PDA

Ver la versión completa : Lluna, núvols i estels



Jaume Franch
10/09/2016, 18:16
Difícil combinació d'elements, però ahir vespre, després de la sessió tècnica de comparar els dos Grans Angulars ( Tamron i Nikkor), en Toni i jo varem aprofitar per intentar aquesta escena.

6616

Nikon D750 - Tamron 15-30mm a 15mm , 18seg. - ISO 1600

Carlos Silvestre
10/09/2016, 19:06
Muy buena Jaume: composición, tratamiento, nitidez... Esos rayos de Luna y los reflejos en las rocas son excelentes. Aparte de las comparaciones (¿odiosas?) el resultado de la foto es impecable.

Pedro Riveiro
10/09/2016, 19:42
Una preciositat, molt bonica.

Pepe Peñafiel
11/09/2016, 10:24
Muy pero que muy buena ( ya tenías tus imágenes para le expo , no??):rolleyes:.
Destaco esa oposición con unas condiciones de luz nada fáciles.
El primer plano con esas piedras iluminadas por la lunas es una auténtica maravilla, como los rayos que salen de la luna y su reflejo en el mar.
El único pero que le veo a la imagen es que no hubo cerveza.:p

Jaume Franch
11/09/2016, 12:11
Muy pero que muy buena ( ya tenías tus imágenes para le expo , no??):rolleyes:.
Destaco esa oposición con unas condiciones de luz nada fáciles.
El primer plano con esas piedras iluminadas por la lunas es una auténtica maravilla, como los rayos que salen de la luna y su reflejo en el mar.
El único pero que le veo a la imagen es que no hubo cerveza.:p

Jajajaja! Ciertamente, no hubo cerveza. Toni y yo íbamos a piñón fijo.

Lluis Surralles
11/09/2016, 18:52
Per al meu gust: FA BU LO SA. Felicitats, Jaume. No se que mes dir. No tinc mes paraules.

Jaume Franch
11/09/2016, 19:05
Gràcies companys!

Cisco Dura
12/09/2016, 21:27
Supòs que la dificultat va ser extrema, i el resultat de dalt de tot. Cosetes que trob, una falta d'aire pel costat esquerre de l'illot i sobretot trob que està un poc inclinada. O potser per distorsió de l'objectiu. Així i tot molt bona. Una pregunta era una foto programada o tan sols va sortir a l'atzar.

Jaume Franch
12/09/2016, 21:59
Va ser no buscada, però intencionada sabent, com deia en Toni, que era difícil i... zas! va sortir be.
Cisco, cert que li manca aire per la esquerra.
Lo del desnivell, no ho crec , està ben revisat. Proba-ho.

Para compensar la falta de aire de la anterior, subo esta panorámica hecha con 6 ó 7 fotos, aunque ya me hago la autocrítica, calculé mal el tiempo de exposición (salen trazos) y sé que puede mejorar. Pero eso son fallos de principiante. Mejorará, seguro. :cool: (Sortida amb en Carlos S. una setmana abans).
6634

Antoni Cladera
13/09/2016, 08:06
Jaume... ho sabíem que era difícil però aquells cotonets, amagant la lluna i fer que surtíssin rajos cap a totes les direccions va ser brutal.

Una exeriència molt bona que afirma allò que sempre dic: "A totes les sortides treim qualque cosa de profit"

Jaume Franch
13/09/2016, 09:08
Jaume... ho sabíem que era difícil però aquells cotonets, amagant la lluna i fer que surtíssin rajos cap a totes les direccions va ser brutal.

Una exeriència molt bona que afirma allò que sempre dic: "A totes les sortides treim qualque cosa de profit"

Bona màxima. Hi participo de ple.

Lafebre
13/09/2016, 12:27
He tingut poc temps per dedicar al foro el últims dies així que he hagut de comentar les diferents fotos "a terminis" :rolleyes:, amb la qualcosa es fa inevitable que a algunes arribi una mica tard, com és aquest cas. Doncs això, Jaume, volia dir que… molt bona, la foto!. Val, sí, com ja s'ha comentat li manca una mica d'espai per l'esquerra, però els raigs entre el núvols i les pedres del primer terme no tenen preu.

En el cas de la segona foto que exposes, a banda dels traços que comentes, la resta de la foto em sembla formidable, encara que potser li treuria una mica de foto per l'esquerra per no deixar la VL tan centrada.

Cisco Dura
13/09/2016, 12:56
Val a dir que per ser una foto no programada vas tenir molt bon ull fotogràfic i el resultat molt bo. Quant a la inclinació, no he descarregat la foto per poder comprovar-lo amb el Photoshop, el que he fet és en aquest cas ha sigut posar el perfil de l'horitzó amb el perfil del marc de la tablet, i a jo em segueix semblant que està un pèl inclinada. Però venint de tu l'afirmació que no, no ho pos en dubte. D'acord amb la màxima de'n Toni Cladera

Jaume Franch
13/09/2016, 14:05
He tingut poc temps per dedicar al foro el últims dies així que he hagut de comentar les diferents fotos "a terminis" :rolleyes:, amb la qualcosa es fa inevitable que a algunes arribi una mica tard, com és aquest cas. Doncs això, Jaume, volia dir que… molt bona, la foto!. Val, sí, com ja s'ha comentat li manca una mica d'espai per l'esquerra, però els raigs entre el núvols i les pedres del primer terme no tenen preu.

En el cas de la segona foto que exposes, a banda dels traços que comentes, la resta de la foto em sembla formidable, encara que potser li treuria una mica de foto per l'esquerra per no deixar la VL tan centrada.

Moltes gràcies per els comentaris, Vicenç
Tens raó, però no vaig voler retallar per l'esquerra la panoràmica perque es veiés millor la corbatura de l'horitzó.

Joan A. Gomila
13/09/2016, 15:00
Bonu, jo també arrib una mica tard als comentaris i estic molt d'acord amb el que diu en Vicenç en quan a la primera foto: les pedres del primer plà i els raigs de la lluna entre els núvols no tenen preu.

El tema de l'espai que hi manca a l'esquerra ja està comentat.

De qualque manera hauria eliminat una llum que hi ha damunt l'horitzó just al marge dret de la foto: ja fos clonant o retallant un pel d'aquesta banda.

El que diu en Cisco de la inclinació de l'horitzó, jo també havia fet la mateixa prova que ell i està una mica inclinat, crec que ho hauries de revisar, Jaume.

Jaume Franch
13/09/2016, 15:38
Teniu raó amb lo del desnivell. 0,5º i jo sense veure-ho i encaparrat que estava be !!!. Vivir para ver!.
Gràcies companys per la vostra paciència.

Joan A. Gomila
13/09/2016, 15:48
Teniu raó amb lo del desnivell. 0,5º i jo sense veure-ho i encaparrat que estava be !!!. Vivir para ver!.
Gràcies companys per la vostra paciència.

0,5 collonèssimes de grau com diria en Vicenç :D

Lafebre
14/09/2016, 11:02
Moltes gràcies per els comentaris, Vicenç
Tens raó, però no vaig voler retallar per l'esquerra la panoràmica perque es veiés millor la corbatura de l'horitzó.
Entesos. Bon punt, aquest que comentes, Jaume.

Lafebre
14/09/2016, 11:17
0,5 collonèssimes de grau com diria en Vicenç :D
Ha, ha. Sí, tens raó, Joan A. I no només ho mesurem en collonèssimes sinó que, de vegades, ho fem en microcollonèssimes. Ja m'hi vaig pronunciar en aquest sentit una vegada i no m'agrada ser reiteratiu (pesat, vaja :)) però jo no m'he pres mai aquest espai com si fos un concurs, on tot puntua fins el més mínim detall, sinó com un lloc on poder gaudir de les fotos dels companys i, de pas, aprendre, i molt. Les petites manques de nivelació de l'horitzó les comparo amb les taques del sensor o aspectes similars, on està bé avisar a l'autor si no se n'ha adonat del fet, però en cap cas jutjar la foto per aquests fets i, per contra, obviar aspectes fonamentals de l'obra. Gràcies, Joan A., per treure un altre cop el tema, però ja callo. :very_drunk:

Carlos Silvestre
14/09/2016, 17:15
Creo que te preocupas demasiado por los trazos. Para verlos hay que dedicarse a ampliar la fotos buscándolos, con lo cual "ya no vemos la foto en sí" sino porciones inconexas. Es una estupenda panorámica que no mejoraría ni mucho menos por el hecho de que las estrellas fueran estrictamente puntuales.

Lafebre
14/09/2016, 19:53
D'acord amb el comentari d'en Carlos.

Jaume Franch
15/09/2016, 20:02
Li he maquillat la "contaminació lumínica". A veura què us sembla.
6650

Lafebre
16/09/2016, 11:26
Sí, tens raó amb el maquillatge, Jaume. Pel meu gust millor així.

Juan Cuadros
17/09/2016, 16:43
La luz de La Luna con esos nublados le dan un visión especial a la imagen. Los brillos del primer plano también son dignos de mención. Es una magnifica foto Jaume. Enhorabuena.

Jaume Franch
17/09/2016, 19:13
Gràces companys!