Ver la versión completa : Top Secret
joangomila
01/05/2012, 17:33
Bé, he recuperat una foto que vaig fer fa prop d'un any. Aquest cop he volgut allunyar-me una mica del meu estil de paissatge i aprofitar la decadència d'aquest lloc per a donar-li a la foto un aspecte més dramàtic.
Ja em direu que vos assembla.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11606 4&g2_serialNumber=1
umen* detalles
Fabricante NIKON CORPORATION Modelo NIKON D5000
Valor de Apertura f/3,5 Espacio de Color sRGB
Valor de Exposición Bias 0 EV Programa de Exposición Manual
Flash No Flash Longitud Focal 18 mm
ISO 200 Velocidad de Obturador 10 sec
Fecha/Hora sáb 04 jun 2011 10:12:01 CEST IPTC: Derechos de Autor Joan A. Gomila
Alto de la Imagen EXIF 1024 pixels Software Adobe Photoshop CS4 Windows
imported_admin
01/05/2012, 17:50
Tal com està no em diu massa cosa.
Tal vegada si recuperessis part de llum de les zones fosques...
Jo ho provaria.
joangomila
01/05/2012, 17:52
Les he enfosquides aposta :-[
imported_admin
01/05/2012, 18:02
jajaja . Molt bo. ;D
joangomila
01/05/2012, 18:08
Ho he fet pensant que així li donava major dramatisme a la imatge.
joangomila
01/05/2012, 18:37
Deix aquesta altra versió on he aclarit les zones fosques segons aconsella en Jaume. Quina versió vos agrada més?
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11606 8&g2_serialNumber=1
imported_admin
01/05/2012, 19:20
M'ha passat un fet que no fa més que castigar-me de nou:
Quan he visualitzat aquesta foto per primera vegada, la llum del sol entrava dins l'estudi i, tot i que ho sé, m'ha donat una imatge equivocada.
Ara que la llum és la que toca, he de retirar la meva observació i aplaudir la llum que li has donat. Prefereixo la primera, sens dubte i m'agrada molt.
Ho sento. Algun dia aprendré a valorar les imatges amb les condicions de llum que toca. >:(
VLafebre
01/05/2012, 19:39
Doncs jo ara diré la meva: La part superior m'agrada més la llum de la primera. En canvi, la part inferior de la foto m'agrada més la de la segona versió, ja que a la primera hi ha zones de negres empastats. Tot és qüestió de gustos.
Ara, la idea de la foto en si mateixa, m'agrada força. Realment reflecteix l'ambient decadent que buscaves. Molt bona l'entrada de llum travessant la reixa de la finestra.
joangomila
01/05/2012, 19:51
Intentaré fer un nova prova amb ses aportacions d'en Vicenç a veure que tal resulta...ja vos la mostraré.
imported_admin
01/05/2012, 20:02
Hi ha un virat, no?
joangomila
01/05/2012, 20:19
He fet el processat en b/n a partir d'una revista on s'expliquen diferents tècniques i si, podriem dir que és com un virat.
PepePenafiel
01/05/2012, 20:38
Gran imagen Joan, me encanta. Estoy de acuerdo en las apreciaciones de Vicenç Esa franja de luz es suprema y el subir luminosidad creo mejora la parte derecha e inferior de la imagen.
El virado de lujo. ¿puedes explicar el método?
beptaltavull
01/05/2012, 20:43
Ostreees, que ràpid que ha anat aquest fil...
M'agrada molt la imatge, potser els companys tenen raó amb l'equilibri de les llums...
Molt bona!!!
joangomila
01/05/2012, 20:50
Primero he procesado la imagen de una manera muy básica en ACR.
Una vez en PS he convertido la imagen a monocromo mediante una capa de ajuste Blanco y Negro y he ajustado los rojos y los amarillos con los deslizadores para que la foto quedase a mi gusto. He marcado la casilla matiz y he buscado un tono que me gustase.
Otra capa de ajuste mediante Curvas creando una curva en ligera forma de S para aumentar el contraste. Modo de fusión Multiplicar. Con un pincel suave y jugando con diferentes opacidades del mismo he enmascarado ciertas zonas de la foto para suavizar ese modo de fusión.
También he aplicado una capa de ajuste de Brillo/Contraste.
Para aclarar las zonas mas oscuras también he usado en diferentes zonas una capa de Niveles y otra de Brillo/Contraste en cada zona.
joangomila
01/05/2012, 20:56
Aquesta seria la tercera versió seguint les indicacions d'en Vicenç:
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11610 5&g2_serialNumber=1
joangomila
01/05/2012, 20:58
Ostreees, que ràpid que ha anat aquest fil...*
M'agrada molt la imatge, potser els companys tenen raó amb l'equilibri de les llums...
Molt bona!!!
Gràcies, Bep, és que ens ha agafat a uns quans enxufats al mateix temps.
beptaltavull
01/05/2012, 20:59
L'estava esperant per dir... Fotofindera!!! ;) ;) ;)
Bona feina Joan
imported_admin
01/05/2012, 20:59
Fotofindera.
beptaltavull
01/05/2012, 21:00
Al mateix temps... :D :D :D :D
imported_admin
01/05/2012, 21:13
JeJe, es que era evident que hi anava....
Ja la he pujat a Propuestas FF.
joangomila
01/05/2012, 21:18
De vegades passen coses molt curioses, una imatge que no havia processat en el seu moment per que els resultats no em convencien gens i que la procés quan fa gairebé un any que la vaig fer que acaba per ser fotofindera.
A més a més tenia moltes dubtes quan l'he pujada respecte a que vos semblaria, ja que a jo m'agrada bastant però per altra banda hi veia molts elements, tot i que la llum que entra per la finestra ajuda a centrar la mirada. I quan en Jaume ha encetat els comentaris dient que no li agradava....buuuf, he pensat que els dubtes inicials es confirmaven.
Estic molt satisfet, gràcies a tots pels comentaris i aportacions.
PepePenafiel
01/05/2012, 22:00
Primero he procesado la imagen de una manera muy básica en ACR.
Una vez en PS he convertido la imagen a monocromo mediante una capa de ajuste Blanco y Negro y he ajustado los rojos y los amarillos con los deslizadores para que la foto quedase a mi gusto. He marcado la casilla matiz y he buscado un tono que me gustase.
Otra capa de ajuste mediante Curvas creando una curva en ligera forma de S para aumentar el contraste. Modo de fusión Multiplicar. Con un pincel suave y jugando con diferentes opacidades del mismo he enmascarado ciertas zonas de la foto para suavizar ese modo de fusión.
También he aplicado una capa de ajuste de Brillo/Contraste.
Para aclarar las zonas mas oscuras también he usado en diferentes zonas una capa de Niveles y otra de Brillo/Contraste en cada zona.
Gracias Joan, buen trabajo.
PepePenafiel
01/05/2012, 22:02
Sin duda, para mi. ¡¡¡Fotofindera!!
CarlosSilvestre
02/05/2012, 07:46
Tiene su "cosa" la foto. El juego de sombras me gusta aunque hay mucha zona oscura en el resto.