PDA

Ver la versión completa : Ses salines de la Concepció



Cisco Dura
30/08/2014, 16:44
Durant el passat hivern vaig fer un curs de fotografia a l'escola municipal de Ciutadella. En aquest curs he trobat uns molts bons companys de sortides fotogràfiques i un bon mestre, Josep Bagur, el qual procura mostrar-nos tots els seus coneixements, i també unes models que sense ser professionals i posen tot i més per què puguem gaudir d'unes sessions fotogràfiques.

Seguint el fil de les meves darreres fotos que he anat penjant, fotos nocturnes, aquesta en concret està feta a ses Salines de Fornells, aquest estiu. Vaig provar de fixar la lluna i a la vegada donar un toc de llum (flash) a la model. El tractament que li vaig donar Blanc i negre en virat Blau, és per intentar dissimular el renou (pel color) que supòs per la calor apareixia.

2088

Dades: Pes 479 kb. Iso 400 Focal 17 mm. Diafragma f 2.8. Temps 1 seg

Carlos Silvestre
30/08/2014, 19:18
Me gusta porque es diferente a lo que habitualmente hacemos. Al primer golpe de vista me ha parecido que quedaría mejor recortando por la derecha pero luego veo la sombra de la chica en el suelo y ya no me parece el asunto tan claro. Muy interesante...

Joan A. Gomila
31/08/2014, 10:55
Primer de tot dir que sa foto, conceptualment, m'agrada, tot i que jo hauria col.locat sa model més a l'esquerra on crec que sa composició seria millor.

El que més m'ha sorprés, és el comentari sobre el processat seguit per a llevar renou a sa foto (tècnica que ja has emprat altres vegades) i més m'ha sorprés en veure les dades exif. Ja que la possible renou que puguis tenir a sa foto no pot ser ni per una ISO alta ni per una exposició llarga. S'única explicació que li veig a que t'hagi aparescut renou ha de ser per que es tracti d'una foto subexposada i en aixecar ombres t'hagi aparegut sa renou.

Si és així, ens trobam davant un clar exemple de la importància d'exposar correctament a l'hora de fer la foto. Estic segur que amb una ISO més alta no hauries hagut d'aixecar les ombres i per tant no t'hauria aparegut renou per aquest motiu. Per altra banda, tot i emprar ISO elevades, si exposam prou bé i fins i tot sobreexposam sa imatge, sa renou que pugui apareixer, desapareix un poc quan baixam les llums en el processat, exactament s'efecte invers que es produeix en aixecar les ombres.

Pepe Peñafiel
31/08/2014, 19:22
Me gusta y mucho la luz que has conseguido, felicidades.
La idea me encanta.
Yo la veo con la modelo a la derecha y la luna a la izquierda equilibrando la composición….pero esa sería mi imagen y no la tuya.
Buena idea.

Bep Taltavull
31/08/2014, 20:37
Estic d'acord amb en Pepe en quant a la composició i també comparteixo el comentari d'en Joan en quant a la renou... m'agradaria que ho explicàssis :very_drunk:

Cisco Dura
31/08/2014, 21:24
Vagi per davant, m'encanta participar en aquest foro, els comentaris o critiques les trob molt enriquidores.

Després dels comentaris respecta sa renou: he tornat a repassar sa foto original, tal vegada més que renou li falti un poc de detall. Estic totalment d'acord amb el comentari de J. Antoni respecte s'histograma, per això penj una captura de pantalla sense retoc per què vegeu s'histograma i realment està massa a l'esquerra. Supòs que donant més temps a la foto o pujant ISO hagués corregit aquest defecte. Encara que inicialment vaig cercar que la lluna estigués fixada, per tant no volia donar-li molt més temps, i tampoc a la model no volia augmentar ISO per no tenir ella en concret més renou. Quant a la composició m'agradava la línia compositiva que feia al sol de ses salines, però pot ser que amb el processat les vaig enfosquir un poc massa.

2090

Jaume Franch
31/08/2014, 21:39
Ara m'has tocar la moral, Cisco. Quan entra el color m'animo. :cool:
Després de treure renou, li has donat màscara d'enfocament (selectiva) a la model?.
per cert, em dona la sensació que l'horitzó cau un pel cap l'esquerra.

Lluis Surralles
01/09/2014, 11:09
A mi la foto m´agrada força. Potser una mica mes la blava. El que li veig es un defecte d´enquadrament. Penso que la model hauria d´estar mes a l´esquerra... pero mirant cap a l´altre costat. Sempre hi té d´haver mes espai per devant de la persona que pel darrera. Hi ha, com en tot, excepcions i aquesta, si a tu t´agrada, pot ser una d´elles.

Lafebre
02/09/2014, 12:42
M'agrada força la foto Cisco, pel concepte. M'he le mirada detingudament i es manté la primera impressió que he tingut sobre la composició, que és coincident -en linies generals- amb les d'en Pepe i Bep, però sobretot amb la d'en Lluis. És molt bo anar treballant i explorant aquests conceptes. Molt bé, Cisco.