PDA

Ver la versión completa : Hivern a Cala Pilar



beptaltavull
09/10/2011, 21:10
Hola companys!!! :D :D :D
Després d'una temporadeta de no participar pel foro avui hi torno.
He passat un estiu de molta feina i després se m'ha complicat la salut (alguns de vosaltres ja ho sabeu)... però soc aquí de nou.* [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif]
Vos poso aquesta foto, de les primeres que vaig fer amb la D90 ara farà un any.
Potser hem direu que l'horitzó està caigut, però realment es un efecte òptic.
La qüestió es que voldria donar-li una mica més de vida, però no sé com fer-ho. El cel tampoc ajuda gens... :-? :-? :-?

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11224 2&g2_serialNumber=1

Fabricante* NIKON CORPORATION* Modelo* NIKON D90*
Valor de Apertura* f/9* Espacio de Color* Uncalibrated*
Valor de Exposición Bias* 0 EV* Programa de Exposición* Unknown: 0*
Flash* No Flash* Longitud Focal* 20 mm*
ISO* 200* Velocidad de Obturador* 1/320 sec*
Alto de la Imagen EXIF* 1024 pixels*
Software* Adobe Photoshop CS5 Windows*

CarlosSilvestre
10/10/2011, 12:06
Bien de composición y color. No veo dominantes aunque soy poco fiable en estos temas.
En el horizonte se ve una banda más oscura que no sé si es bruma o que te has pasado con la selección.

beptaltavull
10/10/2011, 12:23
Bien de composición y color. No veo dominantes aunque soy poco fiable en estos temas.
En el horizonte se ve una banda más oscura que no sé si es bruma o que te has pasado con la selección.

Gracias Carlos por el comentario, la banda del horizonte es bruma ya que no apliqué ninguna selección.

CarlosSilvestre
10/10/2011, 15:47
OK. La foto está bien pero me temo que tomada a una hora que no favorece nada los paisajes, con el Sol pegándole a tope.
Espero que estés ya recuperado de la dolencia que te tuvo apartado de la secta fotofindera :) :) :) :)

beptaltavull
10/10/2011, 16:34
OK. La foto está bien pero me temo que tomada a una hora que no favorece nada los paisajes, con el Sol pegándole a tope.
Espero que estés ya recuperado de la dolencia que te tuvo apartado de la secta fotofindera :) :) :) :)

Gracias Carlos, la foto fue tomada un dia de excursión familiar y efectivamente era mediodia. :-/ :-/ :-/
En cuanto a la dolencia, me parece que tardaré algo... en estar recuperado.* :( :( :( y poder salir a tomar fotos, pero algo haré... ;)

LluisSurralles
10/10/2011, 16:51
Certament les fotos preses al migdia queden molt planes. Jo, per millorar-la faría tres coses:
1ª Retallar-la una mica per baix per sota de la roca de les herbes verdes. Quedaria mes panoràmica.
2. La enfosquiria una mica perque agafes mes classe. Per a mi les fotos fosques son mes "senyores".
3. Una mica mes de contrast.
El que dius del horitzó penso que està un pel deformat, molt poc, perque debies tirar amb un angular molt curt. Pel meu gust no li fa lleig.
Quan a la salut, no en sabía res. Espero que milloris quan abans.
Sobre tot: Salut.

VLafebre
10/10/2011, 17:23
Estic en línia del que ja t'han comentat en Carlos i en LLuis. L'hora de fer la foto no és la més adient, però un cop feta, se li ha de treure el màxim de profit. Jo també la retallaria tal com diu en LLuis i li donaria una mica més de contrast. I hi afegiria un nou aspecte, pel meu gust: l'aigua (sobre tot des de la meitat fins l'horitzó) la trobo una mica sobresaturada. Potser no li vindria malament desaturar una mica tota la foto.

I, com diu en Lluis, lo primer, la salut. Un gust trobar-te de nou per aquí.

beptaltavull
10/10/2011, 18:24
Gràcies companys pels vostres consells, intentaré seguir-los.* [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif]
Ja vos ensenyaré els resultats. [smiley=dankk2.gif] [smiley=dankk2.gif] [smiley=dankk2.gif]

joangomila
10/10/2011, 19:05
Bep, a jo ja no em queda res més a dir després del que han dit es companys, com que ara tens temps, crec que ho pots aprofitar per a intentar millorar sa foto i a veure que en surt.

beptaltavull
11/10/2011, 12:39
Avui he tingut una estona i he aprofitat que no hi havia ningú per casa per fer una mica de feina tranquil. [smiley=bath.gif] [smiley=bath.gif] [smiley=bath.gif]
El resultat ha sigut el següent:
- L'he retallada una mica per baix, deixant una mica d'aire.
- L'he enfosquida una mica.
- L'he desaturada un poc.
- L'hi he donat més contrast.
- També l'hi he pujat la temperatura de color.
Una dada que s'hem va oblidar es que la foto està feta amb un filtre polaritzador, a lo millor per açò pugui tenir els colors més saturats.
A lo millor m'he passat amb tot això, no sé que en pensau vosaltres. ::) ::) ::)

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11226 3&g2_serialNumber=1

CarlosSilvestre
11/10/2011, 13:16
Ahora la veo un poco tristona. Ve a "niveles" y prueba a aclarar un poco la imagen corriendo el cursor derecho hacia el centro. A ver qué tal...

beptaltavull
11/10/2011, 15:37
Ahora la veo un poco tristona. Ve a "niveles" y prueba a aclarar un poco la imagen corriendo el cursor derecho hacia el centro. A ver qué tal...
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11226 7&g2_serialNumber=1

Seguramente me habia pasado. Mejor así ??

CarlosSilvestre
11/10/2011, 15:58
Pues sí, mucho mejor. Dadas las condiciones iniciales yo la dejaría así.

VLafebre
11/10/2011, 16:01
Al meu parer, sens dubte millor així. És que a la primera foto, el color de l'aigua resultava "chillona", poc creïble i, la segona, tal com diu en Carlos, quedava una mica trista tota la foto.

joangomila
11/10/2011, 19:02
Bep, sa foto ha millorat molt amb es consells d'ets experts i tot el que li has fet, enhorabona!!!
Ara toca penjar sa de ses fruites, no trobes?

LluisSurralles
12/10/2011, 23:27
Evidentment que la foto ha millorat molt amb les correccions que li has fet. Felicitats

beptaltavull
13/10/2011, 09:45
Gràcies a tots pels vostres comentaris, realment m'he donat compte de que
la foto inicial no estava tant bé com jo hem pensava. :-/ :-/ :-/
Amb els vostres consells aniré millorant. ;) ;) ;)

imported_admin
16/10/2011, 23:46
Molt bé Bep.
Celebro que tornis per aquí i et desitjo que et recuperis del tot ben prest.