PDA

Ver la versión completa : Bode-scan de tardor

Bep Taltavull
30/11/2014, 09:14
Fent experiments sense càmera he arribat a aquest resultat... no volia una imatge totalment simètrica, pel que no vaig voler emprar les mateixes fulles per la composició.

Els blaus estan una mica passadets... a resultes del pas a sRGB, però no m'inporta.

No sé com veureu vosaltres aquesta imatge, ja que darrerament quasi ningú veu les imatges igual. Vos la poso com crec que vosaltres la veureu... jo la veig fatal. :cool:

2414

Xec Bagur
30/11/2014, 13:32
M'agrada, Bep. Tant sa compo com sa combinació de colors, que la trob molt encertada. :D

Joan A. Gomila
30/11/2014, 23:27
Jo també estoc d'acord amb en Xec. Sa combinació de colors és molt bona.

Jaume Franch
30/11/2014, 23:46
Uf, anava a dir que els colors no m'acaben de fer el pes, però veient les dues respostes anteriors ja no sé què dir.
Una vegada més, el tema de calibració de colors ens mata.

Joan A. Gomila
01/12/2014, 08:44
A jo em sembla que, tot i no saber si tots ho veim igual, si a tu, Jaume, es colors no t'agraden ho pots dir tranquil.lament. Amb es tema de sa calibració de monitors ja no sabem qui ho veu igual que s'autor i qui no jejeje.

Lafebre
01/12/2014, 16:56
Bep, és molt difícil la prova que ens poses, perquè no sabem el que tu volies fer. Intentaré explicar-me de tal com jo ho veig. Com tu molt bé dius, els blaus estan una mica passadets, les dues fuelles grans (de plàtan?) les veig d'un color irreal per aquest tipus de fulla, amb excés de vermell. En canvi, els colors de la fulla central esl veig força reals. Però com dic, no sé si és així com tu volies que la veiéssim. En tot, però, el conjunt de la imatge el trobo atractiu.

Carlos Silvestre
01/12/2014, 18:46
Esto del escaneado da juego por las posibilidades compositivas y tal. No obstante siempre me parecen los resultados de dudosa calidad respecto a lo que sería un macro convencional por lo que, tras unos primeros escarceos con el tema hace unos añitos, acabé por dejarlo correr. En lo que respecta a tu scan-bodegón no me desagradan en absoluto esos colores apagados que evocan el otoño. Ya vendrá la primavera y podremos saturar a tope nuestros corazones y las fotos.

Bep Taltavull
01/12/2014, 22:40
Gràcies pels comentaris companys, ja començo a discernir com veu cadascú les fotografies al foro...

He estat tota una setmana de proves de monitors i visualitzant-ne diferents.

Al meu, que es dolentot, veig les imatges pràcticament iguals que al iMac del fotoclub.

Pel que sembla, en Toni C. i en Vicenç que tenen també iMac les veuen més fosques i potser més contrastades...

En Joan A. no te iMac, però si una pantalla bastant bona i les veu parescudes a en Toni i en Vicenç...

Potser en Carlos les vegi més o menys com jo... ¿Esta la ves como lavada y con demasiada luz o falta de contraste??

Jaume, tú com la veus??

Em tornaré boig amb tot això de les pantalles i visualitzacions diferents, també en Joan A. em comentava que al mateix monitor no veia les fotos igual desde l'arxiu de l'ordinador que una volta penjades al foro...

Ja no sé com pujar les fotos... i canviar de pantalla tampoc és la sol·lució, ja que igualment no tots les veurem iguals...

Bep Taltavull
01/12/2014, 22:46
Bep, és molt difícil la prova que ens poses, perquè no sabem el que tu volies fer. Intentaré explicar-me de tal com jo ho veig. Com tu molt bé dius, els blaus estan una mica passadets, les dues fuelles grans (de plàtan?) les veig d'un color irreal per aquest tipus de fulla, amb excés de vermell. En canvi, els colors de la fulla central esl veig força reals. Però com dic, no sé si és així com tu volies que la veiéssim. En tot, però, el conjunt de la imatge el trobo atractiu.

Vicenç, pel que em dius la veus com jo volia que la veiessis, no cercava uns color reals, si no que combinéssin entre ells. Per això el fons és de pedra blava...:very_drunk:

Bep Taltavull
06/12/2014, 20:45
M'interessa molt saber com la veis al vostre monitor, de contrast, colors, llum...

Jaume Franch
06/12/2014, 21:09
Fins aquest matí tenia el meu Monitor de referència, que es descalibrava, i em tenia desesperat.

He descobert el que passava.
Per defecte tenia configurat un Perfil de color incorrecte, i ara li he posat com a predeterminat el que LA CALIBRACIÓ defineix.

I, ara SÍ. es veu perfecte (al menys m'ho sembla) i espero que ja no canviï mai més.
Torno a tenir aquest monitor com a referència.

Tot i que em fa por l'altre apartat: la fiabilitat de imatge al pujar fitxers al Fòrum, voldria animar-vos a revisar el tema de la calibració, .
Per qui no ho sàpigue, li recordo que tenim a FotoFinde un calibrador Eye-One a la vostra disposició.

Bep, disculpa aquest monogràfic dins el teu post, però venia be dir-ho al fil del que s'estava discutint.

Lafebre
08/12/2014, 13:48
Bep, com a extensió del meu comentari del dia 01/12 (on només vaig comentart el color, perquè em va semblar que era això precisament el que tu cercaves), et diré que tant de llum com de contrast la veig correctíssima. Filant molt prim, i on ja hi entra més el gust personal de cadascú que no pas la correcció tècnica, podriem arribar a parlar d'una mica més de contrast, però… vaja!.

Carlos Silvestre
08/12/2014, 16:24
Bep yo la veo bien de contraste.

Bep Taltavull
08/12/2014, 20:55
Jaume, no em sap cap greu que comentis això aquí, m'interssa molt aquest tema, però he de dir que la setmana passada

vaig visualitzar unes imatges a tres monitors diferents, tots tres calibrats i les imatges no es veien iguals a cap d'ells.

Avui he estat comparant la pantalla de la càmera amb el mateix arxiu obert al meu ordinador i les veig pràcticament iguals i quan la pujo al foro la veieu diferent... ja no sé com fer-ho...

Aquesta és la que he comparat amb la càmera i la penjo tal qual, segurament vosaltres veureu els negres passats...

2450

Jaume Franch
08/12/2014, 22:06
Jaume, no em sap cap greu que comentis això aquí, m'interssa molt aquest tema, però he de dir que la setmana passada

vaig visualitzar unes imatges a tres monitors diferents, tots tres calibrats i les imatges no es veien iguals a cap d'ells.

Avui he estat comparant la pantalla de la càmera amb el mateix arxiu obert al meu ordinador i les veig pràcticament iguals i quan la pujo al foro la veieu diferent... ja no sé com fer-ho...

Aquesta és la que he comparat amb la càmera i la penjo tal qual, segurament vosaltres veureu els negres passats...

Doncs, NO.
Insistint en el tema que tant ens preocupa, la calibració fidel i entre diferents monitors, he vist que configurant com a predeterminat el perfil de color (.icc) de diferents dies, hi ha diferencies. Desesperant. :(

Jaume Franch
08/12/2014, 22:28
Bep, al final no t'he contestat concretament a com veig la foto d'aquest post, l'escanejada.
De llums i contrast la veig correcte.
El que em va cridar l'atenció son els colors. No sé si son correctes o no. Pel que sembla, sí.
Segurament és que no m'agraden.