PDA

Ver la versión completa : reflexes



Raul Sintes
16/07/2016, 11:42
Cercant imatges per un repte de "reflexes" vaig captar aquesta foto a sa cala de Sant Esteve.
Una foto senzilla i fresca per l'època estival. Iso 200; focal 6,3, vel 1/500 d.f. 18 mm.

6206

Jaume Franch
16/07/2016, 12:41
Tantmateix transmet perfectament aquest aire fresc, com tu dius.
M'agrada força.

Crítica tècnica: Crec que li manca un poc de contrast

Lafebre
16/07/2016, 20:01
La trobo molt bona de color, refrescant, com tu mateix dius. El reflex, pel meu gust, t'ha quedat de pel·lícula. Aquella cosa blanca del fons, que no acabo d'esbrinar què és, atreu innecesàriament l'atenció. Donat que no es pot eliminar i que el repte que tens és de "reflexes", com ho veus retallar una mica la imatge per sobra per tal de centrar més la vista en la barca i el seu reflex?

Raul Sintes
17/07/2016, 16:57
La trobo molt bona de color, refrescant, com tu mateix dius. El reflex, pel meu gust, t'ha quedat de pel·lícula. Aquella cosa blanca del fons, que no acabo d'esbrinar què és, atreu innecesàriament l'atenció. Donat que no es pot eliminar i que el repte que tens és de "reflexes", com ho veus retallar una mica la imatge per sobra per tal de centrar més la vista en la barca i el seu reflex?

Hola Vicens, açò que veus blanc al fons són sencillament els rems de l'embarcació. Als llauts pescadors com aquest que es fabrican a Menorca, generalment portan a la banda de babor (l'esquerrra en el sentit de la navegació) una forques per arreglar els rems quant no s'utilitzen i dites forques les fixen al costat babor per que generalment la pesca amb volantí la fan per la banda d'estribor; per açò és important que aparesquin a la fotografia com un element més del llaut.

Raul Sintes
17/07/2016, 17:02
Tantmateix transmet perfectament aquest aire fresc, com tu dius.
M'agrada força.

Crítica tècnica: Crec que li manca un poc de contrast

Si Jaume, estic d'acord, jo ni he tret de contrast, el motiu era per unificar les altes llums amb les sombres i donar-li aquesta suavitat de tons que te ara

Jaume Franch
17/07/2016, 17:15
Si Jaume, estic d'acord, jo ni he tret de contrast, el motiu era per unificar les altes llums amb les sombres i donar-li aquesta suavitat de tons que te ara

Perfecte.

Lafebre
18/07/2016, 19:31
Hola Vicens, açò que veus blanc al fons són sencillament els rems de l'embarcació. Als llauts pescadors com aquest que es fabrican a Menorca, generalment portan a la banda de babor (l'esquerrra en el sentit de la navegació) una forques per arreglar els rems quant no s'utilitzen i dites forques les fixen al costat babor per que generalment la pesca amb volantí la fan per la banda d'estribor; per açò és important que aparesquin a la fotografia com un element més del llaut.
Moltes gràcies per l'explicació, Raül. Tens raó, tan aviat com ho he llegit me n'he adonat. Si, ja sé, no s'hi pot fer res, però crida una mica massa l'atenció, oi que sí?. A no ser que agafis un bisturí…

Joan A. Gomila
21/07/2016, 17:39
Estic ben d'acord amb el que han comentat els companys.

M'agrada la suavitat que li has donat a la foto. Has aconseguit transmetre el que volies.

Bep Taltavull
22/07/2016, 22:07
Molt bona presa Raül, la mesura de les llums molt ben feta, i aquest revelat suau li va molt be.

Només, baix el meu punt de vista, hauria fet un pas al costat :rolleyes:... esquerra, per enmarcar entre les fulles el "cap de mort" de proa, però entenc que no era la prioritat, en canvi la faria una mica més rodona.