PDA

Ver la versión completa : Ese deporte...



VLafebre
02/04/2012, 18:49
Con permiso, subo otra foto de ese deporte que se juega con dos equipos de once contra once. Esta corresponde al sábado pasado.

D700 a ISO 3200
Nikkor 80-200 a f/4,0; 200 mm.
1/1250 sec.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11506 6&g2_serialNumber=2

beptaltavull
02/04/2012, 19:44
Ja enyorava les teves fotos esportives :D :D :D

M'agraden les expressions de les cares...

Pel meu gust, li falta contrast, però no fa desmerèixer la foto.

...I aquesta ISO... :D :D :D

joangomila
02/04/2012, 19:53
Imagin que aquesta ISO alta obeeix a la necessitat de tenir una alta velocitat d'obturació per tal de que els jugadors quedin completament congelats en la imatge. El que no sé és on està el llimit de velocitat, és a dir, si bastava en tirar a 1/600 (per dir algo) i baixar la ISO a 1600.
Trobo que és una imatge molt dinàmica i amb un enquadrament molt encertat ja que es parteix des de la cama que es troba a punt de disparar i la vista segueix la direcció que ha de pendre la pilota.
El tema del contrast que comenta en Bep, potser si que es pugui augmentar però suposo que és una qüestió de gust personal de l'autor.

CarlosSilvestre
03/04/2012, 07:23
Tremendo dinamismo el del momento captado. ¿Cobra mucho el "chaval ese" por posar para tí?

imported_admin
03/04/2012, 10:08
Tremendo dinamismo el del momento captado. ¿Cobra mucho el "chaval ese" por posar para tí?
Jo diria... ¿Vicenç, cuanto te paga el "chaval ese" para que le hagas estas fotos? ;)
Obviant l'exit de la ISO, la qualitat final de la foto no em sembla la millor. No sé si amb més contrast guanyaría gaire més.

Avui també li faràs fotos?

VLafebre
03/04/2012, 12:44
Bep, Joan,
Això del constrast, per mi, és trobar un punt d'equilibri a cada foto. Certament, la il.luminació dels espais esportius no és la més adient per obtenir fotos "artístiques". En aquests casos d'esports amb llum artificial busco més la plàstica de la imatge o el moment de l'acció d'interés (que no sempre s'aconsegueix) que no pas la foto "de qualitat tècnica". No obstant això, en el cas de la foto comentada, al dur color blanc en part de l'equipació, vaig preferir més que els blancs tinguéssin quelcom de detall que no pas deixar-los cremats. El mateix passa en la següent foto, corresponent a un altre partit de fa unes setmanes, on uns jugadors duien la mateixa combinació de colors.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11507 4&g2_serialNumber=2
Us haig de confesar que com més fotos d'aquest esport faig, més difícl que ho trobo. Respecte els paràmetres emprats, doncs sí, vaig voler usar una velocitat ràpida per congelar tant el moviments dels jugadors com el de la pilota. Una foto moguda o desenfocada és una foto perduda, en canvi, si l'aconsegueixes estàtica i enfocada, tens moltes probabilitats de salvar-la. Per això no tinc manies en pujar la ISO, sabent el que la càmera dóna. Seguirem fent proves, a veure si n'aprenc d'una vegada.

Carlos,
Me imagino que "ese chaval" debe tener algunos ingresos por alguna otra parte, porqué a mi nunca me ha pedido nada en particular :).

Jaume,
No, que avui hi ha risc de pluja, així que no em mouré del meu seient, que és cobert.

imported_admin
03/04/2012, 13:37
Os adjunto este comentario que he encontrado en Internet:
http://www.nikonistas.com/digital/foro/index.php?showtopic=74482

"Con este tema supongo que como dice el refrán, "cada maestrillo tiene su librillo"...

Yo personalmente prefiero disparar con prioridad a la apertura, ya que me gusta usar una apertura constante de f3.5. La cámara se encarga de la velocidad, pero no suelo disparar nunca (o casi nunca) por debajo de 1/640s, y si puede ser 1/800s o 1/1000s mejor (me gusta congelar las imágenes), por lo que para subir la velocidad tengo que aumentar el ISO, pero por suerte en los campos de primera no es necesario subir a mas de 2000 o 2500 para llegar a esas velocidades con esa apertura (...y por fortuna mi D700 a esos ISOS trabaja muy pero que muy bien).

Si de lo que se trata es de hacer las fotos en campos de equipos regionales la cosa cambia... si es a plena luz del dia, los mismos parámetros arriba mencionados y sin problemas, ya que podrás disparar con ISO 200 a muchísima velocidad (por encima de 1/1000s), pero si han de ser de noche... ahi solo hay una opcion: F2.8 y subir el ISO hasta donde tu consideres (si quieres mantener la calidad, pero sacrificando velocidad), o hasta donde te exija si quieres congelar la imagen (ISO 6400 como mínimo)
Un saludo!
Oscar Quetglas "

beptaltavull
03/04/2012, 15:45
Vicenç, ...a veure si n'aprens??? :o :o :o A fer que??? :o :o

PepePenafiel
03/04/2012, 19:28
Sigo la corriente de comentarios. Dinamismo en la imagen. Me encanta y doy fe de lo dificilísimo que es este tipo de imágenes.

VLafebre
04/04/2012, 12:57
Vicenç, ...a veure si n'aprens??? :o :o :o A fer que??? :o :o
Sí, Bep. Hi ha situacions en les que ens trobem més còmodes que en altres, normalment degut a que hem desenvolupat més aquesta modalitat fotogràfica i coneixem més els "secrets". De vegades, la manca de l'equip idòni per cobrir un esdeveniment determinat, també influeix. En el cas d'aquest esport, no hi tinc molta experiència i per això parlo d'aprendre'n. Hi ha un concepte que procuro tenir-lo sempre present i que ja vaig comentar algun dia, fa temps: Millora continua. I encara que el tema "el dominis", també s'ha d'aplicar aquest concepte, del contrari no sortiriem mai de la rutina i, en certa mesura, de l'autocomplaença.

No obstant, ja estic esperant amb delí un bon campionat de tennis -el Godó- per finals d'abril* :D

beptaltavull
04/04/2012, 16:01
Vicenç, ...a veure si n'aprens??? :o :o :o A fer que??? :o :o
Sí, Bep. Hi ha situacions en les que ens trobem més còmodes que en altres, normalment degut a que hem desenvolupat més aquesta modalitat fotogràfica i coneixem més els "secrets". De vegades, la manca de l'equip idòni per cobrir un esdeveniment determinat, també influeix. En el cas d'aquest esport, no hi tinc molta experiència i per això parlo d'aprendre'n. Hi ha un concepte que procuro tenir-lo sempre present i que ja vaig comentar algun dia, fa temps: Millora continua. I encara que el tema "el dominis", també s'ha d'aplicar aquest concepte, del contrari no sortiriem mai de la rutina i, en certa mesura, de l'autocomplaença.

No obstant, ja estic esperant amb delí un bon campionat de tennis -el Godó- per finals d'abril* :D

Tens tota la raó Vicenç, suposo que tots em passat per aquesta rutina, i si un no té ganes d'aprendre s'hi queda instal·lat* :o :o :o
per lo tant això de "Millora contínua" es una veritat com una catedral. [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif]

Estaré esperant el "teu" Godó.

PepePenafiel
04/04/2012, 20:34
Ese Godó, ¡¡¡esas tomas cenitales Lafebrianas!!!. Y tengo ganas de la edición del 2012. :P :P :P :P

LluisSurralles
05/04/2012, 19:38
Ese deporte de cuyo nombre no quiero acordarme... Vicens: Molts professionals firmarien les teves fotografies d´esport. Sencillament perfecte. Jo també estic esperant les teves fotos del proper Godó.