PDA

Ver la versión completa : sempre val la pena aixecar-se de bon matí...



Antoni Cladera
10/09/2016, 19:37
Sempre ho dic, tot i que a vegades les expectatives superen la realitat, però sempre hem d'aprofitar alternatives per jugar amb la llum
6619

Dslr
14-24mm a 24mm
iso 100
f/5,6
117"
8100K

ND de 10 passos firecrest
GND invers de 3 passos suau firecrest
Polaritzador de 165mm

Carlos Silvestre
10/09/2016, 19:55
Esta la has clavado: la aparente sencillez compositiva y el color.

Jaume Franch
10/09/2016, 21:30
Tens raó, val la pena.
Molt agradable.
Com és que a 8100K de temperatura la veig tant freda?.

Pepe Peñafiel
11/09/2016, 21:57
Preciosa imagen.
Me apetece preguntarte.¿Porque 5,6f?.

Antoni Cladera
12/09/2016, 20:49
merci Jaume.

Com és que a 8100K de temperatura la veig tant freda?.

simplement pel dominant del filtre.
;-)

Antoni Cladera
12/09/2016, 20:57
Preciosa imagen.
Me apetece preguntarte.¿Porque 5,6f?.

gracias Pepe!
respuesta sencilla. Para que más? Utilizando la hiperfocal, tengo enfocado de 3,42mts a infinito....
Aparte, utilizando un filtro de 10 pasos, subiendo un paso el diafragma hasta f8, la expo se va a más de 300 segundos... y para mi es demasiado en ese caso en concreto....

De hecho, este objetivo a f4 daria el mismo rendimiento óptico, enfocando a la hiperfocal...

Lafebre
12/09/2016, 21:06
Per cert, Toni, ja t'han dit que aquesta foto és preciosa? :cool:

Molt bona… una vegada més.

Antoni Cladera
13/09/2016, 08:08
Merci VIcenç!!!
, jugar ab filres "defectuosos" dur a això, a segur provant i creant atmósferes diferents.
En aquest cas és producte d'un fultre ND defectuós que en Javier Olmedo de Lucroit me va regalar... m'encanten els tons que surten en aquests tipus de fotografíes... (sortide i postes ennivolades)

Joan A. Gomila
13/09/2016, 15:22
Una composició molt bona.

La dominant blavosa que comentes, tot i tractar-se d'una prova per a que crear una atmòsfera diferent, a jo no m'acaba de fer el pes però només és un gust personal.

Molt d'acord amb l'explicació que has donat del per que l'ús d'aquest diafragma. Només una puntualització (tot i no calcular la pdc amb photopills, que no el puc tenir) crec que 3,42 mts és la distància hiperfocal i en funció de la distància on hagis enfocat, deus tenir en focus fins i tot des d'una distància més propera a tu fins a infinit, no? A no ser que haguessis enfocat a infinit directament (si no ho tenc mal entès, clar, que tot podria ser també).

Francisco Aviles
13/09/2016, 21:21
Molt bona , a jo m´agrada defectuosa com está

Antoni Cladera
15/09/2016, 08:46
Una composició molt bona.

La dominant blavosa que comentes, tot i tractar-se d'una prova per a que crear una atmòsfera diferent, a jo no m'acaba de fer el pes però només és un gust personal. De fet aquesta foto és aquí per aquesta petita taca taronja de l'alba.... El taronja, per petita que sigui la seva existència dins el fotograma, te un pes visual molt gros....

Molt d'acord amb l'explicació que has donat del per que l'ús d'aquest diafragma. Només una puntualització (tot i no calcular la pdc amb photopills, que no el puc tenir) crec que 3,42 mts és la distància hiperfocal i en funció de la distància on hagis enfocat, deus tenir en focus fins i tot des d'una distància més propera a tu fins a infinit, no? A no ser que haguessis enfocat a infinit directament (si no ho tenc mal entès, clar, que tot podria ser també).

Merci Joan Antoni pels teus comentaris.

Tema dominant: N'estic content de dever del seu resultat ja que si et fixes, els taronges els ha clavat.... donant una sensació de fredor que no me molesta. Però ñés clar, s'accepten i entenc lla teva opinió...!

Tema hiperfocal: mem... com ho explic.... La hiperfocal es una distància i concepte matemàtic... en aquest cas, com molt be dius, la distància meva era 3.42mts, volent dir que des de 1.71 metres fins a infinit quedarà en focus. De fet el concepte Hiperfocal sense "infinit" no existeix. Com supòs que ja sabeu, en focant només 2 cms abans d'aquesta distància perdria l'infinit, sent la profunditat de camp de 635 metres en tost d'infinit. (1,7 de PdC per davant i 633 mts darrera)

Quan dic que en Pepe amb un f/4 pot clavar un paisatge, tenint tot enfocat, ho dic per la qualitat òptica de 17-40.. si be és cert que el seu rendiment millorarà a partir de 5,6.

Enfocant a infinit pedries, en aquest cas PdC del primer pla, cosa que no m'interessa de totes totes.....


esper haver aclarit cosa ;-)

Joan A. Gomila
15/09/2016, 09:34
Perfecte sa teva explicació, Toni, així em queda prou clar el tema de l'hiperfocal. M'havia liat amb el teu primer comentari on deies que tenies enfocat des de 3,42 fins a infinit i em faltava aquesta part que va des dels 1.71 fins els 3,42 metres.

Juan Cuadros
17/09/2016, 16:51
Muy buena imagen Toni. Quizás para mi gusto una tonalidad un poco más caliente en las rocas aún me gustaría más.....pero ya te digo par mi gusto. La mar y el cielo me encantan. Enhorabuena.