PDA

Ver la versión completa : Embornal



Joan A. Gomila
11/06/2016, 19:30
Fa poc vaig repescar algunes fotos de sa sortida que vam fer al Fotoclub del Cercle Artístic a ses pedreres de Robadones el mes de març de 2015 i que havia deixat sense processar.

Dades exif: Nikon D300 amb Nikkor 20 mm, ISO 800, f/4.5, velocitat 2,5 seg.

6060

Jaume Franch
11/06/2016, 21:13
Tot i la dificultat que supòsen les llums, la veig molt correte, Joan A.
Bona foto.

Carlos Silvestre
12/06/2016, 08:55
Como dice Jaume, un buen procesado.

Pepe Peñafiel
12/06/2016, 10:36
Tremendo desafío, encuentro muy bien resuelto. Luminosidad fantástica. La temperatura no me acaba de convencer, pero no sé si responde a la que en realidad había. por tanto no descarto sea una impresión mía

Lafebre
12/06/2016, 12:50
Jo també comparteixo l'opinió d'en Jaume.

Jaume Franch
12/06/2016, 12:51
Tremendo desafío, encuentro muy bien resuelto. Luminosidad fantástica. La temperatura no me acaba de convencer, pero no sé si responde a la que en realidad había. por tanto no descarto sea una impresión mía
Ahora que Pepe lo dice... quizás sí que le vendría bien un poco más de luz cálida.

Joan A. Gomila
12/06/2016, 15:07
Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris i aportacions.

Amb el tema temperatura, crec que hi intervé el gust personal de cada un i també el tema de les diferents visualitzacions amb que ens trobem segons la pantalla de cada un. Vull dir que a jo m'agrada tal qual la veig a casa però que respecto altres gustos.

Personalment, sempre ajust la temperatura en càmera al meu gust abans de fer sa foto i algunes vegades la corregeixo durant el processat però en aquest cas la temperatura està ajustada només en càmera.

Cisco Dura
12/06/2016, 16:44
Tan sols a títol d'informació. Quan anomenes com a títol "embornal", supòs que et refereix al forat rodó més gran que hi ha el davant. Tant sol dir que no es diu embornal, sinó forat del botaló. Els embornals són els petits forats que hi ha cada costat per a on surt l'aigua quan i puja damunt la quilla. (Cadascun dels forats de desguàs practicats a cada costat de la nau.)
Quant a la foto, estic d'acord amb la dificultat de la llum d'aquest lloc, però dues coses que no em fan i que no són corregibles, la primera és la vela de la barca del darrere que distreu, i la segona la posició de la barca el fet d'estar inclinada cap al davant li donen una perspectiva pel meu gust estanya. Temperatura i processat n'agrada.

Joan A. Gomila
13/06/2016, 10:34
Cisco, moltes gràcies per sa teva aportació i per indicar el nom correcte del forat. Ja quan el vaig escriure tenia dubtes de que el nom d'aquest forat més gros fos embornal i tu m'ho has confirmat.

El tema de la vela del darrera, potser si que distreu una mica i com tu dius és un defecte que no es podia evitar, ja que la vela era allà i no la podia llevar del mig. A jo el que m'agrada de la vela és l'efecte resultant de la llum que filtrava en aquell moment.

Pedro Riveiro
13/06/2016, 12:20
Bonica fotografia.

Raul Sintes
17/06/2016, 18:17
La temperatura pel meu gust la torbo massa freda, però si està a gust de l'autor, res a dir. Per altre costat, pot ser lo que més em molesta sigui el troç de vela i columna que es veu a la dreta de la imatge, segurament jo l'hauria retallat.

Joan A. Gomila
18/06/2016, 00:29
Entenc el que vols dir, Raul, moltes gràcies!!!