Ver la versión completa : De tot arreu.
Lluis Surralles
14/03/2016, 22:52
Que os parece esta foto. Cuando la hayais comentado os explicaé porque5665
Francisco Aviles
14/03/2016, 23:08
Molt, Bona LLuis m´agrada molt !!
M'agrada molt, Lluis. Bona presa i bona presentació per tal de centrar la mirada de l'espectador en el punt principal de la imatge. Pots recuperar la textura perrduda de la pell en les zones cremades?
Carlos Silvestre
15/03/2016, 11:05
Destaco la expresión (pena, dolor...) y el contraste de luz rostro-resto de imagen.
Lluis Surralles
15/03/2016, 13:18
Moltes gràcies. He volgut conèixer la vostra opinió perque, tot i que m´agrada força, es una parida considerable. La noia es d´una excursió a Girona el dia de les flors, el fons es d´un pessebre meu de l´any passat (que intentava fer l´efecte boira) pero l´he desenfocat. La consulta era per saber si tot aixó "cantava" molt. Pel que veig, sembla esser que ha quedat força disimulat. Em quedo mes tranquil.
Cisco Dura
15/03/2016, 23:15
Després de veure els comentaris dels companys i saber després les teves explicacions, tan sols em trec el capell. Chapeauuuuu
Antoni Cladera
16/03/2016, 10:14
Ni m'he enterat Lluis! Bona imatge. En Carter va treure de context el seu WorldPress també... 😬
Aprofundint dins la composició d'aquest preciós retrat vull afegir una carecterística de centrat que alguns artistes del segle posat ho empraven per cridar l'atenció.
Simplement es tracta de centrar l'ull enfocat (parl de retrat amb poca PC) al fotograma.. Si ho analitzau be, enganxa la nostra vista i anàlisi. (Per un moment ens oblidam de les "regles"... i pensam amb punt clau o inclús el to clau de l'escena)
Bona feina Lluis.
Antoni Cladera
16/03/2016, 10:58
A modus de representació gràfica i arrisant el revull de l'observació i anàlisi fotogràfica, adjunt un clar exemple de centrat del punt clau de la fotografia.
A tenir en compte que és un exercici d'equilibri visual difícil. Que pssiblement quan es mira segur que anau a l'ull enfocat, per després cercar les incongruències visuals pròpies de les regles de composició: terços, mirada, simetria, verticalitat, direcció, espai negatiu vs positiu...
Esper que m'hagi explicat be... ;-)
A aquest article ho explic: http://es.photopills.com/articulos/guia-definitiva-profundidad-de-campo i exactament el que explic a la foto és això:
"...Nikon D700 (http://www.amazon.es/Nikon-D700-C%C3%A1mara-R%C3%A9flex-Digital/dp/B001BYMC5K/ref=sr_1_1?tag=photo09e-21) | 85mm | f/1.4 | 1/350s | ISO 200 | 4113K | Enfocando al ojo izquierdo de Júlia: 2m | Enfocado de 1,98m a 2,02m | PdC Total: 0,04m | PdC delante: 50% (0,02m) | PdC detrás: 50% (0,02m)...Tomé esta fotografía en el exterior, reforzando la iluminación únicamente con un reflector dorado. Enfoqué al ojo izquierdo (a mi derecha) de Júlia con la intención de captar la atención. Centré el ojo enfocado en el fotograma, huyendo de reglas, pero cuidando la proporción del horizonte en relación a la línea de los ojos, situándola en el tercio superior de la imagen."
5671
Lluis Surralles
16/03/2016, 12:36
Moltes gràcies, companys pels vostres comentaris i moltes gràcies, Toni, per la teva classe magistral. La veritat es que m´ha sortit aixi sense tenir massa en compte el perque.
Antoni Cladera
16/03/2016, 13:33
gràcies a tu, LLuis per ensenyar-nos aquesta imatge. Necessit comunicar... és un vici o malaltia... no n'estic segur jjj
Pedro Riveiro
16/03/2016, 17:36
Preciosa fotografia Lluis.Muchas gràcies per la classe Antoni, aqui s'aprèn moltes coses.
Cisco Dura
16/03/2016, 22:36
Es tot un gust formar part d'aquest foro, quan sou capaços de comentar una foto i donar tota una lliçó.
Joan A. Gomila
17/03/2016, 16:22
Primer de tot, Lluis, donar-te l'enhorabona per que crec que has aconseguit allò que volies treient la foto del context des d'on va ser presa. Si m'ho haguessin demanat hauria dit que l'havies feta en algún país africà.
Agrair també a en Toni s'explicació que ens ha donat, ja que per jo, era un tema que desconeixia.
Raul Sintes
18/03/2016, 18:24
Precios retrat Lluis, molt expressiu. Semble estar en un estat d'engunia i desconfiança envers quelcom.
Bep Taltavull
21/03/2016, 21:13
Arribo tard Lluís... m'agrada força aquesta imatge, em transmet l'incertesa de deixar-ho tot i buscar una nova vida. El muntatge moolt bo!! :very_drunk: