PDA

Ver la versión completa : Noche fría...



beptaltavull
26/03/2012, 17:16
Bueno, os presento una fotografia de la semana pasada...espero comentarios

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11493 6&g2_serialNumber=1

NIKON CORPORATION Modelo NIKON D700
Valor de Apertura f/2,8 Espacio de Color Uncalibrated
Valor de Exposición Bias 0 EV Programa de Exposición Manual
Flash No Flash Longitud Focal 20 mm
ISO 200 Velocidad de Obturador 265 sec
Fecha/Hora jue 22 mar 2012 21:21:29 CET IPTC: Derechos de Autor BEP TALTAVULL
Alto de la Imagen EXIF 1024 pixels Software Adobe Photoshop CS5 Windows

imported_admin
26/03/2012, 23:04
A veure, Bep:
No soc la persona més indicada per donar-te consells en aquest terreny, però tinc clares dues coses:
1. Cel apart, una nocturna impressionant. M'encanta com t'ha quedat l'edifici, una ermita emblemàtica com poques, i el paisatge. T'ha quedat de cine.
2. El cel ha de millorar, segons el meu gust. No més me l'imagino (en aquest enquadrament i hora) de dues maneres : una circumpolar o una estelada puntual. Aquets 4 minuts i escaig, no li fan cap favor a l'imatge per culpa del petit recorregut dels estels; em sembla una mitja tinta.

Si fos de tu, ja estaria preparant els estris per la propera nit de cel net, abans que la lluna faci massa llum, i repetiria la foto. Això sí, maquinant com aconseguir aquest deliciós equilibri de llums de l'edifici (ja saps els paràmetres) i que, a la vegada, tinguis un cel amb una de les dues opcions que hi veig i que t'he comentat. Que tal fer una fusió de dues fotos?

Tinc la sensació de que no et descobreixo res que tu no hagis pensat. És així, oi?.

Aquesta foto l'has de aconseguir. Val la pena!!!.

PepePenafiel
27/03/2012, 06:28
Pues en el tema de las estrellas no puedo estar más de acuerdo con Jaume, personalmente la veo mejor con circumpolar ( que puede ser escandalosamente bonita).
La temperatura del cielo la encuentro en su punto.
Tema aparte es la zona terrestre que te ha quedado preciosa. Luminosidad y nitidez incluida. Interés del edificio muy alta y ese resplandor a la derecha de contamicación lumínica para mi le da un plus a la imagen.
El encuadre muy acertado.
Estoy de acuerdo, ya tardas en intentar la circumpolar ahí. [smiley=tekst-toppie.gif] [smiley=tekst-toppie.gif]

CarlosSilvestre
27/03/2012, 08:49
Me gusta muchísimo Bep. La composición para mi parecer es perfecta y la iluminación de la casa también. Un apunte: las estrelllas se han quedado a medias, ni puntuales ni con el pedazo de trazo que pide la luz de la casa.
Enhorabuena por la fotaza.

beptaltavull
27/03/2012, 12:37
Gracias a todos por los comentarios... voy a describir cómo sucedió la cosa... ::) ::) ::)
Me llama mi hermano, también aficionado, para que le ayude a realizar unas tomas nocturnas del lugar,
para realizar un trabajo más encaminado al diseño gràfico. Realizamos las tomas que él necesitaba
y después, aprovechando la situación hice un par de ellas para mí. Cuando encontré la composición que me gustaba,
y ya dispuesto a programar el intervalómetro para la circumpolar, nos tuvimos que marchar
ya que él trabaja por la noche y no me daba tiempo de hacer una exposición prolongada.* >:( >:( >:(
Al dia siguiente, ooootra noche perfecta, volvimos con Joan Antoni con esa idea, pero... sorpresa!!!
habia un grupo que había alquilado las casas y teníamos luces por todas partes, lo cual nos hizo desistir. :( :-/ :-?
Queda pendiente...Que rollazo!!! :-? :-?
En cuanto a la foto, ya sé que no os gustan estos tiempos de exposición para el cielo.
El edificio está iluminado con un frontal de 12 Led's de los chinos, igualmente para el porche... después revelada con ACR y con objetos inteligentes.

VLafebre
27/03/2012, 13:05
Res més a dir, Bep. Coincideixo plenament amb tot el que t'han comentat ja abans els altres companys.

joangomila
27/03/2012, 19:42
Sa meua opinió és que es una molt bona foto, sobretot la zona de s'ermita on t'ho has ben currat per a deixar-la bé de llum tenint en compte sa diferència de lluminositat que hi ha entre la façana i la zona de davall sa porxada. Es detalls aconseguits de ses parets de dalt de tot.
Pel que fa al tema dels estels, que si aturats, en lleuger moviment o fent circunpolar, crec que és més un tema de gust personal, ja sabeu que a jo m'agrada deixar els estels aturats per que és més real de com ho veiem.
Els estels en moviment ofereixen major dinamisme i força a sa imatge, però en certes ocasions, una circunpolar pot llevar protagonisme al subjecte principal i per tant no em sembla malament deixar-les amb un traç més curt per tal de que sigui una imatge dinàmica i que al mateix temps no llevi proganisme al primer plà. De totes maneres, repeteixo, crec que és una qüestió de gust personal.

imported_admin
27/03/2012, 22:26
Crec que seria difícil treure protagonisme a l'ermita tot i fent una circumpolar. S'haurà de provar, no?

beptaltavull
02/04/2012, 22:19
Bueeeeeno, he tornat al lloc dels fets i us he portat aquestes imatges... pitjor il·luminació, pitjor enquadrament... jutjau vosaltres mateixos. :D :D :D
No les poso per jutjar la foto en si, si no perque pogueu veure l'efecte, de realitzar-la d'una manera o altre :o :o :o

La primera, 12 fotos de 4 minuts f/2.8 ISO 200
La segona 1 foto de 15 segons f/2.8 a ISO 3200
Aquests valors pertanyen als cels, ja que l'edifici és el mateix

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11499 2&g2_serialNumber=2

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11499 6&g2_serialNumber=2

joangomila
03/04/2012, 07:45
Bep, tu ja saps amb quina em quedaria jo. A veure si ara em faràs sa competencia amb es cels d'estels aturats!!! >:( >:( >:(.
Molt bé totes dues.

CarlosSilvestre
03/04/2012, 08:27
Estupendo resultado Bep. Me gusta hasta la distorsión de la casa. ¡¡¡Prueba superada!!! [smiley=vrolijk_26.gif] [smiley=vrolijk_26.gif]

imported_admin
03/04/2012, 09:57
Dalt de tot, Bep!. [smiley=thumbsup.gif]
Doncs a mí la distorsió no em convenç.

VLafebre
03/04/2012, 13:08
Si la primera foto que vas pujar ja m'agradava, aquestes dues últimes la superen pel que fa el cel. Si hagués d'escollir, em quedaria amb la dels estels fixes. Molt bé, Bep.

beptaltavull
03/04/2012, 15:50
Gràcies companys pels comentaris, áixí podem triar... :D :D :D

PepePenafiel
03/04/2012, 19:32
Discrepo porque,querido Bep, dejaste el pabellón muy alto con la primera.
Creo que ese cielo se merece un edificio con la calidad con la que sacaste la primera. la distorsión, a mi parecer, impide que la imagen sea redonda y como sabemos que sabes sacarle todo el jugo a esa localización pues por eso pongo ese pero.
De todas maneras Bep eres uno de los "dueños de la noche fotofindera" ::) ::)

beptaltavull
03/04/2012, 20:48
Gracias Pepe, la verdad es que la primera es la que más me gusta, pero también he de decir que fue la más trabajada.
La segunda vez, al iluminar el porche me pasé y lo quemé... ya fué irrecuperable, sin iluminar, la toma pierde.
El encuadre también es diferente, no supe encontrar el del primer dia y al aplicar la corrección de la distorsión, me perdia partes del fotograma y la polar me quedaba fuera...
Perooooo... volveré 8-) 8-) 8-)

PepePenafiel
03/04/2012, 21:46
Te tomo la palabra y espero impaciente.
La localización lo merece. :D :D :D :D :D

LluisSurralles
05/04/2012, 19:46
Parece que estan de moda las nocturnas y las circunpolares. Me gustan mucho.Os felicito a todos. Yo no me atrevo a estas cosas principalmente por dos motivos:
1. No lo he probado nunca y no se hasta que punto puedo perder las horas que esto requiere.
2. Menorca es un lugar tranquilo creo que con muy poca delincuencia. Por estos lares en que habito estar una noche entera, en la playa con el equipo fotogràfico puede ser muy peligroso, pero muchoi. Te puedes quedar sin equipo y con una soberana paliza... o algo mas.
Que conste que no es una excusa para no intentarlo. Ojalà pudiera hacerlo.

imported_admin
06/04/2012, 00:15
Parece que estan de moda las nocturnas y las circunpolares. Me gustan mucho.Os felicito a todos. Yo no me atrevo a estas cosas principalmente por dos motivos:
1. No lo he probado nunca y no se hasta que punto puedo perder las horas que esto requiere.
2. Menorca es un lugar tranquilo creo que con muy poca delincuencia. Por estos lares en que habito estar una noche entera, en la playa con el equipo fotogràfico puede ser muy peligroso, pero muchoi. Te puedes quedar sin equipo y con una soberana paliza... o algo mas.
Que conste que no es una excusa para no intentarlo. Ojalà pudiera hacerlo.
... siempre puedes hacer una escapadita a Menorca... tienes casa.
Cuando decidas venir, organizamos una salida nocturna.
¿Que te parece?

joangomila
06/04/2012, 09:19
Parece que estan de moda las nocturnas y las circunpolares. Me gustan mucho.Os felicito a todos. Yo no me atrevo a estas cosas principalmente por dos motivos:
1. No lo he probado nunca y no se hasta que punto puedo perder las horas que esto requiere.
2. Menorca es un lugar tranquilo creo que con muy poca delincuencia. Por estos lares en que habito estar una noche entera, en la playa con el equipo fotogràfico puede ser muy peligroso, pero muchoi. Te puedes quedar sin equipo y con una soberana paliza... o algo mas.
Que conste que no es una excusa para no intentarlo. Ojalà pudiera hacerlo.
... siempre puedes hacer una escapadita a Menorca... tienes casa.
Cuando decidas venir, organizamos una salida nocturna.
¿Que te parece?

Jo m'hi apunt tot d'una, ara es qüestió de que en Lluis trobi el moment per a fer s'escapadeta. Açò si, convé que sigui un dia en que hi hagi, al menys, una mica de lluna i si podem evitar lluna plena, millor.

beptaltavull
06/04/2012, 12:10
Estic d'acord amb en Joan, tot just que en Lluís posi data... allà seré* [smiley=vrolijk_26.gif] [smiley=vrolijk_26.gif] [smiley=vrolijk_26.gif] [smiley=tekst-toppie.gif] [smiley=tekst-toppie.gif]

imported_admin
06/04/2012, 16:22
Progressi o no la idea, la convidada es fa extensiva a tots els "peninsulars" que els hi sigui atractiva la proposta.

En el cas de que s'animés més gent : Vicenç, Pepe, Victor, etc. (que em perdonin els que es sentin representats per aquestes tres lletres impersonals), podriem organitzar-ho be, en particular el tema d'hospedatge.
A veure si la idea creix. ::)

LluisSurralles
07/04/2012, 12:34
Malgrat que m´agradaria molt, de moment no veig la posibitat. Ja us vaig dir que tinc massa coses al cap. Pensaba que quan em jubilés tindria mes temps pero ha resultat esser al revés. Segueixo a la Penya, encara que com a amateur i a Eurolliga. Per si fos poc estic jugant la Lliga de Catalunya de veterans de Tennis taula i, llogicament, he d´entrenar molt per poder donar una mica de nivell. Soc molt animal i m´embolico amb tot. Aixó si, m´ho passso molt bé. De totes formes, Jaume, t´ estic molt agraït per l´oferiment

beptaltavull
07/04/2012, 15:49
Malgrat que m´agradaria molt, de moment no veig la posibitat. Ja us vaig dir que tinc massa coses al cap. Pensaba que quan em jubilés tindria mes temps pero ha resultat esser al revés. Segueixo a la Penya, encara que com a amateur i a Eurolliga. Per si fos poc estic jugant la Lliga de Catalunya de veterans de Tennis taula i, llogicament, he d´entrenar molt per poder donar una mica de nivell. Soc molt animal i m´embolico amb tot. Aixó si, m´ho passso molt bé. De totes formes, Jaume, t´ estic molt agraït per l´oferiment

Si que em sap greu Lluís, així teníem excusa per sortir... :D :D :D

Doncs si que tens coses a fer... però això és positiu i ajuda a mantenir-te actiu.

Quan tú vulguis, ja ho saps.

Potser algú altre s'anima... ::) ::) ::)

VLafebre
08/04/2012, 12:19
Per al.lusions d'en Jaume, moltíssimes gràcies per l'oferiment. Ho agraeixo de tot cor, de veritat. Però ara per ara, no podrà ser (i que consti que no serà per ganes, eh!). No us vull atabalar, però aquest mes ja no m'és possible, al maig ja tenim mig embastada una sortida d'uns 15 dies, al juny.... uf!. massa lluny, encara. Segur que més endavant sortirà una oportunitat, però. Gràcies de nou.