PDA

Ver la versión completa : El punt de la " i "



Bep Taltavull
26/03/2016, 13:24
Avui vos poso una fotografia que havia planificat un company de la junta del Fotoclub Cercle Artístic.

Aquesta setmana ha estat per aquí un gran fotògraf de Catalunya per uns encàrregs i ens va demanar si l'acompanyariem a fer unes nocturnes a Favàritx, que li feia il·lusió...

No va triar els millors dies per nocturnes, ja que hi havia lluna plena... per tant vam aprofitar la lluna.

ISO 800......... f/18..........vel. 1s........focal 500mm..........temp. 8000K

5724 5730

Xec Gomila
26/03/2016, 17:10
..epp Bep, bona planificació aquesta, la vas ben aprofitar,...m'agrada,,-
? era el 23 que feia el plé..

Joan A. Gomila
26/03/2016, 19:19
Bona planificació Bep!!!

Sa lluna t'ha quedat de dalt de tot.

A quina distància estaves d'es far? imagin que no devia ser possible estar més enfora per tal de poder treure sa lluna més grossa.... tot i que sa mida que té et queda perfecte pel títol que li has posat a sa foto.

Veig una petita taca a la zona del cel, a la dreta del far.

També veig com uns artefactes a les voreres del cilindre del far. D'aquests artefactes n'hem parlat altres vegades tu i jo ja que a jo també m'apareixen amb el 70-300 i encara no sabem que els motiva, potser algú d'es Fòrum ens en pugui dir alguna cosa.

Pedro Riveiro
26/03/2016, 20:23
Una fotografia preciosa ben realitzada però he de dir que el posar la lluna sobre del far com fotografia artística no em convenç per al meu gust la prendria en un costat del far, però he de repetir que es relitzat una magnífica fotografia.

Lluis Surralles
26/03/2016, 20:49
M- agrada la foto i la idea pero hi trobo molta diferència de color entre la lluna i el far.

Lafebre
27/03/2016, 17:14
Com a imatge és realment molt, molt atractiva. És d'aquelles que es fan mirar varies vegades. Hi ha una cosa, però, que veig una mica estranya, i és que la lluna es veu massa perfilada.

Jaume Franch
27/03/2016, 17:58
Tots coincidim que és una fran fotografia, sens dubte, per molts motius.
Amb l'ànim de perfeccionar-la t'hem comentat possibles defectes o alternatives segons el nostre gust personal.
Per cert, és extrany que a en Joan A. se li hagi escapat l'altre taca del sensor, a l'esquerra.
Crec que hi ha un tema de llums que ens crida l'atenció i no sabem excatament què és. M'ho he estat mirant i m'ha semblat que enfosquint el cel i mar i aclarir l'edifici del far, podria agradar-nos més a alguns de nosaltres.
Però, Si tu la dones per bona, no en parlem més. (Però treu les taques) :very_drunk:

Joan A. Gomila
27/03/2016, 18:01
S'em va escapar xq la vaig mirar d'es del mòbil i tot es veu molt petit ;). Tot i açò, en Bep la va detectar a aquesta altra taca despréa del meu comentari.

Antoni Cladera
27/03/2016, 20:24
Bona planificació!
Llevat dl que et diu tot i que no m'acaba de fer sa compo, la trob bona.
Potser vegi un halo de processat a l'alredefor del far?
Bona feina

Lluis Surralles
27/03/2016, 20:41
Sense cap ànim de desmereixe-la (la foto es bona) no sé si son manies pero em sembla que el far està lleugerament tort.

Francisco Aviles
27/03/2016, 20:55
Bona !! Bep

Bep Taltavull
27/03/2016, 22:02
Gràcies pels vostres comentaris companys... esteis fiiins eh!!! jajajaja

Ara pujaré la fotografia revelada de nou, sense taques de sensor, amb el far adreçat i sense halo.

La veritat es que l'havia revelada ràpidament i s'em van passar tots aquests falls.

El que no he arreglat ha sigut els colors, perque són els reals del moment, la lluna es taronjosa quan surt i també per la posta de sol.

L'halo, que no havia vist, era producte d'haver pujat les ombres una mica, ara no les he pujades gens.

La composició és la que va programar el company, també tenc la lluna al costat, però és com l'hauria feta la majoria i volia fer algo diferent.

Jaume Franch
27/03/2016, 22:34
Molt be, Bep.

Carlos Silvestre
28/03/2016, 09:19
Magnífica planificación. La veo bien en todos los aspectos.

Joan A. Gomila
28/03/2016, 09:40
Sense cap ànim de desmereixe-la (la foto es bona) no sé si son manies pero em sembla que el far està lleugerament tort.

Jo no ho he comprovat però em pens que s'ha de tractar d'un efecte òptic que pot ser per dos motius:

1.- La situació de la lluna no és troba damunt la vertical exacta del far.
2.- L'amplada del cos del far és major a la base respecte de la zona alta.

Coneixent en Bep, trobaria extrany que se li hagi passat una cosa així, per tant sospito que el far està bé però que per un dels motius abans esmentats (o pels dos) et fa la sensació de que està tort.

Jaume Franch
28/03/2016, 10:00
L`aresta en primer plà de la caseta del far està impecablement vertical en les dues fotos.
Tot i que no m'atreviría a descartar un defecte de verticalitat arquitectònica (caseta - far), el més probable és que es tracti del efecte òptic que freqüentment ens proporcionen els fars com aquest.

Bep Taltavull
28/03/2016, 10:37
He de dir que la primera versió el far estava lleugerament tort, cosa que ja havia comentat en Lluis. La segona versió ja esta corregida, la verticalitat del far.

Xec Gomila
28/03/2016, 17:28
Bep, molt millor amb aquestes correccions... bona...

Salutacions..

Bep Taltavull
28/03/2016, 21:56
Bep, molt millor amb aquestes correccions... bona...

Salutacions..

Gràcies Xec :very_drunk:

Lluis Surralles
28/03/2016, 22:03
Si señor, Bep. La segona està vertical. A la primera el far cau molt poc. Em pensava que jo era una mica tikis-mikis.

Antoni Cladera
30/03/2016, 21:00
Gràcies pels vostres comentaris companys... esteis fiiins eh!!! jajajaja
I és així com s'aptren!


El que no he arreglat ha sigut els colors, perque són els reals del moment, la lluna es taronjosa quan surt i també per la posta de sol.

En cosa me toca discrepar amb el que has dit. La lluna es taronjosa degut a l'atmósfera, no degut al sol. El color que menys es dispersa és el color vermell, així que aquesta passarà sencera, un poc de verd i molt poc de blau.. aquesta és s'explicació del perquè la lluna surt vermella. Una cosa si que fa el sol: donar-li la brillantor.

Bep Taltavull
31/03/2016, 16:03
I és així com s'aptren!



En cosa me toca discrepar amb el que has dit. La lluna es taronjosa degut a l'atmósfera, no degut al sol. El color que menys es dispersa és el color vermell, així que aquesta passarà sencera, un poc de verd i molt poc de blau.. aquesta és s'explicació del perquè la lluna surt vermella. Una cosa si que fa el sol: donar-li la brillantor.

Gràcies Toni