PDA

Ver la versión completa : La del pirata cojo



Joan A. Gomila
24/12/2016, 18:08
Fa unes quantes setmanes vam anar a fer una volta per la costa de Ciutadella.

En veure aquest vaixell que ja deu tenir uns anys em va fer pensar amb un vaixell pirata i amb la cançó d'en Sabina motiu pel que l'he emprada per donar títol a la foto.

Nikon D610 amb Nikkor 35mm, ISO 100, f/5,6 i velocitat 1/400.

7377

Jaume Franch
25/12/2016, 21:04
Bona foto, bon títol.
El cel... no m'agrada com t'ha quedat.
Sembla que hagis posat un filtre poc degradat, m'explico?

Joan A. Gomila
26/12/2016, 11:26
Crec que si que sé el que vols dir, Jaume, gràcies per aportar el teu punt de vista.

Lafebre
26/12/2016, 13:53
No cal dir que que primer pla t'ha quedat magnífic, tant de composició com de definició. Si el vaixell del pirata coix no estigués tant desplaçat cap a la banda, seria molt millor compositivament. Entenc el que diu en Jaume sobre el cel, però observant el conjunt de la foto més aviat crec que en el procés d'edició li has creat com un vinyetejat suau i molt degradat. Sigui el que sigui, no em desagrada.

Joan A. Gomila
26/12/2016, 20:00
Gràcies, Vicenç, per aportar la teva opinió.

El tema compositiu que comentes hi estic ben d'acord. M'hauria agradat tenir el vaixell al bell mig del trenc que hi ha a les roques i que aquest trenc ajudés a dirigir la mirada cap al vaixell, però el vaixell no el podia moure (ara em ve al cap la idea de clonar-lo tot i col.locar-lo al lloc idoni....tot i que no soc gaire amant d'aquest tipus de processos tan radicals a les meves fotos). Tampoc vaig voler enquadrar més cap a l'esquerra tot i que la vista m'ho demanava, per que allà hi havia el sol i s'accentuava l'efecte de contrallum amb tots els inconvenients que suposaria per a la foto.

El tema del cel: En el moment de fer la foto no tenia cap degradat, ja que només m'havia emportat la càmera. Durant el processat li vaig aplicar un degradat amb ACR (només al cel i potser l'hauria pogut aplicar també al mar per tal de que el cel quedés més homogeni) i després en PS li vaig aplicar un vinyetejat suau com tu molt bé has adivinat.

Lluis Surralles
27/12/2016, 09:22
Con pata de palo... Hi voldria mes color a aquest primer terme tan ben parit.

Carlos Silvestre
27/12/2016, 13:45
¿Crees que estaría mejor el barco a la derecha?