PDA

Ver la versión completa : Patinatge de museu

Lafebre
21/02/2015, 19:16
Aprofitant que avui Barcelona ha sigut escollida seu dels primers World Roller Games, pel 2017, pujo aquesta foto d'un patinador urbà (dels molts que n'hi acostuma a haver a tothora), a l'esplanada davant el Museu d'Art Contemporàni. S'hi espera la participació d'uns 6.000 esportistes, en aquest jocs. Ja se m'està fent massa llarga l'espera… :)

3045
ISO 640
Nikkor 24-70 a 32 mm, f/7,1
1/2500 sec.

Francisco Aviles
21/02/2015, 20:12
Molt bona,Vicenç, com sempre , tú no téquivocas mai ?

Jaume Franch
21/02/2015, 20:25
Molt bona Vicenç.
M'estranya que hagis deixat la zona dreta de la camisa, la cara i la visera tant foscs.
Esperarem bon material d'aquest esdeveniment.

Bep Taltavull
21/02/2015, 22:31
M'agrada Vicenç, es que tens contarctats a tots els personatges que porten vestits vermells??? :D :D

Una cosa que no entenc es la duplicitat de les ombres si la única il·luminació era el sol... :confused:

En quan al comentari d'en Jaume entenc que diu que hi ha unes parts fosques, però jo dic, tenen detall i com estan a l'ombre son correctes... crec que ja ho he comentat en altres ocasions,

a vegades pecam de aclarir massa les ombres i no queden les fotos prou naturals.

Jaume Franch
22/02/2015, 00:51
M'agrada Vicenç, es que tens contarctats a tots els personatges que porten vestits vermells??? :D :D

Una cosa que no entenc es la duplicitat de les ombres si la única il·luminació era el sol... :confused:

En quan al comentari d'en Jaume entenc que diu que hi ha unes parts fosques, però jo dic, tenen detall i com estan a l'ombre son correctes... crec que ja ho he comentat en altres ocasions,

a vegades pecam de aclarir massa les ombres i no queden les fotos prou naturals.
Segurament tens raó, Bep.

Lafebre
22/02/2015, 12:17
Gràcies pels comentaris, companys.

Xiscu,
Iiiiiiiiiiiiiii tant, que m'equivoco, i molt!!. I espero seguir equivocant-me un número raonable de vegades durant molts anys!.

Jaume,
Pensa que la llum principal, (la del sol directe, no la reflectida), dóna directament a l'esquena del patinador (l'ombra principal del patinador et dóna la clau) i, per tant, la banda dreta de la seva camisa i la cara queden totalment a l'ombra. Aclarir-les més hagués quedat antinatural per l'escena. En aquest sentit, el comentari d'en Bep és correcte.

Bep,
La llum de matí provoca l'ombra principal, però aquesta mateixa llum "pica" sobre la façana del museu, que es converteix en un immens mirall que la reflecteix, creant així la segona ombra. Precisament aquest joc de dobles ombres és el que més em va agradar a l'hora de composar la foto en el moment de la presa.
També tinc, del mateix matí, patinadors amb samarretes blanques i d'altres colors més avorrits, però convindràs amb mí que, podent triar, on hi hagi una samarreta vermella sobre aquest fons… :)

Carlos Silvestre
22/02/2015, 21:07
Lo has pillado en el momento exacto. La foto en su conjunto me gusta precisamente por ese instante congelado. Pena de fondo.

Lluis Surralles
22/02/2015, 21:10
Com sempre, tal i com diuen els companys, has sapigut trobar l´enquadrament, no solsament d´imatge sino també de color. Aquesta samarreta vermella precisament ón està colocada es la gràcia de la foto. El que no m´agrada tant es el fet de les dues ombres. La del devant em sembla contra natura i jo l´hagés fet desaparèixer. Amb aquestes coses soc molt maniàtic.

Antoni Cladera
22/02/2015, 23:18
Tal qual .... negres... blancs.. contrast... Fotografia!
Bona visió!!!

Joan A. Gomila
23/02/2015, 18:27
Arrib una mica tard....

A jo també m'ha xocat que hi hagués 2 ombres.

Apart del ja comentat pels companys, només una cosa que em molesta és que l'ombra del monopatí quedi tallada per la part de baix tot i que entenc que en aquest tipus de fotografia d'acció és molt difícil controlar l'enquadrament de l'escena.

Pepe Peñafiel
08/03/2015, 17:59
Precioso momento y aunque el fondo es bastante potente esa camiseta roja ayuda y mucho a seguir centrado en el personaje.
Muy buena.