PDA

Ver la versión completa : Siete en una - Salto en Sa Mesquida

Jaume Franch
13/09/2015, 20:05
Después de leerme el post de Vicenç, donde expone la técnica de Efecto Larga Exposición (sin filtro ND), me he decidido ir a Sa Mesquida después de comer, a probar esa idea.

Me he encontrado con notables diferencias entre las opciones de mi D750 y la D700 de Vicenç.
Lo he intentado pero no me ha satisfecho el resultado.
En vistas al éxito, he hecho una serie de 20 fotos con un segundo de intervalo y las he unido con Startax : Nada relevante. Se suman las diferentes olas (exposiciones cortas).
4185
----------------------------------------------------------------------------------
Cuando iba a guardar la cámara, he visto un muchacho sobre una roca y me ha parecido que iba a saltar.
Aunque mi 120mm no da para mucho, he disparado en rafaga (7 fotos) cuando se ha producido el salto.
He probado a unir las 7 fotos en una con Startax (que nadie se ria) y la imagen resultante no es correcta.
Como soy muy cabezón, he hecho un fusionado por capas en Photoshop (mi querido sistema de apilamiento). Y el resultado és este:

4183
y éste és el recorte:
4184
ISO100 - f/5,6 - 1/500 a 120mm

Francisco Aviles
13/09/2015, 20:24
Curiosa,imagen Jaume
Esta muy bien el experimento,son 6 fotos no ?

Jaume Franch
13/09/2015, 20:46
Curiosa,imagen Jaume
Esta muy bien el experimento,son 6 fotos no ?
No, son 7. No sé porqué sólo salen 6 gaviotas. (En la última foto, el chico está sumergido).

Carlos Silvestre
14/09/2015, 07:46
Estupendo montaje.

Lafebre
14/09/2015, 11:04
Jaume, només a efectes de tenir més coneixements, quines són les diferències d'opcions entre la D700 i la D750?

Aquesta que ens presentes m'agrada molt tal com t'ha quedat.

Raul Sintes
14/09/2015, 12:20
No deixes de sorprendre-me, m'agrada molt el resultat obtingut. Impecable.

Jaume Franch
14/09/2015, 14:14
Jaume, només a efectes de tenir més coneixements, quines són les diferències d'opcions entre la D700 i la D750?

Aquesta que ens presentes m'agrada molt tal com t'ha quedat.

la D700 et deixa fer una serie de 10 fotogrames màxim i t'ofereix una imatge resultant.

la D750 té dugues opcions:
a. series de 2 o 3 fotogrames cada una.
b. 2 o 3 fotogrames i treu una fotografia única.
Si no ho he entès malament no podem fer més de tres fotogrames cada vegada , però em sembla entendre que mentre no passin 30seg de inactivitat, es sumen els fotogrames de les series fetes per treure'n una expo. múltiple.

M'ho hauré de tornar a mirar i provar.

Us passo el que diu el Manual de la D750:
4189 4188 (feu click per ampliar)

Lafebre
14/09/2015, 17:19
la D700 et deixa fer una serie de 10 fotogrames màxim i t'ofereix una imatge resultant.

la D750 té dugues opcions:
a. series de 2 o 3 fotogrames cada una.
b. 2 o 3 fotogrames i treu una fotografia única.
Si no ho he entès malament no podem fer més de tres fotogrames cada vegada , però em sembla entendre que mentre no passin 30seg de inactivitat, es sumen els fotogrames de les series fetes per treure'n una expo. múltiple.

M'ho hauré de tornar a mirar i provar.

Us passo el que diu el Manual de la D750:

Doncs és una mala passada (anava a dir putada, però m'he mossegat la llengua) això de que només es puguin fer sèries de tres. De fet, la gràcia d'aquesta tècnica és que es puguin fer com més fotos sobre el mateix fotograma, millor. No m'estranya que no haguessis quedat satisfet del resultat.

Jaume Franch
14/09/2015, 17:28
Doncs és una mala passada (anava a dir putada, però m'he mossegat la llengua) això de que només es puguin fer sèries de tres. De fet, la gràcia d'aquesta tècnica és que es puguin fer com més fotos sobre el mateix fotograma, millor. No m'estranya que no haguessis quedat satisfet del resultat.

Per sentit comú, em de pensar que SÍ es poden sumar les sèries de tres fotos i que en surti una.
Per exemple, si fem tres series de tres, hauría de sortir una foto del apil.lament de les 9 fetes.
Què et sembla?
És qüestió de provar-ho o trobar qualcú que ho sàpigue ("Fòrum Nikonistas"?).

Antonia Sanchez
15/09/2015, 18:08
La foto m'encanta, ... poso en dubte si el noi té prou seny, je je

Lafebre
16/09/2015, 12:23
Per sentit comú, em de pensar que SÍ es poden sumar les sèries de tres fotos i que en surti una.
Per exemple, si fem tres series de tres, hauría de sortir una foto del apil.lament de les 9 fetes.
Què et sembla?
És qüestió de provar-ho o trobar qualcú que ho sàpigue ("Fòrum Nikonistas"?).
De vegades, Jaume, el sentit comú no és present en els centres de desenvolupament de producte de moltes companyies. O sí, i precissament fant les coses així perqué compris un altre producte de la part alta de la gamma.

Qualsevol via (provant-ho, nikonistas o el mateix Vaticà) és bona per aprendre.

Jaume Franch
16/09/2015, 17:15
De vegades, Jaume, el sentit comú no és present en els centres de desenvolupament de producte de moltes companyies. O sí, i precissament fant les coses així perqué compris un altre producte de la part alta de la gamma.

Qualsevol via (provant-ho, nikonistas o el mateix Vaticà) és bona per aprendre.
És molt probable que tinguis raó.
El Vaticà? :very_drunk:

Raul Sintes
18/09/2015, 16:34
Molt original el muntatge.

Tito Felix
20/09/2015, 10:35
Molt bon muntatge Jaume, enhorabona. Estas segur de que no eran només sis fotos? Si son 7, algu se ha menjat a sa gaviota no??? Ja ja ja que curios!!!!

Jaume Franch
20/09/2015, 10:58
Sí que hi era la 1ª gavina.
El que passa és que no es veu per que està tapada per el saltador del 2on. fotograma o que l'acció d'apil.lament del Photoshop, se l'hagi menjat.

4209 4210
La discontinuitat de la seqüència de vòl entre aquesta posició de la gavina i les altres sis, ve donat per que entre la 1ª foto i les demés vaig esperar a que el noi fés el gesto de saltar.

Cisco Dura
20/09/2015, 17:57
Bona vista Jaume per poder fer el muntatge, el resultat el trob molt correcta.

Bep Taltavull
20/09/2015, 20:30
Bon experiment Jaume.