PDA

Ver la versión completa : Dos



Lafebre
11/12/2014, 14:18
2458
ISO 500
Nikkor 80-200 a 200 mm, f/5,6
1/250 sec.

Francisco Aviles
11/12/2014, 17:55
Vicenç, molt bona sembla un quadre, com ho fas ?

Carlos Silvestre
11/12/2014, 21:58
Mira, a veces te pasas y esta vez también. Esta foto lo tiene todo: composición, color, impresionismo, detalle, buen gusto... Magnífica.

Lluis Surralles
12/12/2014, 16:55
Veig quelcom raro, que m´agrada, en el bosc. Un granillo (ara s´en diu soroll) que té tot el bosc menys els dos arbres grocs que son el tema princioal de la foto. ¿Es degut a que està molt ampliada? No es critica. Ja he dit que m´agradaba molt.

Jaume Franch
12/12/2014, 20:05
No cal comentar res més que, com diuen tots els companys, em sembla excel.lent.
Respecte el gra, jo crec que no ho és. Crec que és una foto redimensionada, de baix pès. Si l'amplies veuràs que es pixellitza.

Lafebre
13/12/2014, 13:17
Gràcies pels comentaris, companys.

Xiscu, Lluis, Aquesta foto no té cap tractament "especial" o diferent del que pugui tenir qualsevol altra foto. Vaig cuidar, això sí, el contrast i la saturació tant en els arbres grocs com a la resta del bosc, fent-ho per separat. Després, amb un pinzell molt suau de l'eina subexposar i amb una exposició molt baixa (1 o 2%), tot aplicat a un duplicat de la capa, i mooooolta paciència, vaig anar enfosquint al gust les zones més llunyanes dels arbres grocs per tal de fer anar la mirada cap els arbres en qüestió. És una espècie de vinyetejat, per dir-ho d'alguna manera, però molt més suau i fet manualment. Per finalitzar, vaig voltejar la imatge sobre l'eix vertical, ja que em va semblar que amb els arbres a l'esquerra la foto tindria quelcom més de força que amb els arbres a la dreta. Després d'activar/desactivar aquesta funció varies vegades en dos dies, em vaig decidir a deixar-la voltejada.

Té raó en Jaume. La foto no té gra "d'origen" ni afegit mitjançant PS. El jpeg original té unes dimensions de 4.724 x 3.150 píxels (40 x 30 cm) només d'imatge (sense el marc blanc) i la còpia pujada està redimensionada per penjar-la al foro.

Bep Taltavull
13/12/2014, 15:12
Després de dos dies sense connexió, entro i em trobo això!!! que puc dir Vicenç... és un quadre preciós en tota regla.

M'encanten el tons aconseguits, els colors, com be sabem, el groc i el blau son colors contraris, i precisament per això combinen molt be.

M'interesaria saber quina temperatura de color te.

Fotofindera!!!

Pepe Peñafiel
14/12/2014, 17:30
tremendamente difícil de hacer atractiva esta imagen, porque esos árboles sin hojas, ya quemados por el final del otoño no son fáciles de hacer tan atractivos como ha s logrado hacer Vicenç . oscureciendo con paciencia. A veces la ficción supera la realidad.
Tremenda.
Felicidades

Lafebre
15/12/2014, 14:20
Pepe, Bep, gracias por los comentarios.

Bep, no sé si t'interpreto bé la pregunta. A no ser que tingui unes condicions de llum molt especials, acostumo a disparar amb el balanç de blancs en automàtic, i així ho vaig fer aquesta vegada. Si no és això el que vols saber, sisplau, digues-me que vols que miri.

Bep Taltavull
15/12/2014, 22:17
Pepe, Bep, gracias por los comentarios.

Bep, no sé si t'interpreto bé la pregunta. A no ser que tingui unes condicions de llum molt especials, acostumo a disparar amb el balanç de blancs en automàtic, i així ho vaig fer aquesta vegada. Si no és això el que vols saber, sisplau, digues-me que vols que miri.

Gràcies Vicenç, era curiositat per saber els Kelvins que havies deixat en edició.

Cisco Dura
21/12/2014, 18:21
Quan jo sigui gros vull fer fotos com tu. Preciosa.

Joan A. Gomila
31/12/2014, 11:39
Molt bona foto, una composició de llibre (tal com ens tens acostumats amb ses teves fotos, Vicenç).

Crec que és un exemple clar que vegades per aconseguir una bona foto no és necessari cercar coses molt complicades, segurament la sencillesa d'aquesta foto sigui un dels seus atractius, entre d'altres.