PDA

Ver la versión completa : Revelant rodets de fa dos anys...

Antoni Cladera
16/03/2016, 12:26
El dilluns vaig passar tres hores llargues al laboratori revelant un rodet del diumenge i tres més dels darrers dos anys :(.
Amb música dels Purple i perque no dir-ho, un xigarret de liar, em vaig sentir lliure, feliç, desintoxicat d'aquesta era digital. Sol fer un rodet cada mes, el revel i positiv una o dues fotos, no més... també les escaneig sense desvirtuar ni la tècnica ni els elements emprats com ara els tocs autèntic del Tri-X 400 o l'olor del Rodinal...

Aquesta que vos present és testimonial, revelada amb Rodinal a 1:25, aquesta 6x6 de l'estimada Yashica Mat.124G(càmera de dues òptiques bessones, TLR) i un rodet de Kodak Tri-X 400. Però a la vegada que testimonial és ilustrativa d'un somni, un somni que a casa tots volem cumplir: Que na Maria es torni a enfilar a les parets, murs i fonts que li doni la gana. Aquet somni, que de moment és un malsomni que dura 8 llargs mesos, sé ben cert que es complirà i aquest estiu ja podrà fer el que qualsevol adolescent de 16 anys ha realitzat.
Perdonau l'egoisme però aquesta foto va per ella!

5672
Yashica Mat 124G, objectiu Yashinon F73,3 a 5,6. velocitat 1/500" (la màxima)
Kodak Tri-X400 de 120.
escanejat amb escaner Canon 9900f.
Sense Photoshop, només edimensionar i guardar. L'arxiu original fa 10.000 x 10.000px!

Si voleu sebre més sobre la càmera: http://halurosdeplata.unmundodeluz.com/2014/12/yashica-mat-124g-la-camara-del-sol.html

Lluis Surralles
16/03/2016, 12:52
Felicitats, Toni per aquest retroejercici. Jo també havia tirat amb TriX i revelat amb Rodinal i ara ja no m´hi veuria en cor. Celebro que el malson vagi passant i la Maria torni a poder complir els seus somnis, tan senzills i a la plegada, degut a les circumstàncies, tan costosos.
Ànims i endevant. Va per ella.

Lafebre
16/03/2016, 17:48
Òndia, Toni, no m'imaginava que la Maria estigués encara en procés de recuperació. Recordo que ens vas explicar a la meva dona i a mí tota la història l'agost passat, però no sé per què ja em creia que estava recuperada del tot, i resulta que el procés no acabarà fins el proper estiu!. Realment, tal com dius, és un malson. Esclar que sí, va per ella!!

Respecte la fotografía química, per ser-te sincer, encara que recordo amb grat les olors del Rodinal o del D76, no anyoro els temps del quarto fosc amb els problemes per mantenir la temperatura dels banys estable, ni fer les tires de prova, ni com solventar l'aparició dels Anells de Newton segons quin fos el grau d'humitat, ni tantes altres coses. I tot i que encara conservo intacte el laboratori sencer i (ho acabo de mirar) encara tinc per encetar una ampolla de Max-Stop (Kodak) i una altra d'Ilford Ilfotec LC29, doncs no, a mi encara no m'ha arribat la necessitat de desintoxicar-me de l'era digital, i això que ja fa 9 anys que no faig ni un sol revelat. No ho descarto en un futur, però...

Però tu segueix, segueix Toni, que sempre és bo i positiu que hi hagi romàntics en aquest món. :very_drunk:

Joan A. Gomila
17/03/2016, 16:17
Realment sa foto em duu també records de temps passats dins un quart fosc revelant amb productes químics. Tot i que jo ja no m'hi veig fent aquest tipus de processats, em sembla que t'ho devies passar força bé.

Molts ànims per na Maria i també per a tots voltros, segur que quan arribi l'estiu tan sols recordareu aquest darrer any com un mal son del que ja haureu despertat.

Francisco Aviles
17/03/2016, 16:20
Molt Bona, Toni.. Bona feina !!
Anims per na Maria !!

Raul Sintes
18/03/2016, 18:19
Coratge Toni, confiem que aquest mal somni estigui a ses acabaes i la vegem enfilar-se per les parets.Na Maria be s'ho mereix.

Antoni Cladera
18/03/2016, 21:48
Gràcies companys!

Carlos Silvestre
19/03/2016, 15:39
Espero que pronto vuelva a trepar a ese mismo sitio!!!

Jaume Franch
19/03/2016, 21:07
Comparteixo, de tot cor, el desitg que tu i els companys heu manifestat.

Bep Taltavull
21/03/2016, 21:16
Molt bon revelat. Ánims per tota la familia.