PDA

Ver la versión completa : La Ciutat Eterna



Joan A. Gomila
19/01/2017, 23:30
Començ aquest nou fil a on aniré pujant alguna de les fotos del meu darrer viatge a Roma (anomenada "La ciutat eterna").

Per no anar carregat tot el viatge em vaig plantejar, abans de partir, anar-me'n només amb la càmera i l'objectiu fixe de 35 mm i per altra banda duia la idea preconcebuda de processar les fotos en blanc i negre (tot i que potser hi haurà alguna excepció...).

Així idò totes les fotos estan fetes amb la Nikon D610 i el Nikon 35 mm.

Intentaré dur un ordre cronològic amb les fotos que vagi pujant.

La foto amb la que començ correspon a la rampa d'accés als Museus Vaticans.

Dades exif: ISO 500, f/5,6 i velocitat 1/60.

7543

Jaume Franch
19/01/2017, 23:46
Això promet, Joan A.
Endavant!.

Carlos Silvestre
20/01/2017, 12:49
Buen comienzo de reportaje Joan.
Dado el tipo de sección (reportajes y proyectos)yo creo que deberías colgar la serie más representativa en conjunto y así tendríamos una visión global de tu manera de ver Roma.

Lafebre
20/01/2017, 12:50
Si totes les fotos de la sèrie tenen aquest nivell, això serà una festa. M'agrada molt. Potser una mica (només una mica) més de detall en les ombres?. Bona foto, Joan A.! :very_drunk:

Joan A. Gomila
20/01/2017, 13:03
Moltes gràcies a tots pels comentaris.
Carlos: la intención inicial es ir subiendo las fotos poco a poco para que quien lo desee las pueda comentar una a una y no mezclar comentarios de fotos diferentes. Al mismo tiempo me permite ir procesándolas sin prisas jejeje.
Vicenç: a la zona de baix de tot de la rampa n'hi vaig donar un poc més de llum però no em vaig voler passar per por a generar renou. És possible que amb un poc més pugui millorar sense generar excés de renou, tot i que a jo m'agrada així jeje. Gràcies.

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Lafebre
20/01/2017, 13:13
Moltes gràcies a tots pels comentaris.
Carlos: la intención inicial es ir subiendo las fotos poco a poco para que quien lo desee las pueda comentar una a una y no mezclar comentarios de fotos diferentes. Al mismo tiempo me permite ir procesándolas sin prisas jejeje.
Vicenç: a la zona de baix de tot de la rampa n'hi vaig donar un poc més de llum però no em vaig voler passar per por a generar renou. És possible que amb un poc més pugui millorar sense generar excés de renou, tot i que a jo m'agrada així jeje. Gràcies.

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk
Bàsicament ho deia per la roba de les dues persones, Joan A.

Joan A. Gomila
20/01/2017, 13:20
Ah, val, Vicenç, ara ho entenc. En prenc nota. Moltes gràcies.

Francisco Aviles
20/01/2017, 17:37
Bona Foto !! Joan

Joan A. Gomila
20/01/2017, 17:48
Gràcies, Xiscu.

Vicenç: no volia contradir el que comentes dels negres de la roba de la gent abans de poder-ho comprovar a casa, tot i que de fet, a la foto que visualitzes si que la roba està passada de negres.

A l'arxiu psd l'histograma no arriba a l'esquerra i per tant no te negres empastats, el que passa és que quan converteixo la imatge al perfil de color sRGB sempre es disparen una mica els extrems. A més a més em temo que quan la pujam a la web encara es disparen un poc més els extrems, ja que hi ha diferència entre els histogrames del psd, del jpg (ja convertit a sRGB) i l'histograma que es visualitza amb el Firefox. Així i tot, gràcies per haver-me-ho comentat, Vicenç.

Joan A. Gomila
21/01/2017, 13:23
Tot i emportar-me la càmera de viatge tenia clar que no anava a fer un viatge fotogràfic si no a disfrutar de tot el que hi ha per veure i descobrir a una ciutat com Roma. Per aquest motiu, el que no vaig fer en cap moment és quedar-me plantat esperant a que l'escena es trobàs al meu gust si no que anava fent fotos del que em trobava en aquell moment.

Just després de la primera foto que vos he mostrat vaig fer aquesta altra canviant-me de posició i aprofitant a la mateixa parella que anava pujant per la rampa. Les dades exif son les mateixes que l'anterior, el que no és igual del tot és el processat....

7549

Lafebre
21/01/2017, 18:54
També està molt bé, aquesta foto, però m'agrada més la primera.

Joan A. Gomila
22/01/2017, 09:54
A jo també, Vicenç 😉

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Joan A. Gomila
22/01/2017, 12:51
Seguint amb les fotos del viatge, vos pos ara una foto de l'escala de cargol doble que porta a la sortida del museu. Pels qui no heu visitat mai els museus vaticans, dir-vos que encara que a la foto pugui semblar que es tracta d'una sola escala, en realitat son dues que parteixen des de llocs oposats i que van baixant fent com un twister.

Aquesta foto la tenia pendent des de la meva anterior visita a Roma (ja fa 23 anys d'açò) ja que en aquell viatge no portava la càmera reflex que tenia en aquell moment i no vaig poder-la fer. Ara, després de tants anys, he tingut una nova oportunitat i no l'he desaprofitada, de fet quan vaig començar a planificar el viatge, el primer que vaig pensar fa ser en fer aquesta foto.

Degut a que aquesta escala es troba a un lloc molt proper a la rampa d'accès als museus i a les ganes que tenia de fer aquesta foto, no vaig esperar a sortir del museu, si no que la vaig fer tot d'una just haver fet les fotos anteriors. Per aquest motiu, encara que no ho sembli, seguiré més endavant amb fotos de l'interior dels museus que segueixen l'ordre cronològic en que van ser fetes.

Dades exif: ISO 1600, f/5,6, vel. 1/30.

7555

Jaume Franch
22/01/2017, 13:03
Esperava aquesta foto.
Em sembla molt correcte i posts estar satisfet de, finalment, haver-la fet.

Comentaris: Si mai hi tornem algú de nosaltres, recomanaríes emprar un gran angular?. Altre cosa es que decidim endur-nos l'equip, còsa poc probable.
I en color? Sant-50

Joan A. Gomila
22/01/2017, 13:13
Com bé dius, Jaume, el gran angular vaig estar dubtant si emportar-me'l fins a l'últim moment precisament pensant amb aquesta foto però finalment vaig desistir per que vaig donar prioritat al repte de fer totes les fotos amb una sola òptica. Tot i açò, una òptica més angular és molt recomenable per a fer aquesta foto.

La foto en color ja la tenia preparada, per que jo també esperava el teu comentari 36 11 6 1. De fet ja havia anticipat al inici del fil que hi hauria alguna foto en color i justament en referia a aquest cas.

La foto és una altra feta uns instants abans que aquesta amb els mateixos paràmetres. Aquí la tens....

7556

Jaume Franch
22/01/2017, 19:00
O em coneixes be o ets un pillo o les dues coses. JerraCervesa 30
M'agraden les dues, però prefereixo la de color.
EscarapelaFF 40x

Joan A. Gomila
22/01/2017, 19:34
Les dues coses, Jaume ;)

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Lafebre
23/01/2017, 14:15
Estava clar que una presa d'aquesta escala no podia faltar a la cita. Ente la BN i la de color, després de veure-les i comparar-les una bona estona, he decidit que m'agraden les dues. :rolleyes:

Joan A. Gomila
23/01/2017, 20:16
Moltes gràcies, Vicenç.

Bonu, ja és hora de posar alguna foto de l'interior del museu...

Aquesta està feta a la zona on s'exposa l'art modern i em va cridar l'atenció com estava col.locat aquest quadre enmig de la sala.

Dades exif: ISO 2500, f/4, vel. 1/13 (a pols).

7568

Lafebre
24/01/2017, 13:30
Li estàs traient un molt bon partit al museu, eh? :)

Francisco Aviles
29/01/2017, 19:41
Bonas, Totes, Joan !!

Carlos Silvestre
03/02/2017, 14:07
La serie de escaleras están muy pero que muy bien.

Joan A. Gomila
05/02/2017, 21:03
Muchas gracias a todos por vuestros comentarios.

Al salir de la Ciudad del Vaticano ya había oscurecido y bajamos paseando por la Via della Conciliazione hasta el Castelo Sant'Angelo y el puente con el mismo nombre que en ese punto atraviesa el Tiber.

Esta foto que os dejo está disparada con ISO 5000, f/8, 1/40 a pulso.

7614

Lafebre
05/02/2017, 21:26
M'agrada molt la foto, Joan A. Veient les llums del pont entenc que no era gens fàcil de fer, aquesta foto, però te n'has sortit molt bé de la situació. Posats a dir, la foto disparada un parell de segons més tard, la parella de l'esquerra ja hagués sortit de l'enquadrament i haguessis pogut fer la foto simétrica prenent els fanals com a referència. Bona foto, però, Joan A. :very_drunk:

Jaume Franch
05/02/2017, 22:35
Molt bona, Joan A. EscarapelaFF 40x

Joan A. Gomila
05/02/2017, 23:14
Gracies per seguir comentant les fotos.
Vicenç: estic d'acord que la parella de l'esquerra em desequilibra la foto, pero estava pendent de la noia del mig del pont que reb llum des de darrera i havia de fer clic al moment oportú. De fet, si hagués esperat un poc a disparar, cap dels personatges estarien al mateix lloc...complicacions de fer fotos en llocs amb molta gent

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Lafebre
06/02/2017, 13:21
Gracies per seguir comentant les fotos.
Vicenç: estic d'acord que la parella de l'esquerra em desequilibra la foto, pero estava pendent de la noia del mig del pont que reb llum des de darrera i havia de fer clic al moment oportú. De fet, si hagués esperat un poc a disparar, cap dels personatges estarien al mateix lloc...complicacions de fer fotos en llocs amb molta gent

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk
Totalment d'acord amb tu, Joan A. Anit, quan em mirava la foto abans de comentar-la ja em vaig fixar, ja, en la noia del mig del pont que reb la llum per darrera. Està en el seu punt just i li dóna el "toc" a la foto. Mai no es pot tenir tot, i menys quan es fan aquest tipus de fotos. :)

Joan A. Gomila
08/02/2017, 23:02
No sé si vos cansareu de veure fotos de Roma....però bé, seguiré pujant-ne...jejeje.

Aquesta està feta una mica abans que l'anterior, en el moment en que abandonavem la Ciutat del Vaticà just abans d'enfilar la Via della Conziliazione...

ISO 4000, f/5,6, 1/40

7629

Joan A. Gomila
10/02/2017, 18:01
I aquesta altra, correspon al moment abans d'accedir a la Basilica de Sant Pere. Vaig intentar cercar un punt de vista una mica diferent de la arxiconeguda columnata de Bernini que envolta la plaça. Amb el processat he volgut donar més emfasi a la zona de les columnes per fer una cosa una mica diferent per a fugir del tipisme d'altres fotos que tots hem vist d'aquesta zona.

Dades exif: ISO 1250, f/8 i 1/200.

7634

Lafebre
10/02/2017, 18:52
Jo no em canso pas de veure fotos de Roma, així que pel que a mi respecta pots pujar-ne quantes més millor, sobretot si són tan bones com les que has pujat fins ara.

Joan A. Gomila
10/02/2017, 18:58
Moltes gràcies, Vicent.
La meva intenció és pujar-ne algunes més tot i que entenc que no es tracta de comentar-les una a una. Tan sols deixar constància del viatge amb les fotos que he fet amb la idea inicial de formar amb totes un petit projecte personal

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Joan A. Gomila
12/02/2017, 21:57
Seguixo pujant fotos d'aquest viatge.

En aquest cas em va cridar l'atenció aquesta parella que estava agafant forces amb un bocata asseguts las peus de la font de la Piazza della Rotonda amb el Panteó d'Agripa al seu darrera.

Exif: ISO 4000, f/4 i 1/20 (a pols).

7657

Lafebre
13/02/2017, 17:23
Entenc que et cridés l'atenció aquesta parella que va fer una "pit stop" per repostar. Però precissament per això entenc que la parella ha quedat massa fosca, sense quasi protagonisme, ja que la mirada se'n va sense voler a les fortes llums de la font. Jo em plantejaria una nova edició perquè crec que la foto s'ho val.

Joan A. Gomila
13/02/2017, 18:24
Gràcies, una vegada més, per aportar el teu punt de vista, Vicenç.

He de confessar que durant el processat ja vaig intentar pujar les llums de la parella però es fa molt complicat sense provocar un excés de renou a la zona tractada. Intentaré una altra cosa a casa quan tengui un moment a vam si pot millorar però si el resultat no em convenç la deixaré tal qual està ara.

Joan A. Gomila
14/02/2017, 23:01
Seguint els consells d'en Vicenç, he intentat baixar les llums de la font i pujar les de la parella. Crec que el resultat és prou satisfactori però m'interessa saber l'opinió d'en Vicenç i de tot aquell que també vulgui dir la seva.

7673

Raul Sintes
15/02/2017, 17:46
Molt bo, aquest reportatge Joan. He vist que n'hi has dedicat una al Boss com a mínim.emoticon 0621

Lafebre
15/02/2017, 18:05
Entenc les dificultats tècniques que comentes, Joan A., però crec que has fet una bona feina. Particularment m'agrada més la segona versió.

Joan A. Gomila
19/02/2017, 21:45
Seguesc agraint les aportacions, comentaris i sugerències que anau fent.

Avui toca una foto de la visita que vam fer al Coliseu. Tot i haver molta gent visitant aquesta meravella de l'època de l'imperi romà, em vaig trobar amb aquesta escena en una zona on, en aquell moment hi havia poca gent i em va faltar temps per a fer clic.

Exif: ISO 400, f/5.6, 1/30.

7690

Lafebre
20/02/2017, 12:46
M'agrada la composició i les bones textures que has obtingut de la pedra. Bona llum!

Joan A. Gomila
20/02/2017, 14:30
Gracies Vicenç. El processat ja esta pensat x donar presència a les textures. És el que volia destacar en aquesta foto.
La llum, tal com dius, en aquell moment era molt bona alla dintre i la vaig intentar aprofitar.

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Joan A. Gomila
23/02/2017, 20:45
Seguim endavant amb es viatge. Aquesta que pos ara, segurament, no és gran cosa. La pos com a testimoni del famós barri de Trastevere.

Exif: ISO 400, f/5,6, vel. 1/40.

7719

Lafebre
24/02/2017, 18:08
M'agrada l'enquadrament, i també aquest to sèpia. Crec que reflecteix el lloc de meravella. No es poden aclarir les ombres de l'esquerra i del centre sense perjudiar la foto amb soroll?

Joan A. Gomila
03/03/2017, 18:14
Moltes gràcies per la teva aportació, Vicenç, el tema d'aclarir les ombres, crec que no és un problema de generar renou o no, ja que a jo m'agrada així i està fet intencionadament per que pens que ajuda a centrar la vista en la al.lota que va caminant. De totes maneres crec que no és una mala opció, si no fos pel fet de que està fet expressament (deixant també de banda les petites diferències que tenim en la visualització de les imatges en funció de la pantalla de cadascú Boig 40.

Ja em queden poques fotos a mostrar-vos d'aques viatge.

La d'avui correspon a la Piazza del Popolo, feta des de la font central que hi ha a la plaça i amb l'entrada de l'esglesia de Santa Maria in Montesanto al fons.

Exif: ISO 400, f/5,6 i velocitat 1/400.

7766

Lafebre
05/03/2017, 14:19
Bon reportatge de Roma el que ens estàs donant, Joan. Aquesta foto en concret trobo que té una bona composició, enriquida pel raig d'aigua de la font. En canvi, al meu criteri trobo que li manquen blancs, bastants blancs.

Victor Olmedo
05/03/2017, 19:20
Impresionant, a qual millor.
Saludos cordiales.

Joan A. Gomila
07/03/2017, 21:26
Victor: moltes gràcies pel teu comentari, estic content de que t'agradin les fotos.

Vicenç: tens raó amb que hi manquen blancs a la foto. La veritat és que com que quan modifico l'espai de color abans de pujar-la al fòrum de RGB a sRGB sempre s'em disparen una mica els extrems de l'histograma i per evitar que s'em passi de blancs o negres sempre acostum a deixar l'histograma una mica curt de cada extrem però en aquest cas va ser massa curt. Moltes gràcies per fer-m'ho notar. La pujo de nou una volta modificada. Val a dir que tot i açò no m'he volgut passar per que no vull que el cel em quedi totalment blanc, però crec que la millora és evident.

7782

Joan A. Gomila
07/03/2017, 21:36
A Roma, el que més hi ha enmig del carrer son inmigrants que t'intenten vendre un pal per fer selfies amb el mòbil (més d'un m'el volia vendre dient-me que també era vàlid per la D610) 36 11 6 1

El que no hi ha tant son persones que venen castanyes torrades, però alguns si que n'hi havia. Aquest en concret estava devora la famosa Fontana de Trevi.

Dades exif: ISO 400, f/4, 1/125.

7783

Jaume Franch
07/03/2017, 23:10
Bona foto, Joan A.

Joan A. Gomila
09/03/2017, 10:07
Gràcies, Jaume.

Lafebre
10/03/2017, 13:07
M'agrada tal qual, Joan A. Bona foto.

Joan A. Gomila
12/03/2017, 21:08
Moltes gràcies Vicenç.

Supòs que ja deveu estar una mica cansats de fotos de Roma, així que penajaré la darrera per donar per acabat aquest petit projecte del que vos puc dir que he quedat bastant satisfet.

Aquesta darrera foto correspon a la Piazza Navona que va ser una de les coses que més em van agradar del viatge, ja que és una plaça que no coneixia tot i la meva anterior estada a Roma i em va impresionar molt les seves dimensions: val a dir que l'obelisc que veieu al fons està situat al bell mig de la plaça i més enllà hi ha un altre espai tan gran com el que veieu al fons del que hi ha una altra font com la que veis al primer plà d'aquesta foto.

Exif: ISO 400, f/4, 1/1250

7809

Lafebre
13/03/2017, 13:28
Aquesta la trobo magnífica, Joan A. Crec que si corregissis la verticalitat a la banda dreta seria ja el summum (anava a dir "l'hòstia", però m'he retingut). :D

Joan A. Gomila
13/03/2017, 14:35
Moltes gràcies Vicenç. Soc conscient de la manca de verticalitat d'aquesta banda. Hauré de mirar de fer-ho en tenir un moment.

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Carlos Silvestre
13/03/2017, 19:28
Estupenda Joan. Corrige un poquito la inclinación y ya está.

Joan A. Gomila
13/03/2017, 19:32
Gracias Carlos a ver si consigo enderezarla sin perder espacio por arriba y por abajo....

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Joan A. Gomila
13/03/2017, 23:02
Vicenç, he intentat corregir la verticalitat de la dreta, potser li manca un pel però m'estic carregant l'aire de la dreta de la font, així que crec que ho deixaré així....

7812

Francisco Aviles
14/03/2017, 09:43
Totes.. molt bonas Joan !!

Joan A. Gomila
19/03/2017, 23:19
Gracies a tots es que heu deixat comentaris dins es fil i tambe als que l'heu visitat encara que no ho hagueu comentat 😉

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Jaume Franch
19/03/2017, 23:36
Bon reportatge, Joan A.

Què tal l'experiència del B&N "obligatori"?

Lemon
21/03/2017, 21:15
Muy buen reportaje. Unas fotos muy pulidas y con un blanco y negro que se sale. La Hostia! (con permiso de Vicenç) :)

Elisabet Marti
12/12/2017, 22:20
Muchas gracias a todos por vuestros comentarios.

Al salir de la Ciudad del Vaticano ya había oscurecido y bajamos paseando por la Via della Conciliazione hasta el Castelo Sant'Angelo y el puente con el mismo nombre que en ese punto atraviesa el Tiber.

Esta foto que os dejo está disparada con ISO 5000, f/8, 1/40 a pulso.

7614


Joan, casi que me n'alegro d'haver vist aquest reportatge teu ara i no abans del meu viatge a Roma... així m'he estalviat el pressing d'intentar aconseguir fotos tant bones ! :-)
Seriosament...
M'agrada aquesta foto especialment, perquè vaig tornar-hi per la nit a aquest mateix indret però no vag saber com plantejar-la degut als maleïts focos de sota els fanals. Trobo que els romans tenen moltes qualitats però la de saber usar les il·luminacions nocturnes no és una d'elles! El mateix al Colisseum.... focos de milions de watts per tot arreu enfocant als peatons enlloc de a l'edifici!

Enfi, tornant al pont...ara que m'estic estrenant en això de la medició de la llum (puntual, matricial, etc).... alguna cosa en especial que haguessis usat aqui per aconseguir aquest efecte de les llums?
Gràcies

Elisabet Marti
12/12/2017, 22:23
Seguesc agraint les aportacions, comentaris i sugerències que anau fent.

Avui toca una foto de la visita que vam fer al Coliseu. Tot i haver molta gent visitant aquesta meravella de l'època de l'imperi romà, em vaig trobar amb aquesta escena en una zona on, en aquell moment hi havia poca gent i em va faltar temps per a fer clic.

Exif: ISO 400, f/5.6, 1/30.

7690

No sé si donar més mèrit a la foto en si , tècnicament parlant, o al fet que aconseguissis fer una foto al Coliseo sense trescentes persones en ella! :-)

Joan A. Gomila
12/12/2017, 22:25
Si per efecte especial et refereixes als estels que es formen als punts de llum el truc és que estigui molt ben enfocat. Sempre s'ha dit de disparar a f/8 però jo ho he aconseguit amb diafragmes més oberts (de fet amb f/8 el que fas és augmentar la PdC)

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Joan A. Gomila
12/12/2017, 22:26
No sé si donar més mèrit a la foto en si , tècnicament parlant, o al fet que aconseguissis fer una foto al Coliseo sense trescentes persones en ella! :-)Va ser una sort.

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Elisabet Marti
12/12/2017, 22:29
Si per efecte especial et refereixes als estels que es formen als punts de llum el truc és que estigui molt ben enfocat. Sempre s'ha dit de disparar a f/8 però jo ho he aconseguit amb diafragmes més oberts (de fet amb f/8 el que fas és augmentar la PdC)

Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk

Si, em referia exactament a això. A mi em sortien dues taques sobreexposades així que vaig esborrar la foto directament i vaig marxar "con el tripode a otra parte"...
Però com vols dir, enfocar a les llums precisament?? I no vols profunditat de camp? Amb la gent devant i el castell darrera? Crec que em perdo una mica.