PDA

Ver la versión completa : Pasajeros al tren!!!



Joan A. Gomila
29/06/2016, 00:28
Fa uns dies que no particip gaire a FFF, entre festes "pre-Sant Joan" i viatge a Barcelona, no he tingut gaire temps.

Precisament d'aquest darrer viatge a la Ciutat Comtal vos deix aquesta foto:

6115

Dades exif: Nikon D610 amb Nikkor 50 mm, ISO 280, f/5 i 1/60.

Jaume Franch
29/06/2016, 09:35
Magnífica foto i excel.lent trevall fotogràfic, una vegada més, amb un Rang Dinàmic difícil de resoldre.

Suggerències:
1. Les altes i baixes llums crec que hauríen de corregir-se. Ho he provat i no en tinc dubtes.
2. He provat a pujar un pel la saturació i m'agrada si exclueixo el color de les columnes, que li treuria protagonisme a la resta.
3. En teoría, a efectes "web", els 72ppp de resolució no afecten a la qualitat, però m'agradaría veure la mateixa foto a 300ppp.

Molt bona foto Joan A.
EscarapelaFF 40x

Francisco Aviles
29/06/2016, 15:26
Bona, Joan !!

Raul Sintes
29/06/2016, 17:09
Es veu que es pols no te tremola!! Bona foto.

Lafebre
29/06/2016, 17:11
Sempre he pensat que l'estació de França dóna molt de joc fotogràfic i tu ho has comfirmat. Bon moment captat. Els reflexes al terra són molt bons. En lo de les altes llums coincideixo amb en Jaume. Bona foto, Joan.

Joan A. Gomila
29/06/2016, 17:16
Gràcies a tots pels vostres comentaris.

Lo de les altes llums ho vull comprovar aquesta nit a casa, ja que no se si es tracta d'una diferencia de visualització, si és que m'he passat un poc amb el processat o si és que en convertir-la a sRGB se m'han disparat els extrems de l'histograma.

Quan vegi el motiu faré les correccions que cregui que he de fer i vos la tornaré a passar.

Joan A. Gomila
29/06/2016, 22:50
Bonu....

He refet de nou tot el processat de sa foto per que un dels motius pels que sa foto estava tan contrastada era pel processat que li havia fet, per tant he fet un altre processat molt més treballat per tal de millorar aquest aspecte.

He de dir-vos que cada pas era un vertader mal de cap per que tot eren dubtes: si n'hi don més d'açò o menys d'allò altre....

Finalment, he observat ja des de fa temps (i és un tema que hem comentat ja altres vegades amb en Bep, Manel, J. Cuadros i Xec) que quan convertim a espai sRGB els extrems de l'histograma es disparen una mica i en aquesta segona versió també ha passat, però pens que com que sa foto de base no estava tan contrastada, ho don per bò.

Finalment, com que en Jaume demanava veure la diferencia entre 72 ppp i 300 ppp, vos pos ses dues opcions. Aquí he de dir que tot i haver hagut de fer sa foto sense gaire temps per no perdre es moment, per la distància a la que està feta, s'enfoc estava gairebé a la distancia hiperfocal, per tan s'hauria de veure amb prou nitidesa...

6122

6123

Vos ho pos en miniatura per a que l'obriu fent clic damunt cada foto i així després podeu alternar la visió d'una i altra foto.

Per cert jo no hi veig diferència entre una i altra.

Jaume Franch
29/06/2016, 22:59
1. Excel.lent processat i resultats.
2. No aprecío diferència entre 72 i 300ppp però, si les mides son les mateixes, com és que pésen practicament el mateix ?
Molt be , molt bona feina i criteri, JoanA.

Joan A. Gomila
30/06/2016, 07:30
Moltes gràcies, Jaume, estic d'acord amb que sa foto ha millorat a partir de les aportacions dels companys.

El tema de l'igualtat de pes tot i les diferencies de ppp o la sé explicar....a vam si qualcú altre que en sapi més ens ho explica.....

Bep Taltavull
30/06/2016, 10:22
Molt bona feina Joan!!! a jo ja m'estava be la primera versió, per composició , contrast... però a la segona es nota la feina que hi has fet.

Enhorabona i Fotofindera!!

Carlos Silvestre
03/07/2016, 13:46
Muy buen contraluz. Yo también me quedo con la primera versión.

Pepe Peñafiel
03/07/2016, 17:17
Muy buen contraluz.

Joan A. Gomila
04/07/2016, 16:13
Gracias por aportar vuestro punto de vista.

Después de haber hecho las correcciones que se me aconsejaron inicialmente, yo me quedo con la segunda, aunque al ver que algunos compañeros se quedan con la primera me hace dar cuenta de que esa primera foto no estaba tan mal, jejejeje, cuestión de gustos, supongo...