PDA

Ver la versión completa : Sa càmera de mon pare

Joan A. Gomila
14/01/2015, 16:27
Idò si...aquesta és sa primera (i única càmera) que va tenir mon pare. Record que la tenia molt gelosa i no volia que la tocassim per por de que la rompessim. Actualment la tenc a casa d'adorn. Es tracta d'una Werlisa per a rodets de 127 mm (anteriors a la pel.licula de 135 mm). Imagin que en el seu temps devia ser una mica més que una càmera bàsica per que es podia seleccionar, diafragma i velocitat. (també es podia variar sa sensibilitat però amb una rodeta que no es veu a sa foto. Posteriorment jo en vaig tenir també una d'aquest mateix format (també la tenc d'adorn a casa) on no es podia seleccionar res, només podies fer "clic".

2758

Carlos Silvestre
14/01/2015, 17:42
Creo recordar que se anunciaban hace decenas de años las "Werlisa color" como el no va más.
Buena foto e interesante regreso al pasado.

Lafebre
14/01/2015, 20:24
Bons records, Joan A. Encara que jo no en vaig tenir mai cap de Werlisa, van sortir al mercat poc abans de que jo m'interessés per la fotografia i la tinc molt present, i si mal no recordo la feia una empresa catalana propietat de Pablo Wehrli (d'aquí el seu nom), que em sembla que també fabricava taules de dibuix (amb tecnígraf), però no n'estic del tot segur d'això últim. Gràcies Joan per dur-nos aquella època una altra vegada a la memòria.

Jaume Franch
15/01/2015, 16:47
Tots nosaltres tenim records d'aquella època.
Vaig iniciar un àlbum a Fòrum ( recuperant el que hi havia a l'antic Yaab) de càmeres fotogràfiques antigues. N'he pujat algunes, però encara vaig per la lletra F.
Dieu-me, perfavor, si teniu accés a aquest àlbum del fòrum.
https://www.fotofinde.com/album.php?albumid=27

Joan A. Gomila
15/01/2015, 17:18
Jo si que hi puc entrar.

Jaume Franch
15/01/2015, 19:50
Jo si que hi puc entrar.
Hauries de fer una proba i iniciar un àlbum teu.
Després m'ho dius i ho revisaré.

Joan A. Gomila
16/01/2015, 09:12
Ja ho he fet. El pots veure?

Jaume Franch
16/01/2015, 10:59
Ja ho he fet. El pots veure?
Sí, perfectament.

Lafebre
16/01/2015, 13:17
Tots nosaltres tenim records d'aquella època.
Vaig iniciar un àlbum a Fòrum ( recuperant el que hi havia a l'antic Yaab) de càmeres fotogràfiques antigues. N'he pujat algunes, però encara vaig per la lletra F.
Dieu-me, perfavor, si teniu accés a aquest àlbum del fòrum.
https://www.fotofinde.com/album.php?albumid=27
Sí Jaume, sense cap problema.

Jaume Franch
16/01/2015, 15:26
Ja posats, em podrieu dir si podeu llegir els dos ARTICLES que vareu pujar, tu i en Bep.
Cal obrir la pestanya que està al costat de "Foro" i "Actividad"

Lafebre
16/01/2015, 17:03
Ja posats, em podrieu dir si podeu llegir els dos ARTICLES que vareu pujar, tu i en Bep.
Cal obrir la pestanya que està al costat de "Foro" i "Actividad"
No Jaume, això no m'ho deixa fer.

Bep Taltavull
16/01/2015, 17:36
Jo puc veure els àlbums però no puc veure els articles.... :mad:

Bep Taltavull
16/01/2015, 17:37
Per cert, la foto d'en Joan... m'agrada la composició i el tractament monocrom

Jaume Franch
19/01/2015, 11:28
Gràcies per la informació.
Això formarà part de la llista de "incidències" a presentar al informàtic que ens faci el manteniment del fòrum.

Joan A. Gomila
19/01/2015, 13:04
Jo si que hi puc entrar, però potser per que em vas posar com administrador quan vam començar amb lo de fotografia del mes.