, 17:09
Primer de tot, felicitar-te per la incorporació d'un monitor per treballar amb fotografia digital. Estic convençut que era imprescindible i ho confirmaràs.

He tornat a editar la teva foto de Sa Farola, aquesta segona versió, en el PS i he aplicat de nou >Imatge> Color automàtic.
Fent CTRL-Z repetidament hi veig una millora respecte una molt discreta dominant vermellosa.

Torna a provar-ho, Joan A.

Lafebre
22/08/2014, 18:16
Doncs sí, Joan A., jo en aquesta li aprecio dominant magenta/blavosa (i no poca, precisament), mentre que a la primera li veia vermellosa.

Eeeep!, felicitats per la nova pantalla de 23". Quan la tinguis calibrada sí que podràs gaudir-la al 100%. :very_drunk:

Lafebre
22/08/2014, 18:52
Quan m'he posat a escriure el meu anterior comentari (interromput per una trucada de telèfon) en Jaume encara no havia penjat el seu, de comentari. Aquesta vegada no comparteixo amb ell l'apreciació de la dominant, que com he dit abans, ara no la veig vermellosa. Però no sé qui té raó, només t'ho comento, Joan, perquè tinguis totes les "visions", tal com demanes.

Joan A. Gomila
22/08/2014, 19:45
Moltes gracies als dos, esperare a tenir calibrat el monitor.