PDA

Ver la versión completa : Coincidències



Joan A. Gomila
03/07/2015, 00:10
Hola a tots,

Avui fosquet en Xec Gomila, en Manel, en Bep i jo hem anat a intentar capturar sa lluna plena quan sortia per darrera Favaritx. Hem aprofitat per anar-hi amb ses respectives "consortes" i hem fet una bona bereneta-sopar (açò que no falti, jeje). Sa coincidència ha estat que poc abans de sa sortida de sa lluna també ha vingut s'equip de Photopills que també havien programat aquesta foto. Malauradament, sa calitja no ens ha permés veure sa lluna fins que ja es trobava força més amunt d'on la voliem.

Vos deix aquesta foto només per ilustrar aquest fet. Personalment no em convenç gaire per la renou que ha generat i pel fet de tenir sa lluna massa allunyada d'es far.

Agrair a en Manel haver-me deixat el seu Sigma 18-250, ja que amb ses focals que jo tenc hauria estat impossible fer sa foto.

Dades Exif: Nikon D5000 amb Sigma 18-250 a 250 mm, ISO 6400, f/6,0 i velocitat 1/10.

3857
Pd: Molt bé per en Toni que tot i estar recentment operat d'es braç no ha deixat passar s'oportunitat de fer fotos ajudat pels seus companys Photopillers en Rafel i en Germán. ei-5ei-5

Tito Felix
03/07/2015, 22:05
Hola Joan, si no m'equivoc, sa foto esta feta desde Macaret no? Tens rao quan dius que es vespre no us va acompanyar,una llastima, perque sa foto que volias fer segur que era millor que aquesta. Sa idea es prou bona, esper que sa proxima et surti millor. Aixi i tot , crec que es prou atractiva.

Jaume Franch
03/07/2015, 22:25
Deixant de banda la intenció inicial, aquesta té la seva gràcia. Cal insistir i tornar-hi.
Em crida l'atenció aquest to blau tant pujat.
Tal vegada li vindría be un puntet de contrast.

Antoni Cladera
04/07/2015, 08:26
Joan Antoni... si et contas les vegades que he intentat fer segons quines fotos i la metereologia lha aplaçada...
Això és la gràcia.
Aquesta estava planificada el dia que vaig fer la sortida de sol (novembre), que va costar tres dies de llevar-se mati per anar a Macaret i llavors a fer feina.

Gràcies pel teu comentari. La veritat que sense ajuda, ara per ara, no puc suspendre una càmera i menys posar-la anb el 500mm i dupli damunt el tripode.... Uffff
Per això hi ha l'equip!

La foto, com dius, ha està ve per documentar el que podem fer...
Ara que, de moment, ja tenim eb Fel i en German a jornada sencera amb Photopills... Ja s'acosta Android!

Joan A. Gomila
04/07/2015, 12:45
Hola Tito, moltes gracies pel teu comentari. Sa que volia fer no se si hauria estat millor o pitjor pero diferent segur que si ;).
En quan a la localitzacio no dire si ho es o no ja que en una reunio de fotofinde d'abans que tu hi formessis part vam acordar no desvetllar localitzacions en els fils del forum que pot llegir qualsevol. Aquesta informacio es millor compartir-la en privat en el grup de wsap per exemple.

Carlos Silvestre
04/07/2015, 14:32
Me parece una magnífica idea con un resultado irregular por lo difuminado que ha quedado el faro.

Joan A. Gomila
04/07/2015, 16:34
Jaume: la tonalitat tan blavosa es deu a que vaig fer sa foto amb sa D5000 que no permet modificar la temperatura amb graus kelvin, si no que porta uns preajustaments que es poden modificar però no hi ha cap referencia prou clara pel meu gust com puguin ser els graus kelvin. Aquest va ser un dels motius que em va fer comprar posteriorment sa D300, però mira en aquest cas vaig emprar sa D5000 i vaig posar es balanç de blancs en automàtic, tot i que ja sabia que m'agafaria aquesta tonalitat blavosa i vaig pensar en corregir-la amb ACR però com que també tenia una exposició no massa correcta en anar a corregir-la se m'alteraven les altes llums de sa lluna i si volia corregir-ho baixat exposició em generava més renou encara, així que no vaig voler tocar-ho gaire. Per açò és molt important exposar correctament en el moment de fer clic, jejeje. No se si m'he explicat....
El tema del contrast: n'hi vaig donar un poc amb ACR però en llevar renou vaig perdre detall i s'em va passar donar-n'hi un poc més.

Joan A. Gomila
04/07/2015, 19:34
Toni: et ben crec que sa metereologia sempre imposa la seva voluntat. Una abraçada i a vam si et recuperes prest d'es braç que a en Rafel el dueieu rebentat de carregar equip, jejeje.

Joan A. Gomila
04/07/2015, 19:35
Carlos, el difuminado del faro es debido a la calima que había. Gracias por tu comentario.

Pepe Peñafiel
05/07/2015, 11:59
Veo que solo pesa 188Kb. Y con lo cuidadoso que eres en esto no lo acabo de encajar.

Joan A. Gomila
05/07/2015, 13:56
Tienes razón, Pepe, pero es el peso del archivo jpg que se quedó al redimensionarla. No es que haya perdido peso en el proceso de subida al foro. Gracias por comentarlo.

Lafebre
05/07/2015, 18:48
Joan, la localització i la composició de la foto les trobo molt bones. Val, d'acord, potser sí que la lluna està massa allunyada del far, però trobo que això no és prou motiu perquè no agradi la foto. Personalment, a mí m'agrada. Com diu en Jaume, és qüestió d'insistir i tornar-hi.

Carlos Silvestre
05/07/2015, 19:14
Carlos, el difuminado del faro es debido a la calima que había. Gracias por tu comentario.

Eso está claro. No era crítica al fotógrafo sino a la climatología.

Bep Taltavull
05/07/2015, 20:07
Llàstima de la calitja que hi havia... a sa propera serà... o no...