PDA

Ver la versión completa : Cuatro



beptaltavull
19/03/2012, 11:18
Que originalidad de título... ::) ::) ::)
Una fotografia de ayer, mientras dábamos un paseo con la família... me falta algún detalle en el cielo...,
pero es que no había nada :( :( :( lo he tenido que desaturar un poco...

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11488 2&g2_serialNumber=1

NIKON CORPORATION* Modelo* NIKON D700*
Valor de Apertura* f/8* Espacio de Color* Uncalibrated*
Valor de Exposición Bias* 0 EV* Programa de Exposición* Manual*
Flash* No Flash* Longitud Focal* 50 mm*
ISO* 200* Velocidad de Obturador* 1/800 sec*
Fecha/Hora* dom 18 mar 2012 16:30:58 CET* IPTC: Derechos de Autor* BEP TALTAVULL*

imported_admin
19/03/2012, 16:38
salvo el detalle al que muy bien te refieres, me parece una foto más que correcta, agradable. Un equilibrio de colores , luces y textura impecable.

Sí, le falta algo... el 4 no basta.

VLafebre
20/03/2012, 19:51
Si, estic d'acord, només amb el "4" no n'hi ha prou, però com tot, la foto també té el seu punt fort: has aconseguit una bon detall i textura en quasi tots els blancs, que no sempre és fàcil.

També hi veig una altra cosa que, en la magnitut que la veig, en una altra foto no hagués dit pas res. Però en aquesta, i amb l'únic fí de fer l'exercici visual, crec que val la pena comentar-ho. Hi veig una lleugera dominant magento-vermellosa a la zona d'ombra de les teules. Em direu tiquismiquis, primmirat, maniàtic o el que volgueu, però li veig. I repeteixo, no és una crítica ni molt menys, ho dic només amb el fí de fer l'exercici. Perquè una cosa és que una foto tingui uns tons concrets degut a l'escena (que poden ser naturals o forçats per l'autor, i que és vàlid) i l'altra, molt diferent, que hi hagi dominants no desitjades allà on no toca.
I la pregunta: de debò que només ho veig jo i hauré d'anar a fer-me mirar la vista?

beptaltavull
20/03/2012, 21:51
Ja sé que no té res d'especial aquesta foto.

L'ideia era poder treure aquestes textures de la paret i teules, així com aconseguir uns blancs en el seu punt.

No sé si ho he aconseguit... aquesta dominant que apunta en Vicenç jo no la veig... i açò que amb aquest aspecte m'hau fet millorar molt...
algú més la veu? o hem d'enviar en Vicenç a l'oculista?* 8-) 8-) 8-)

imported_admin
21/03/2012, 11:31
Quan vaig valorar aquesta foto ho vaig fer amb el monitor gran.
Ara, des de la feina, només ho puc valorar amb la pantalla del portàtil i, sí que hi veig aquesta dominant a aquesta zona que en Vicenç diu.
Vicenç, de moment, has de desdir la cita amb l'oftalmòleg; però espera't a que m'h torni a mirar a casa, perque igual has demanar cita també per a mi. ;)

beptaltavull
21/03/2012, 14:04
Quan vaig valorar aquesta foto ho vaig fer amb el monitor gran.
Ara, des de la feina, només ho puc valorar amb la pantalla del portàtil i, sí que hi veig aquesta dominant a aquesta zona que en Vicenç diu.
Vicenç, de moment, has de desdir la cita amb l'oftalmòleg; però espera't a que m'h torni a mirar a casa, perque igual has demanar cita també per a mi.* ;)

Crec que el que haurà de demanar cita seré jo, que per altra banda ja hem toca :o :o :o

Voleu dir, a l'ombra de devall les teules de la canal?? :o :o

imported_admin
21/03/2012, 17:08
Sí, exactament.

VLafebre
21/03/2012, 18:06
Vull dir tant la part inferior de les teules (la zona que està en ombra de les propies teules) com l'ombra que produeixen les teules sobre la paret.

beptaltavull
21/03/2012, 18:49
I ara... :-/ :-/ :-/

M'ha costat tant veure-ho que no sabia que era el que havia de corregir... :o :o :o

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11488 5&g2_serialNumber=2https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11490 1&g2_serialNumber=2

joangomila
22/03/2012, 14:13
A jo ja em podeu demanar hora a s'oftalmòleg per que soc incapaç de veure dominat magenta. 8-)

Comparant ses dues imatges i esforçant-me molt potser si que li veig alguna cosa però no sé si son imaginacions meves o si realment és real aquesta dominant que deis.

VLafebre
22/03/2012, 18:05
Bé Bep, aquest resultat és en línia del que jo volia dir. Sota el meu punt de vista (i mai més bé millor dit :)), has eliminat força el dominant que jo hi veia. Per si et serveix d'alguna cosa, et diré el que jo l'hi vaig fer a la teva foto -més que res per estar segur- va ser, amb Photoshop, a "corrección selectiva", "rojos", baixar el mageta. Res més.

Ho vaig fer amb PS (enlloc de CaptureNX2 que faig servir habitualment) per utilitzar les mateixes eines i tenir resultats comparables.

Un cop més, em sap greu, però si ho veig (o crec que ho veig) ho haig de dir i, repeteixo, aquest cop era més en concepte d'exercici que no pas d'altra cosa.

beptaltavull
23/03/2012, 10:45
Gràcies Vicenç per proposar tal exercici... però reconec que hi va haver moments en que no sabia on mirar ni sabia que fer, ja que no el veia per enlloc.
De cada vegada més, veig algunes dominants... gràcies a aquests exercicis que anau proposant, però he de reconèixer que aquesta vegada m'ha costat molt...

[smiley=dankk2.gif] [smiley=dankk2.gif] [smiley=dankk2.gif] [smiley=tekst-toppie.gif] [smiley=tekst-toppie.gif]

PepePenafiel
24/03/2012, 15:13
Siento llegar tan tarde.
Bep como se nota tú nuevo equipo y como empezáis a entendeos ambos.
Me gusta la destreza en sacar una imagen bonita de ese punto.
Solo puedo decir Chapeau por le trabajo final Bep, y al amigo Vicenç gracis por enseñarnos fotografía.
Sin duda yo no la hubiese visto ( la dominante) , espero alguna vez hacerlo y si lo consigo será gracias a ojos de Halcón como los vuestros.

beptaltavull
26/03/2012, 09:22
Gracias por el comentario Pepe.
De esto se trata, ir aprendiendo de todos un poco.
Yo tampoco habria visto esa dominante si Vicenç no lo hubiera dicho.
Todo requiere su tiempo y dedicación... [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif]

CarlosSilvestre
27/03/2012, 08:50
Esta no me dice gran cosa. Lo siento.

beptaltavull
27/03/2012, 12:14
Esta no me dice gran cosa. Lo siento.

No pasa nada Carlos, agradezco tu sinceridad... a mí tampoco me dice mucho, más que nada fue,
como he dicho antes, tratar de sacar esas texturas y los blancos. ;) ;)