Ver la versión completa : Rodes baix els estels
Joan A. Gomila
09/02/2016, 16:55
Aprofitant que avui capvespre és festiu a Ciutadella m'he posat a acabar el processat d'una imatge que he anat fent al llarg de molt de temps, posant-m'hi només certes estones.
Es processat que he fet és un que vaig apendre fa molts anys quan vaig començar a fer fotografia digital nocturna.
Partint de dues imatges, sa primera per exposar es primer plà i un altre per exposar pel cel i fusionant-les.
Es problemes més greus que intentat solucionar de la millor manera possible ha estat el tema de la renou i també la gran contaminació lumínica que és s'única font d'iluminació que hi havia en el moment de fer sa foto.
5487
Camera Nikon D5000 amb Sigma 17-70 a 17 mm
Jaume Franch
09/02/2016, 17:51
Doncs molt bona feina feta.
La composició molt bona. La propera amb Via Làctia!
Tot i així, no sé que té que no m'acaba de fer el pes.
Joan A. Gomila
09/02/2016, 18:44
Tens raó, Jaume, amb VL la cosa canviaria, jeje.
Gràcies per aportar es teu punt de vista.
Antoni Cladera
09/02/2016, 19:51
bona composició, com diu en Jaume. en general m'agrada... tal vegada amb menys màscara d'enfocamet a les rodes... (o és per la compresió, no sé)
Joan A. Gomila
10/02/2016, 08:23
Gràcies pel teu comentari, Toni, amb el tema de la màscara d'enfocament potser si que tenguis raó ja que durant tot el processat estava molt preocupat per la perdua de detall i contrast amb l'aplicació del filtre per baixar la renou i després en donar-li enfocament vaig voler compensar aquella perdua i n'hi devia donar massa.
De totes maneres, vaig fer s'edició des d'es portàtil, i ara que veig sa foto des d'una altra pantalla em sembla que veig magnificat l'efecte de l'enfocament respecte a com el veia jo al portatil. Sa pantalla on estic ara tampoc és gaire bona però sé que dona més contrast que al portatil i que a la pantalla de sobretaula que tenc a casa; i no se quines diferències de visualització hi pot haver entre el que jo veig i el que veieu voltros...
En tot cas, gràcies per posar el granet d'arena en forma de comentari.
Tito Felix
10/02/2016, 17:33
A jo m'agrada molt com t`ha quedat Joan, pero desprès de lo que en Jaume ha comentat sobre la VL me sembla que hi tindrás que tornar....
M'agrada molt la composició, Joan A. Respecte al possible excés d'enfocament, crec que ja t'ho han dit (i t'ho has dit tu mateix) tot, així que no cal remenar més la perdiu. Bona foto, Joan A.
Bep Taltavull
10/02/2016, 19:02
Molt bona Joan, em pensava que ja no la veuria aquí penjada :rolleyes:
Carlos Silvestre
10/02/2016, 19:24
A mi me gusta esta nocturna. El trabajo de edición muy bueno. Quizás un poco sosa de color.
Pedro Riveiro
10/02/2016, 20:54
Molt bona,m'agrada.
Joan A. Gomila
11/02/2016, 08:53
Tito: estic content que t'agradi. En quan a tornar-hi per agafar sa VL hauré de mirar si es pot planificar per que ara mateix no sé si hi ha cap moment en que es pugui tenir sa VL col.locada damunt ses rodes des d'on jo estava i es tema de planificacions amb apps de VL no el control gaire....
Vicenç: moltes gràcies pel teu comentari, estic content que t'agradi. En tenir un moment intentaré baixar s'opacitat de sa capa d'enfocament a vam com resulta.
Bep: jo també m'ho pensava que ja no la penjaria jajajaja, va ser un "no m'ho pens" de dimarts mentres feiem temps per sa sobrassada que m'hi vaig posar a acabar-la. Hi ha que dir que ha estat uns quans anys madurant...
Carlos: me alegra que te guste, en cuanto al color, toda la zona del primer plano recibía la contaminación lumínica de Ciutadella lo que hizo que todo cogiera un tono uniforme. He intentado corregir esa dominante de color pero me es imposible sacar los colores reales de los elementos.
Pedro: moltes gràcies. Estic content que t'agradi.
Juan Cuadros
12/02/2016, 18:36
Buena foto Joan y bien trabajada!! Enhorabuena.
Manel Almar
14/02/2016, 08:44
Bona foto i bona sa feina que has fet Joan.:cool:
Joan A. Gomila
14/02/2016, 16:20
Juan i Manel, gràcies pels vostres comentaris.