PDA

Ver la versión completa : Nocturna SonBou -1



Jaume Franch
10/05/2015, 10:48
Ayer por la noche hicimos una salida nocturna, un poco a la aventura, y decidimos instalarnos en la Playa de Son Bou.
Había mucha contaminación lumínica en los cuatro puntos cardinales; Mallorca inclusive.
Como sabéis, estamos aprendiendo y, a base de error-acierto y algún consejo de nuestro amigo Carlos S., Raül y yo lo intentamos.

También os confesé mi incomodidad en relación a este tipo de fotografía nocturna. Sin embargo (era de esperar), ayer me llevé una agradable sensación. Más que por el resultado, que ahora os presento en dos fotos, fue por lo que aprendí.
Incluso me atreví a probar el objetivo Nikkor 55m f/1,2. Este es otro tema que, quizás, os exponga, a modo de discusión técnica, no por los resultados.

3575 Nikon D750 - 24-120mm a 24mm - ISO3200 - 25" - 1367x1972pix - 732Kb - RR en cámara. WB 2900K
Clic para ampliarla.

Carlos Silvestre
10/05/2015, 14:56
Muy bien Jaume!!!

Francisco Aviles
10/05/2015, 16:22
Buena , imagen Jaume la veo muy bien

Antonia Sanchez
10/05/2015, 21:31
Molt guapa!

Xec Gomila
11/05/2015, 05:39
.bona Jaume,!.. m'agrada que te animis a les nocturnes, ara comença el temps a acompañar.
Aquesta m'agrada l'encuadrament vertical, podem disfrutar del major cel estrellat, ... jo no aprecio renou, ... ens parles del 'Nikkor 55m f/1,2', en canvi a les dades ens dius que esta feta amb el 24-120mm a 24mm

..m'agrada..

Raul Sintes
11/05/2015, 12:08
Bona Jaume, has quedat be. Ses meves no els pujaré, em dona vergonya!!

Jaume Franch
11/05/2015, 19:00
Xec, comento que , a més a més, vaig fer proves amb el Nikkor 55mm f/1,2.
Raül, m'agradaria veure.ho.

Juan Cuadros
11/05/2015, 19:22
Jaume, que te estás convirtiendo en un noctambulo!!!. Bueno..eso está bien y además de cada vez te quedan mejor. Esta me gusta mucho. Creo que está muy bien conseguida.
Enhorabuena.

Jaume Franch
11/05/2015, 20:36
Jaume, que te estás convirtiendo en un noctambulo!!!. Bueno..eso está bien y además de cada vez te quedan mejor. Esta me gusta mucho. Creo que está muy bien conseguida.
Enhorabuena.
La culpa es de los amigotes que me llevan de ronda por ahí, de noche... :very_drunk:

Tito Felix
11/05/2015, 21:54
Molt bona Jaume!!!!!!! No me extranya que en Raul no vulgui pujar les seves...a mi em passaria el mateix!!!!!

Jaume Franch
12/05/2015, 12:24
Una pregunta als experts nocturneros: Veient el grau de dificultat de les fotografies d'aquest estil respecte a les de dia, creieu que es pot aconseguir un ONLY RAW en aquesta modalitat?
Ho dic perque, en la meva escassa experiència en nocturnes, veig que el processat té molt a veure amb el resultat, el que va encontra d'un Only Raw.
Bep, què en dius?

Carlos Silvestre
12/05/2015, 12:28
Conseguir se puede, claro. Del resultado ya no digo nada.

Jaume Franch
12/05/2015, 12:41
Gracias Carlos.

Bep Taltavull
12/05/2015, 22:34
Ueep!! veig un canvi positiu en aquesta foto respecte de l'última que vas pujar. La veig ben exposada, s'aprecia poca renou i les llums estan ben compensades.

El que veig es que si volies els estels quiets només podies exposar 20 segons i vas exposar 25, el que ha fet que et surtin ja mogudes... però en general està molt millor que la de Fornells.

En quant al processat... un pot processar el que vulgui, segons les seves preferències, però si que es poden aconseguir only raw's si.

aquest n'és un... després agradarà més o menys...

3594
Foto realitzada en companyia d'en Carlos i d'en Raül el 16/08/2013 a les 21:37

amb una il·luminació lunar del 67% i una ISO 4000

Lafebre
23/05/2015, 12:18
A mi m'agrada molt, Jaume. Per què no la puges en gran?. La foto s'ho val. El que sí li faria (i crec que milloraria), és donar-li una mica més de contrast amb "curvas", tocant només els negres.

Cisco Dura
23/05/2015, 16:27
A mi la foto m'agrada força, però deix els comentaris als experts amb el tema de nocturnes.

Jaume Franch
24/05/2015, 16:46
A mi m'agrada molt, Jaume. Per què no la puges en gran?. La foto s'ho val. El que sí li faria (i crec que milloraria), és donar-li una mica més de contrast amb "curvas", tocant només els negres.
Si la pujo en gran, en el meu monitor, no la puc veure sencera. En canvi, si fas clic damunt la imatge petita, es fa gran i ajustada a la pantalla. Al menys al meu monitor.

Contrast: perquè no ens pujes la teva versió?

Pepe Peñafiel
24/05/2015, 17:54
Bueno , bueno Jaume. Tus "amigos" te llevan de juerga nocturna.
Tu "debut" promete y mucho.
Me gusta esta imagen Jaume. Me parece realmente más que prometedor el resultado. Creo que las nocturnas son un tema atrayente en extremo. Es cierto, al menos a mí me pasa, que precisas de pruebas y de ir experimentando pero los resultados muchas veces hacen que te enganches.
El ejemplo de Bep de un only nocturno demuestra que el trabajar la imagen en el momento de captarla siempre merece la pena.

Lafebre
24/05/2015, 18:44
Jaume, t'haig de contestar amb una entrada nova perquè no sé per quins sants nassos no puc pujar la foto si faig l'opció de "citar".

Doncs bé, ja que em convides a fer-ho, aquí tens la meva versió. Com sempre, és qüestió de gustos. No he fet altra cosa que el que vaig comentar, amb "curvas" pujar una mica els negres i recuperar els blancs al punt d'inici. Després he eliminat l'efecte a les roques de baix a l'esquerra amb una màscara de capa.

3646

Jaume Franch
24/05/2015, 20:54
Imaginava que et referies a això.
Tens raó, a mi també m'agrada més així. ei-7

Gràcies, Vicens. Com deiem un dia, aquest exercici de editar altres opinions crec que l'jauriem de practicar més; sempre que l'autor convidi, clar.

Francisco Aviles
25/05/2015, 19:50
Va millorant la cosa, aquesta esta Molt be, Jaume