PDA

Ver la versión completa : Sa Placeta



Xec Gomila
03/01/2016, 13:08
..'robat' amb mig permís....

..(tenim els blancs passats, era migdia amb una llum moolt dura...,no he sabut recuperar-los :confused: ... si és que es poden, és clar, ..//si algú sap com, estaria bé el saber-ho, gràcies ..))

D90
18-200
f/8
1/160 s.
ISO 200


5193

Lafebre
03/01/2016, 14:15
Si vas disparar en Raw i els blancs cremats no superen els dos passos de llum, ho podràs arreglar, del contrari em temo que no es pot.

Jaume Franch
03/01/2016, 19:58
Intentant matar llums, crec que t'ha agafat un aspecte posteritzat.
Aquesta seria una ocasió per que ens cedeixis l'original en RAW i revisem el cas, tot i que -com t'he comentat en alguna ocasió, seria ideal per trevallar la foto en grup, mentre fem una cerveseta...:very_drunk:.
Crec que més d'un ens avindriem a fer-ho, oi VIcenç?.

Lafebre
03/01/2016, 20:21
Intentant matar llums, crec que t'ha agafat un aspecte posteritzat.
Aquesta seria una ocasió per que ens cedeixis l'original en RAW i revisem el cas, tot i que -com t'he comentat en alguna ocasió, seria ideal per trevallar la foto en grup, mentre fem una cerveseta...:very_drunk:.
Crec que més d'un ens avindriem a fer-ho, oi VIcenç?.
Oi. Per què no?. Però com sabem, si hi ha més de dos passos de llum per sobra, mala peça al teler.

Jaume Franch
03/01/2016, 20:54
Oi. Per què no?. Però com sabem, si hi ha més de dos passos de llum per sobra, mala peça al teler.
Sí, soc conscient d'aquesta possibilitat.

Raul Sintes
04/01/2016, 11:01
Aquí és allà on recomanaria conèixer quin és el rang dinàmic de la teva càmera. Crec que és una exercici indispensable saber quin són els límits per no cremar o subexposar una fotografia abans de disparar.

Xec Gomila
04/01/2016, 20:49
Hola al-lots,... gracies per els comentaris, sempre posituis en cuant a millorar.... / amb aquet cas, no tenc el raw, aquesta fotografia esta feta amb motiu d'una marató (Abril 2013), en la cual sols volen el jpg tal cual, i penso que, o vaig disparar sols en jpg o el vaig eliminar... / si,... teniu rao, amb el forçat de les llums dona aquest aspecte,.... /

Viçens, (o algun altre...), per favor, me podeu dir com comprobar el tema del 2 pasos de llum al revelat.. (amb una altre fotografia raw),. així aprenc lo de les altes llums...

Raul, amb el motiu de la marató, i per rapidesa, vaig disparar axis tal cual....per lo cual no vaig comprobar el rang dinamic ni vaig aplicar el bracketing.... (que segur hagués tingut temps ...peró.'..)--

Jaume, ja saps que cuant vulguis ens posem d'acord i feim un cafe o cervezeta com a vegades em rallat....



Salutacions a tots....

Lafebre
05/01/2016, 13:06
Hola al-lots,... gracies per els comentaris, sempre posituis en cuant a millorar.... / amb aquet cas, no tenc el raw, aquesta fotografia esta feta amb motiu d'una marató (Abril 2013), en la cual sols volen el jpg tal cual, i penso que, o vaig disparar sols en jpg o el vaig eliminar... / si,... teniu rao, amb el forçat de les llums dona aquest aspecte,.... /

Viçens, (o algun altre...), per favor, me podeu dir com comprobar el tema del 2 pasos de llum al revelat.. (amb una altre fotografia raw),. així aprenc lo de les altes llums...

Raul, amb el motiu de la marató, i per rapidesa, vaig disparar axis tal cual....per lo cual no vaig comprobar el rang dinamic ni vaig aplicar el bracketing.... (que segur hagués tingut temps ...peró.'..)--

Jaume, ja saps que cuant vulguis ens posem d'acord i feim un cafe o cervezeta com a vegades em rallat....



Salutacions a tots....
Xec, molt probablement hi ha molta gent que et podrà donar més explicacions i més aclaridores que jo mateix. Em remeto a explicar-te el que tinc entès. Un cop feta la foto i estem davant la pantalla de l'ordinador no hi ha cap sistema per comprovar quants passos de diferència de llum hi ha entre zones de la mateixa foto. El que passa, és que disparant en raw (a diferència del Jpeg), l'arxiu (i deixa-m'ho dir així) no ens mostra tota la informació que ha captat, i amb els programes habituals d'edició podem arribar a recuperar (és a dir, "treure-li aquella informació que ens té amagada") fins a dos passos. Però si no ho provem, no ho sabrem. Un cop el blanc està "cremat", "rebentat" o com volguem dir-li, no hi ha cap tipus d'informació a l'arxiu i mai no podrem treure-li cap tipus de detall ni textura. No importa si està passat de tres, quatre passos o els que sigui. Si no hi ha informació, tant se val.

Abans de fer la foto, si que ho podem saber. Si la situació m'ho permet (que no sempre és així), jo faig servir el següent mètode. Zoom a la màxima longitud focal, mesura de la llum en puntual, prioritat de diafragma i llavors prenc lectura de la zona més fosca i de la zona més il·luminada. Miro la diferència de passos (en aquest cas m'ho donarà en "velocitats"), i actuo en conseqüència.

No cal dir que no totes les càmeres es comporten de la mateixa manera. Depen del rang dinàmic que tingui el sensor, per això és molt important saber quin és el rang dinàmic de la càmera que tenim. He observat, (i no acabo d'entendre per què :cool:) que com més moderna i cara és la màquina, més alt és el rang dinàmic que té. Mecatxis!!!!

Xec, no sé si t'ha sigut d'utilitat, això, o no és ben bé la informació que cercaves.

Xec Gomila
05/01/2016, 17:38
Moltes gracies Vicens per sa detallada explicació... sí que mas ajudat i tant.. / també m'agrada el fet de que me diguis com traballes tú.... gracies una vegada mes...:rolleyes: / suposo que també pot ajudar el D-Lighting per pujar algo las sombras... de fet també cada situació sera diferent, per ej. si disparas a contrallum,.. etc... o a situacions limit de diferencies excesives de llums...

(pregunto ? - també te de veura l'objectiu i el ISO..'?-

per ej. el dato del fabricant, amb aquet cas Nikon, no el donen coma tal o no el se trobar .. perque segons me comentes, com mes alt es el rang millor..'

Carlos Silvestre
06/01/2016, 22:38
Creo que hay una página web que estudia el tema del rango dinámico de cada cámara. En cuanto la encuentrw os la digo. El método prueba-error sigue funcionando, claro. Esta foto tenía muuucha dificultad.

Carlos Silvestre
07/01/2016, 16:01
www.dxomark.com (http://www.dxomark.com)

Lafebre
07/01/2016, 17:44
Xec, segons he comentat alguna altra vegada, pel que sé i he pogut experimentar, l'opció del D-Lighting només la pots activar en el programa d'edició si la tens activada previament en càmera. Jo la duc sempre activada en càmera a la "baixa" (que no afecta per res a la foto), per així poder després activar-la i cambiar a qualsevol altra opció més alta en el moment d'editar la foto. El D-Lighting està precisament pensat i dissenyat per contrallums. La part negativa del D-Lighting, però, és que només es pot activar des del Capture, no havent-hi (que jo sàpiga) cap altre programari d'edició que ho faci.

Xec Gomila
08/01/2016, 09:06
www.dxomark.com (http://www.dxomark.com)


Gracias Carlos por el aporte..

Xec Gomila
08/01/2016, 09:09
Xec, segons he comentat alguna altra vegada, pel que sé i he pogut experimentar, l'opció del D-Lighting només la pots activar en el programa d'edició si la tens activada previament en càmera. Jo la duc sempre activada en càmera a la "baixa" (que no afecta per res a la foto), per així poder després activar-la i cambiar a qualsevol altra opció més alta en el moment d'editar la foto. El D-Lighting està precisament pensat i dissenyat per contrallums. La part negativa del D-Lighting, però, és que només es pot activar des del Capture, no havent-hi (que jo sàpiga) cap altre programari d'edició que ho faci.


Gracies Vicens una vegada mes... d'acord amb tot el que explicas... bons detalls aquets..... - peró, si disparas RAW i copia JPG, en canvi, sa copia en pantalla 'si' que té efecta el D-Lighting