PDA

Ver la versión completa : Que tranquil·litat

Pedro Riveiro
22/02/2016, 08:34
Fotografia presa a la platja de Matas les Canyes.
5535

Lafebre
22/02/2016, 13:13
Tranquil·litat… i soletat. Ben vista i molt ben composta, Pedro.

Jaume Franch
22/02/2016, 13:30
D'acord amb la primera observació de'n Vicenç. En canvi, jo hagués fet una composició un pel més alta, retallant per baix en favor d'una mica més de mar.
Però, be, m'agrada.

Francisco Aviles
22/02/2016, 17:36
Bona,Pedro
Jo pens com en Jaume , pero ja está prou bè axi..

Raul Sintes
22/02/2016, 18:57
Bona Pedro.
Però és ver que pujant una mica la perspectiva haguessis obtingut una xic més de mar ja que hi ha molt d'espai de sorra que no diu res.

Joan Morro
22/02/2016, 20:46
A jo també m'agrada, però tal vegada hauria fet a l'enrevés que tots, treure l'aigua i que només quedi arena.

Jaume Franch
22/02/2016, 22:48
A jo també m'agrada, però tal vegada hauria fet a l'enrevés que tots, treure l'aigua i que només quedi arena.
És un altre opció, cert.

Lafebre
23/02/2016, 14:28
Sovint, comentem les fotos i ja està, ja s'ha acabat. Però no entrem en una discussió (en el sentit de tertúlia fotogràfica, que acostumen a ser molt enriquidores). I, si em permeteu (i, sobretot, si em permet en Pedro, l'autor de la foto de referència) aquesta bona foto és un bon exemple per encetar una tertúlia.

El tema és la seva composició. No hi ha dubte que l'autor, si en la presenta així, és perquè ens la vol presentar així i no de cap altra manera. Hi ha opinions a favor de "més mar i menys sorra", anant així més cap el convencionalisme dels terçps a la imatge. Per altra banda, hi ha opinios en sentit contrari, "només sora". Hi ha opinions per tot. La meva opinió és que aquesta composició és realment -deixeu-m'ho dir així- brillant. Crec que l'autor ens ha volgut deixar clara la sensació de tranquil·litat en que viu la senyora de la foto i, a més, en quin lloc es trobava. La referència de l'aigua és bàsica, ja que en diu a quina distància s'hi trobava, i que no hi havia ningú més entre ella i l'aigua, però que tampoc hi havia ningú més en sentit contrari. Si no hi hagués la referència de l'aigua, la foto no ens diria res ja que la banyista es podria trobar en qualsevol altre lloc. Per contra, si donem "més aigua" a la foto, l'aigua de més no ens aporta res de res a la imatge, ja que la referència és la vora del mar, no la quantitat d'aigua.

Apa, us animo a dir la vostra.

Pedro, gràcies per deixar-nos la foto per discutir i repeteixo el que ja vaig dir en el meu primer comentari, molt bona composició. :very_drunk:

Jaume Franch
23/02/2016, 14:35
La primera impressió, segons el meu gust personal, tal com vaig dir, és donar-li més marge de mar, no gaire.
Segurament no es pot ( en Pedro no ha dit res al respecte), per que veig una cosa rara a l'angle superior dret que, em fa dubtar que si enquadrem més amunt potser sortirà cosa que no és el mar.

El mar només com a referència no em satisfà, crec que hauría de tenir més protagonisme, el que resaltaría la relaxant soletat d'aquesta agraciada persona prenent el sol.

Obviament tot son conjetures, desitjos, intencions (les meves, clar). Falta que es pugui.

Per cert, m'ha agradat la idea de fer-ne tertúlia d'un tema fotogràfic, Vicenç.

Joan A. Gomila
23/02/2016, 17:29
Estic molt d'acord amb el que apunta en Vicenç en quan a que si l'autor presenta la foto de determinada manera deu ser per que ell ho prefereix així. Cosa que respecto moltissim.

Per altra banda, aquesta foto en concret, a jo, no em transmet gaire cosa, tot i que no vull que sembli que la desprecio ja que, com he dit en altres ocasions, quan pujam una foto ho feim partint de la base de que la considerem una bona foto per a ser comentada.

Pedro Riveiro
23/02/2016, 21:03
Moltes gràcies pels comentaris que tots els considerats de gran valor.En meu fotografia volia mustrá la situació en què es trobava aquesta noia, sola en una platja prenent el sol i que era gairebé en ple hivern encara que en aquesta foto no sàpiga.
Jaume, a la part de dalt a la dreta hi ha unes rocas.Aquesta foto no és la mateixa y surt una mica més de mar.
5540

Joan Morro
23/02/2016, 22:08
Jo tampoc volia posar en dubte les intencions del fotògraf, ni qüestionar la fotografia, però em resulta "molesta" aquesta petita franja d'aigua, i pensant amb el titol de la foto, m'ha sembla millor l'acabar de treurer-la, tal vegada també perquè no queda una linea paral·lela amb el contorn. Personalment pens que guanyaria força traguent l'aigua, quedant així pràcticament només colors marronosos (pell i arena)

Però és cert que cada ú té les seves formes compositives preferides.

Pedro Riveiro
24/02/2016, 13:10
Hola joan, aquesta possibilitat de treure el mar ia l'havia contemplat però no em va convèncer perquè volia demostrar que aquesta noia era a la platja.Muchas gràcies pel comentari són molt interessants.

Bep Taltavull
24/02/2016, 19:22
M'agrada la primera versió i entenc que volguéssis ubicar l'escena, ja que si només hi havia arena podia semblar que fos en un desert i així queda demostrat que és a la platja.

A vegades poca cosa basta per ubicar l'escena, em recordes aun aque vaig penjar dels Frares https://www.fotofinde.com/showthread.php?4050-Una-altra-visi%F3

vaig deixar una linia tan fina de mar per ubicar-la que a vegades no es compren del tot per l'espectador.